Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleją w Bieszczady
#16
Doszło do uszkodzenia mostu, dlatego nie jeździły.
Odpowiedz

#17
https://www.facebook.com/reaktywacja.poc...=3&theater
Pismo w sprawie uruchomienia weekendowego pociągu Kraków - Gorlice.
Odpowiedz

#18
(21.12.2016, 10:02)szy_mat napisał(a): Doszło do uszkodzenia mostu, dlatego nie jeździły.

Zerwanie mostu nad Popradem w St. Sączu było bodajże w 2010 roku. W 2014 był remont ( odcinkami) Tarnów - Stróże
greenman1435
Odpowiedz

#19
Tak, most został zniszczony w czerwcu 2010. Nowy oddany oddano w styczniu 2011. Przez pół roku były objazdy przez Zagórz - Łupków, a także Nowy Sącz - Chabówka.
Odpowiedz

#20
Tego jeszcze nie było. 

Cytat:Dotyczy: Postępowania zakupowego na Świadczenie podwykonawstwa kolejowych usług przewozowych (podwykonawstwo usługi przewozowej na odcinku Jasło – Zagórz – Jasło), oznaczonego nr. 26/01/PRZ/2018 Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej „PKP Intercity” S.A. działając jako Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu zakupowym informuje, że według przyjętego kryterium oceny ofert, za najkorzystniejszą uznał ofertę SKPL Cargo sp. z o.o., Zbiersk Cukrownia 54, 62-830 Zbiersk. Oferent ten jako jedyny złożył ofertę, która okazała się ważna i podlegająca rozpatrzeniu. W pierwszym etapie postępowania ww. oferta otrzymała maksymalną liczbę - 100 pkt. w kryterium ceny. Zgodnie z treścią Zapytania ofertowego Zamawiający zaplanował przeprowadzenie drugiego etapu postępowania (negocjacji). Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej Oferent SKPL Cargo sp. z o.o. po drugim etapie postępowania również otrzymał maksymalną liczbę - 100 pkt. w kryterium ceny. Jak wynika z powyższych danych, oferta ww. podmiotu uzyskała maksymalną liczbę punktów, co jest jednoznaczne z uznaniem tejże ofert za najkorzystniejszą w ramach przedmiotowego postępowania zakupowego.
Źródło:  PKP IC

Reasumując, z powodu barku sprawnych lokomotyw spalinowych PKP IC, SKPL będzie służyła jako kolejowa  zastępcza komunikacja... pociągowa (motoraczkowa) Big Grin
Odpowiedz

#21
SKPL bez postojów w Krośnie-Mieście, ale z rezerwacją miejsc
Pociągi uruchamiane przez SKPL Cargo w ramach współpracy z PKP Intercity nie zatrzymają się w Krośnie-Mieście. W internecie wciąż trudno znaleźć obowiązujący rozkład jazdy tych kursów, bo nie ma go na razie w popularnej wyszukiwarce, a na stronie internetowej ogólnopolskiego przewoźnika podawano informacje nieścisłe. W lekkich wagonach motorowych, podobnie jak w innych pociągach TLK, będzie obowiązywać rezerwacja miejsc.

Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#22
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony inicjatywa bardzo fajna i przyszłościowa (np. IC do Zamościa a stamtąd motoraczek do Hrubieszowa) jednak z drugiej strony to wszystko jest pokłosiem wieloletnich zaniedbań w kwestiach taborowych...
Odpowiedz

#23
Pomijając względy taborowe, to lepiej jednak jak coś w ogóle będzie jeździć, i ktoś tym ma podróżować.
Jaki tabor poza 810 , byłby dobry na takich dojazdówkach oraz na innych tego typu trasach bez "druta ? tak czysto fantazyjnie, można pomyśleć np. jakiś dalekobieżny szynobus dla IC czy to był dobry pomysł, bo poza tematem, ciągniecie czasem dwóch wagonów nie jest zbyt opłacalne w zależności od frekwencji w danym pociągu.

Ale również popieram tego typu działania/inicjatywę Wink
Odpowiedz

#24
Dogadanie się PKP IC z SKPL tak jak wspominaliście, jest efektem braku lokomotyw spalinowych w PKP IC. Jednak mimo to lepszy motorak niż autobus komunikacji zastępczej. Szkoda tylko, że tak jak jest wspomniane, oba połączenia pojadą bez postoju na przystankach Krosno Miasto i Sanok Miasto. W obu przypadkach powinny się zatrzymywać tak na przystankach w mieście, skąd jest bliżej do centrum, jak i na głównych dworcach, gdzie z kolei jest dobry punkt przesiadkowy do autobusów.

Te dwie pary motoraków, będą niestety jedynymi połączeniami kolejowymi w Bieszczadach. Jak widać, UMWP i Polregio zapomnieli o tym regionie zupełnie. W okresie wakacji ma tam kursować jedynie jedna weekendowa para pociągów z Rzeszowa do słowackich Medzialaborców.
Odpowiedz

#25
Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Według wyszukiwarki 3 minutowy czas na przesiadkę w Jaśle jest za krótki, przez co nie da się kupić biletu w całej relacji przez internet. PKP Intercity niby obiecuje że sytuacja zostanie naprawiona, ale znając realia to zanim tak się stanie to się wakacje skończą. Big Grin

SzczegółyRynek Kolejowy
Odpowiedz

#26
Województwo podkarpackie podpisało umowy na dofinansowanie kwotą prawie 22 milionów złotych wykonania dokumentacji projektowych dla rewitalizacji linii kolejowej 108 Jasło – Zagórz, linii 107 Zagórz – Łupków oraz budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie.

Szczegóły:  Rynek Kolejowy

Szkoda tylko że w planach nie uwzględniono rewitalizacji odcinka linii 108 Zagórz - Krościenko, bo to właśnie przy tej linii znajduje się znaczna część istotnych dla ruchu turystycznego bieszczadzkich miejscowości (min. Lesko czy Ustrzyki Dolne).
Odpowiedz

#27
Prawdopodobnie nie uwzględniono tego, bo turyści, którzy chcą wypocząć i zwiedzić ciekawe atrakcje, nie jeżdżą pociągami w Bieszczady. Każdy kto tam jedzie bierze ze sobą często spory bagaż, a więc tylko i wyłącznie samochód jeśli mówimy o ruchu turystycznym.
Odpowiedz

#28
Ludzie nie jeżdżą pociągami nie dlatego że mają bagaż tylko bo pociągów tam jest bardzo mało.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleją do Czech kazio 53 31 441 22.05.2023, 10:52
Ostatni post: Adams
  Warszawa: mniej osób dojeżdża koleją kazio 1 2 207 02.02.2017, 10:47
Ostatni post: masovian

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.