• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tragiczny stan torowisk tramwajowych - w którym mieście najgorzej?
#1
- Pomóżcie nam. Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe na Potulickiej - napisał do nas wzburzony Czytelnik. - Ze względu na ograniczone środki finansowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie - odpowiadają urzędnicy.



Źródło/Więcej: MKM Szczecin

Od siebie dodam jedynie to zdjęcie z serwisu mkm.szczecin:

http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1212866644.jpg

Zasadniczo dyskusje zaczynam, bo chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają torowiska w innych miastach, czy również jest tak tragicznie. Przypuszczam, że w GOP-ie nie jest jakoś szczególnie lepiej, aczkolwiek ciekawi mnie czy problem ten dotyczy też przykładowo Bydgoszczy
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#2
A ja głupi myślałem że w GOP-ie stan torowisk tramwajowych jest najgorszy w Polsce, jednak chyba się lekko pomyliłem, gdyż aż tak źle jak na załączonym filmie tam nie ma. Moim skromnym zdaniem na takie torowisko nie powinien mieć pozwolenia wjazdu nawet tramwaj techniczny, a co dopiero z pasażerami.
  Odpowiedz
#3
W Gdańsku było równie źle, ale został przygotowany projekt (współfinansowany z UE) pod nazwą Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej, który realizowany jest etapami. Dzięki niemu torowisko porównywalne z tym na filmiku jest już tylko na linii w kierunku Stogów, a zwłaszcza na Moście Siennickim.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
  Odpowiedz
#4
Z tego co wiem, prawo w Polsce nie nakłada obowiązku utrzymania
eksploatowanych torowisk tramwajowych w szczegółowo określonym
stanie, w przeciwieństwie do kolejowych. Są tylko przepisy ogólne.
--
  Odpowiedz
#5
Torowiska wrocławskie są w dość dobrej kondycji - nie licząc torów na odcinku Plac Grunwaldzki - Most Zwierzyniecki - Biskupin. Tam, na ul. Curie-Skłodowskiej MPK kilka miesięcy temu wprowadziło zakaz wymijania się tramwajów - tor był tak krzywy, że istniało ryzyko zderzenia się tramwajów jadących w przeciwnych kierunkach. Zrobiono doraźny remont, ale nadal jest fatalnie. Most Zwierzyniecki to Vmax = 20 km/h.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#6
Torowiska bydgoskie są na ogół w stanie dobrym lub średnim, chociaż jest kilka bardzo słabych odcinków, np. od ul. Gdańskiej w kierunku pętli na Bielawach (niedługo remont), czy też miejscami na trasie do Łęgnowa. W niezbyt dobrym stanie jest również torowisko między Zbożowym Rynkiem a rondem Toruńskim. Poza tymi odcinkami torowiska są w porządku.

Nieźle utrzymane są też torowiska w Toruniu.
  Odpowiedz
#7
mikrobart napisał(a):Tam, na ul. Curie-Skłodowskiej MPK kilka miesięcy temu wprowadziło zakaz wymijania się tramwajów - tor był tak krzywy, że istniało ryzyko zderzenia się tramwajów jadących w przeciwnych kierunkach.
:-O Trudno mi sobie wyobrazić aż tak duże odchylenia od skrajni taboru.
--
  Odpowiedz
#8
Tu dowód moich słów:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... l?cookie=1

Cytat:MPK zdecydowało, że na ulicy Curie-Skłodowskie tramwaje nie mogą się... mijać. Wszystko dlatego, że torowisko (jak i sama jezdnia) jest w fatalnym stanie. I obawiano się, że jadącymi obok siebie wagonami może tak zarzucać, że uderzą w siebie. Chodzi o odcinek od klinik do mostu Zwierzynieckiego.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#9
Co do torowisk w Bydgoszczy i postu ET40. Faktycznie w najgorszym stanie torowisko w jezdni w ulicy Chodkiewicza (połączenie Gdańskiej i pętli na Bielawach). Wygląda to mniej więcej tak:
http://regiomoto.pl/portal/sites/defaul ... lde_13.jpg
http://www.express.bydgoski.pl/cgi-bin/ ... &NrImage=2
http://static.panoramio.com/photos/orig ... 026817.jpg
http://studisat.w.interia.pl/komunikacj ... Plater.jpg
http://studisat.w.interia.pl/komunikacj ... danska.jpg

Fatalne tory tez są na toruńskiej przed samym Łęgnowem tam tramwaj jedzie niczym rolercoasterWink

@Mariusz. W: Chodzi o to, że jak są krzywe tory i jedzie się szybko to tramwajem buja więc może dojść do zderzenia tramwajów... dachamiWink
Yo pasa de todo!
  Odpowiedz
#10
A tak to wygląda w GOP-ie, a konkretnie na linii "26" łączącej Sosnowiec z Mysłowicami.

  Odpowiedz
#11
Nie ma co narzekać Smile
Zielone, ekologiczne torowiska.... niektórzy za takie rzeczy słono płacą Tongue
  Odpowiedz
#12
Ostatnio coraz częściej tak się tam kończy podróż tramwajem po tych ekologicznych, zielonych torowiskach ;-D



Natomiast Kraków bardziej poważnie podchodzi do stanu torowisk tramwajowych. Po serii wykolejeń tramwajów w jednym miejscu (skrzyżowanie przy teatrze Bagatela) postanowiono przebudować torowisko na całym skrzyżowaniu. Podobna sytuacja będzie miała miejsce wkrótce na ulicy Wielickiej, gdzie z kolei w lecie na skutek wysokiej temperatury tory się "wybrzuszały".
Troszkę po macoszemu jednak jest traktowana Nowa Huta, gdzie stan torowisk daje już dużo do życzenia w porównaniu do innych części miasta. W najgorszym stanie są torowiska na ul. Bieńczyckiej, między Placem Centralnym a Pleszowem, oraz między Kombinatem a Walcownią. Stan tych torowisk jest na tyle zły, że krakowski przewoźnik postanowił zakazać wjazdu na te odcinki "Bombardierom", przez co linia "5" mimo że jeździ tunelem KST jest w 100% zestawiona z wagonów typu EU8N.

Na koniec taka ciekawostka z Krakowa. Są miejsca w Polsce gdzie się wstrzymuje ruch tramwajów ze względu na stan torowiska, a w Krakowie w czerwcu ubiegłego roku wycofano ruch autobusów MPK z ul. Płk Dąbka z powodu "katastrofalnego stanu nawierzchni" na tej ulicy i to wstrzymanie obowiązuje do dnia dzisiejszego. http://www.mpk.krakow.pl/pl/import-komu ... dabka.html Najlepsze w tym wszyskim jest to, że w tym rejonie znajduje się zajezdnia autobusowa, do której dojazd odbywa się ul. Obrońców Modlina której stan nawierzchni praktycznie niczym się nie różni od stanu ul. Płk Dąbka :-D
  Odpowiedz
#13
W Poznaniu sądzę, nie jest najgorzej, owszem zdarzają się gorsze fragmenty, ale na EURO, większość z nich poszła do wymiany, przynajmniej te najbardziej newralgiczne miejsca. Niegdyś ul. Grunwaldzka była w złym stanie, ale że to ulica prowadząca na stadion, teraz są remonty, a na mistrzostwa będzie cacy. (przynajmniej miejmy nadzieję, bo w Krainie Rysia różne rzeczy się dzieją :lol: ). Natomiast na dzień dzisiejszy, zły jest stan torów na ul Towarowej, wcześniej było to awaryjne torowisko, ale teraz wskutek remontów i objazdów pojawiło się tam najpierw 5, a teraz 7 :-O linii. Można poczytać krótko o tym tutaj: http://epoznan.pl/news-news-31946-Towar ... e_tramwaje
  Odpowiedz
#14
..
  Odpowiedz
#15
@Maciej, no właśnie jako najgorsze torowisko w Poznaniu (a miałem okazję jechać większością poznańskich linii tramwajowych) zapamiętałem Towarową. Na dodatek jeździ tam nie byle jaki tabor - m.in. Tramino, Combino i Tatry.

@mikrobart, w bardzo złym stanie jest również torowisko na odcinku Krzyki - Klecina.

Natomiast w Gorzowie Wielkopolskim rzuca wagonami na prawie całej sieci.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Szrot zachodni na torach tramwajowych Adams 8 1 703 13.09.2012, 18:29
Ostatni post: Maciej
  [Polska] Niezrealizowane projekty sieci tramwajowych ET40 5 2 342 02.04.2012, 19:51
Ostatni post: ET40
  [Kraków] Likwidacje niektórych linii tramwajowych kris123 12 2 269 01.03.2011, 14:30
Ostatni post: kris123

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości