Ciekawa inicjatywa, w dzisiejszych czasach widzimy tendencje raczej do kasowania linii kolejowych i tramwajowych, a nie do ich budowy. Tylko pogratulować Olsztynowi gospodarza!
i pozdro dla Gliwic i tamtejszego prezydencika... : D
W Lublinie przed II wojną planowano zbudowanie komunikacji tramwajowej, uznano jednak, że miasto ma zbyt wąskie ulice (co jest prawdą). Ostatecznie na drogi miasta wyjechały trolejbusy.
z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome
zresztą dlatego wprowadzono trolejbusy, ponieważ w tamtych czasach autobusy po prostu nie dawały rady na bardzo stromych podjazdach, jednak w silnikach spalinowych mocno poszła technika do przodu od kiedy w Lublinie zaczął jeździć pierwszy trolejbus
CzarnyZajaczek napisał(a):z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome
Sypniesz piaskiem to wyjedziesz. W GOPie też są strome podjazdy i raczej nie ma problemów przy podjazdach. Ewentualnie panowie z nadzoru ruchu biegają z piaskiem. A prawda taka, że dzisiaj tramwaj na wąskiej drodze lepiej się sprawdza, bo nie ma problemu z braniem zakrętów. Innymi słowy droga tramwaju jest w 100 procentach kontrolowana.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
to w Lublinie taki tramwaj musiałby mieć raczej doczepiony z przodu automatyczny "podajnik" piasku, uruchamiany przyciskiem w kabinie, bo w Śródmieściu to połowę długości trasy ci panowie z nadzoru ruchu musieliby biegać przed trajtkami xD
Zawsze są piasecznice (oczywiście 105tki ich nie mają, ale wszelkie nowsze konstrukcje owszem).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
ciekawe, jak teraz poszukałem trochę informacji to czasem nachylenie linii tramwajowej dochodzi do 10% (choć rzadko, raczej graniczna to ok 8%), choć w niektórych miejscach w Lublinie to zdaje mi się że nachylenie jest bliższe 20% - trzeba by sprawdzić
A czy budowa linii została w ogóle rozpoczęta?
W sumie dobrze, skoro NEWAG się wycofał razem z innym poznańskim producentem to przejął to Solaris, którego tramwaje są bardzo wygodne i pojemne.