• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SUW-2000 się nie posuwa?
#1
Dział jest "Kolej za granicą" a tu chodzi o ruch (czy bezruch) przez granice....

PKP twierdzi, że kolejarze ze Wschodu nie są tym systemem zainteresowani.
  Odpowiedz
#2
Wielka szkoda, że projekt nie będzie poszerzony.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#3
Bo to dodatkowe koszta - rewizja wózków rozstawnych etc, etc. Poza tym stracili by na tym rewidenci - praca w Parku Bug by się skończyła :-)
  Odpowiedz
#4
..
  Odpowiedz
#5
Dzięki za tę informację.

No tak, ekonomiści potrafią wszystko wytłumaczyć, zwłaszcza post factum. Ale to temat na inne forum...
  Odpowiedz
#6
Nie narzekaj na ekonomistów. Zobacz ten system miał np wyeliminować przeładunek wagonów na stacjach granicznych. No dobrze teraz taki wagon z SUWem pojedzie gdzieś na drugi koniec Rosi i niech tam coś się wtedy zepsuje. Kto ci tam to naprawi, jakieś mieścinie pod Kamczatką ? Skąd wykombinować części ?
Ponadto Koleje rosyjskie nie lubią wpuszczać wagonów towarowych na rozdzielaczach spełniających normy UIC. Trzeba by montować Knorra KE-483.

Następna sprawa Niby SUW to same wózki ale maja hamulce tarczowe wiec do wagonów pasażerskich to nie ma problemu. Ale wagon towarowy trzeba przebudowywać aby dostosować do hamulców tarczowych. A pewnie razem z kosztami wszystkich dopuszczeń to lepiej zostać przy przeładunku.
  Odpowiedz
#7
Obleśny Szczur napisał(a):Czytałem ostatnio dość spory artykuł w jakimś branżowym pisemku (nie pamiętam teraz tytułu, ale chyba "Infrastruktura" czy jakoś tak)
Czy to chodzi o "Pokonanie bariery różnej szerokości torów 1435/1520 mm. Analiza porównawcza" z "Infrastruktury transportu" ? Jest na stronie http://infrastruktura.elamed.pl/strona- ... -1449.html ale artykułu nie da się przez ten link ściągnąć za darmo. Ale jak poszukać w Googlu...
  Odpowiedz
#8
..
  Odpowiedz
#9
Artykuł znalazłem, ściągnąłem i przeczytałem zanim się zapytałem czy to o ten właśnie chodzi.

Twierdzenie że
Cytat:autor artykułu wyliczył, że SUW opłaca się na niewielkie odległości (coś około 200km wyjazdu za granicę) np. przy pociągach pasażerskich, ale przy przewozach masowych na dalsze odległości taniej wychodzi zmieniać wózki
trzeba uzupełnić uwagą, że w artykule "dokonano porównawczej analizy efektywności przewozu materiałów niebezpiecznych", co nie dotyczy przewozów pasażerskich (z wyjątkiem kiboli....)

Co więcej, nie wiem dlaczego uważasz, że według autora SUW dla pociagów pasażerskich ma sens do 200 km, bo:
a) w artykule nie ma nic o pociągach pasażerskich
b) we wnioskach jest powiedziane "zastosowanie systemu SUW 2000 staje się uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia wyłącznie dla relacji transportowych o długości poniżej 1500 km"

A co do opinii o ekonomistach, to zgódźmy sie nie zgadzać :-D
  Odpowiedz
#10
PKP InterCity pozbywa się wagonów WLabmee i Bc z systemem SUW-2000 - 2 sztuki http://intercity.pl/pl/dokumenty/przeta ... etargu.pdf
  Odpowiedz
#11
SUW się nie posuwa, ale będzie Talgo ze zmiennym rozstawem:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -roku.html
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#12
rustsaltz napisał(a):będzie Talgo ze zmiennym rozstawem:
W 2011 ówczesny prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański mówił że "póki co pociągi Talgo nie zostały dopuszczone do ruchu po polskich torach" http://zzkontra.com.pl/pliki/93.pdf

Od tego czasu zmienił sie prezes. Czy przepisy też się zmieniły?
  Odpowiedz
#13
Widać zestawy zostały dostosowane, ale Rosjanie do czwartego kwartału br. planują wprowadzić swoje przepisy na polskich torach (tylko po co wtedy zmiana rozstawu w Brześciu jak można w Oderbrucke).

Swoją droga, jaka idea przyświeca zastosowaniu w pociągu kół bez osi?

Ma ktoś jakiś artykuł przybliżający tego typu wynalazki?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#14
kazio napisał(a):
rustsaltz napisał(a):będzie Talgo ze zmiennym rozstawem:
W 2011 ówczesny prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański mówił że "póki co pociągi Talgo nie zostały dopuszczone do ruchu po polskich torach" http://zzkontra.com.pl/pliki/93.pdf

Od tego czasu zmienił sie prezes. Czy przepisy też się zmieniły?

Talgo dalej nie ma dopuszczeń.
  Odpowiedz
#15
rustsaltz napisał(a):po co wtedy zmiana rozstawu w Brześciu jak można w Oderbrucke
Nie rozumiem.... przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę z rozstawem 1520 mm ?
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości