• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Olsztyn] Tramwaje
#1
15 grudnia 1907 roku na ulice Olsztyna wyjechał pierwszy tramwaj. Niestety 20 listopada 1965 zlikwidowano wszystkie linie tramwajowe. Dziś jest sznasa że tramwaje powrócą do Olsztyna.

http://www.rynek-kolejowy.pl/16739/Tram ... sztyna.htm

Olsztyn jest miastem o ciekawej historii komunikacji miejskiej w latach 1939-1971 w mieście kursowały również trolejbusy. Powrót tramwajów to bardzo ciekawe wydarzenie gdyż od podstaw tworzona będzie cała infrastruktura od torowisk po zajezdnie oraz kupno taboru.
  Odpowiedz
#2
Ciekawa inicjatywa, w dzisiejszych czasach widzimy tendencje raczej do kasowania linii kolejowych i tramwajowych, a nie do ich budowy. Tylko pogratulować Olsztynowi gospodarza!
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#3
i pozdro dla Gliwic i tamtejszego prezydencika... : D
  Odpowiedz
#4
W Lublinie przed II wojną planowano zbudowanie komunikacji tramwajowej, uznano jednak, że miasto ma zbyt wąskie ulice (co jest prawdą). Ostatecznie na drogi miasta wyjechały trolejbusy.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
  Odpowiedz
#5
z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome

zresztą dlatego wprowadzono trolejbusy, ponieważ w tamtych czasach autobusy po prostu nie dawały rady na bardzo stromych podjazdach, jednak w silnikach spalinowych mocno poszła technika do przodu od kiedy w Lublinie zaczął jeździć pierwszy trolejbus
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"
http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny
  Odpowiedz
#6
CzarnyZajaczek napisał(a):z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome
Sypniesz piaskiem to wyjedziesz. W GOPie też są strome podjazdy i raczej nie ma problemów przy podjazdach. Ewentualnie panowie z nadzoru ruchu biegają z piaskiem. A prawda taka, że dzisiaj tramwaj na wąskiej drodze lepiej się sprawdza, bo nie ma problemu z braniem zakrętów. Innymi słowy droga tramwaju jest w 100 procentach kontrolowana.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#7
to w Lublinie taki tramwaj musiałby mieć raczej doczepiony z przodu automatyczny "podajnik" piasku, uruchamiany przyciskiem w kabinie, bo w Śródmieściu to połowę długości trasy ci panowie z nadzoru ruchu musieliby biegać przed trajtkami xD
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"
http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny
  Odpowiedz
#8
Zawsze są piasecznice (oczywiście 105tki ich nie mają, ale wszelkie nowsze konstrukcje owszem).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#9
ciekawe, jak teraz poszukałem trochę informacji to czasem nachylenie linii tramwajowej dochodzi do 10% (choć rzadko, raczej graniczna to ok 8%), choć w niektórych miejscach w Lublinie to zdaje mi się że nachylenie jest bliższe 20% - trzeba by sprawdzić
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"
http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny
  Odpowiedz
#10
CzarnyZajaczek napisał(a):%
Promili oczywiście ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#11
Poznańskie tramwaje w Olsztynie



Konsorcjum Modertrans Poznań i Newag za około 113 mln zł dostarczą do Olsztyna piętnaście nowych tramwajów. Wielkim przegranym przetargu jest Solaris z podpoznańskiego Bolechowa.

O pierwsze zamówienie walczyło Konsorcjum Newag i Modertrans Poznań, Solaris i Pesa. Zdaniem komisji przetargowej najlepszą ofertę złożył Newag i Modertrans, które dostarczą tramwaje za około 113 mln zł, ale jeszcze nie wiadomo, jaki będzie to typ pojazdu. Solaris chciał wyprodukować tramwaje za 120 mln zł, a Pesa za 131 mln zł.

Przegrani mają teraz czas na złożenie odwołania od wyników przetargu. Natomiast zwycięzca nie wie jeszcze gdzie powstaną tramwaje. Nowosądecki Newag dotychczas znany był z produkcji i modernizacji oraz naprawami taboru kolejowego, więc doświadczenie w tej dziedzinie będzie czerpał od Modertransu.

epoznan.pl
  Odpowiedz
#12
A czy budowa linii została w ogóle rozpoczęta?
  Odpowiedz
#13
[Dodano: 23.01.2012, 18:47]

ET40,TUTAJ masz całe kalendarium ;-)

[Dodano: 2.07.2012, 21:45]

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Pesy i Solarisa od wyniku przetargu na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów dla Olsztyna. Otwiera to konsorcjum firm Newag oraz Modertrans drogę do podpisania kontraktu na realizację tego zamówienia.

http://www.rynek-kolejowy.pl/33864/Jest ... sztyna.htm


[Dodano: 13.08.2012, 22:02]

http://www.rynek-kolejowy.pl/34687/Prze ... nowaly.htm

Olsztyn nie dla Newagu i Modertransu. Przetarg został anulowany.

[Dodano: 22.08.2012, 13:57]

Olsztyn wybrał Tramino

Wbrew obawom nie doszło do odwołania przetargu na dostawę tramwajów dla Olsztyna. Komisja przetargowa zebrała się dziś ponownie i po wykluczeniu konsorcjum Newagu i Modertransu wybrała drugą najkorzystniejszą ofertę, którą złożył Solaris. Za 15 tramwajów miasto zapłaci bolechowskiemu producentowi 120,6 mln złotych.

http://www.rynek-kolejowy.pl/34849/Olsz ... ramino.htm
  Odpowiedz
#14
W sumie dobrze, skoro NEWAG się wycofał razem z innym poznańskim producentem to przejął to Solaris, którego tramwaje są bardzo wygodne i pojemne.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#15
Kontrakt na Tramino dziś został podpisany: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10 ... mwaje.html
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [GOP] Tramwaje Śląskie rustsaltz 137 25 251 01.12.2018, 11:29
Ostatni post: zzsot2zz
  Do Cieszyna nie wrócą tramwaje kazio 3 740 21.04.2018, 12:46
Ostatni post: Adams
  Tramwaje podmiejskie w Łodzi Obleśny Szczur 3 2 485 07.04.2018, 07:48
Ostatni post: ET40
  [Elbląg] Tramwaje ET40 0 484 17.05.2017, 14:29
Ostatni post: ET40
  [Azerbejdżan, rok 1999] Tramwaje w Sumgajcie ET40 0 415 24.03.2017, 14:16
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości