Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje linowe a przyszłość
#1
Zakładam temat ot tak z czystej ciekawości waszych opinii ;-) Bo co by nie mówić "krzesełka" zbyt wiele z naszą pasją wspólnego nie mają mimo, że to też kolej w końcu

Nie wiem jak wy, ja natomiast - przynajmniej w Polsce - nie widzę aktualnie sensu powstania kolejnych takich kolejek - poza nielicznymi z moich własnych obserwacji cieszą się one nikłym zainteresowaniem co powoduje chyba ich nierentowność. Poza tym czy w ciągu paru ostatnich lat pojawił się jakiś projekt budowy nowej linii?
Odpowiedz

#2
Jeśli byłyby nierentowne, to by się Słowacy nie bili o nie.
Choć to tylko moje zdanie. Nie znam się na tym zbytnio.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#3
Ja może się conieco wypowiem w tym temacie, bo jest to także w kręgu moich zainteresowań.
W chwili obecnej weszła jakaś dziwna moda na koleje gondolowe. Nowe wyciągi krzesełkowe budowane są już tylko typowo pod narciarzy na stokach. W niektórych miejscach nawet modernizacje istniejących wyciągów krzesełkowych będą polegały na przerobieniu ich na gondole. Taka sytuacja będzie miała miejsce min. w czeskich Karkonoszach w przypadku kolejki na Śnieżkę. Według mnie nie jest to zbyt dobry pomysł, gdyż przejazd krzesełkiem jest o wiele atrakcyjniejszy, niż w zamkniętej kabinie.
Kolejną sprawą jest skracanie czasu przejazdu kolejami linowymi, co także wydaje mi się minusem. Kolej linowa to nie pociąg czy autobus i powinna być atrakcją turystyczną, a nie szybkim środkiem transportu z miejsca "A" do miejsca "B".