Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacja ET41
#1
Ostatnio coraz częściej mówi się o możliwej modernizacji serii ET41. Tutaj można co nieco wyczytać o tych planach: http://1435.pl/modernizacja-et41/
Owszem, tak jak autor w powyższym tekście zaznaczył był już projekt zaawansowanej modernizacji ET41, który miał polegać na przerobieniu go na dwu systemową lokomotywę z możliwością wjazdu na sieć DB, a nawet była rozważana możliwość zrobienia wersji wielosystemowej z opcją eksploatacji po sieci kolei Czeskich i Słowackich. Na początku 2005 roku Cargo ogłosiło przetarg i na tym się skończyło.
Dzisiejsza modernizacja ma przypominać tą z lokomotyw EU07-15xx i ET22-12xx. Czyli jak wiadomo zabudowa nowych ergonomicznych pulpitów, klimatyzacja, połówkowe patyki, uszczelnienie pudła oraz w przypadku ET41 mają zostać bardziej poruszone prace z częścią elektryczną pojazdu. Jak na razie jeszcze nie rozpoczęto modernizacji, a jak dobrze pójdzie to pierwszą zmodernizowaną lokomotywę powinniśmy zobaczyć na torach do końca bieżącego roku.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#2
Rozmawiając podczas sobotniego wypadu zgodnie zauważyliśmy, że przybywa niebieskich ET22, a Jamniki nie przechodzą rewizji...
Jednak my sądziliśmy, że odchodzą w odstawkę.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#3
Ja szczerze mówiąc wątpię w tą modernizacje ET41. Poniżej macie fotki jamników (i nie tylko) przyciągniętych ze Śląska do Krakowa. Początkowo miały oczekiwać wysłania na naprawy główne, lecz ostatnio dostałem info że zostały już skreślone i oczekują na fizyczną likwidacje.
[Obrazek: 28b87z9_th.jpg]
[Obrazek: bhax4g_th.jpg]
[Obrazek: wijyb7_th.jpg]
Odpowiedz

#4
Ja natomiast wątpię w ich bezsensowne pocięcie. W prawdzie liczba ET41 oczekujący NG wydłuża się, lecz nie zapominajmy że coś musi ciągnąć składy powyżej 3500 t. Nie bez przyczyny ET42 przywrócono do życia, wydaje mi się że PKP Cargo nie ma pomysłu na to co dalej z ET41, na pewno o wycofaniu z ruch nie ma mowy.
Odpowiedz

#5
Żadna z powyższych lokomotyw nie jest jeszcze skreślona.
Żaden z powyższych ET41 nie jest OG, wszystkie są OR.
Odpowiedz

#6
Przerobić te z OG na lokomotywy uniwersalne (wywalenie łożysk ślizgowych, zmiana stosunku przekładni, choppery) do tego zamontowanie wyposażenia umożliwiające prowadzenie push-pulli pojedynczym członem i będą jak znalazł na ciężkie TLK czy też pociągi z wagonami piętrowymi prowadzone wagonem sterowniczym. Reszta zaś powinna mieć napęd chopperowy, jak w przypadku ET22-20xx bez zmian stosunku przekładni
Odpowiedz

#7
A powiedz mi kto to jeszcze używa rozruchu na "chopperach"?
Odpowiedz

#8
Cytat:...będą jak znalazł na ciężkie TLK czy też pociągi z wagonami piętrowymi prowadzone wagonem sterowniczym...

Macieju, ET41 należą do PKP Cargo, a te póki co nie zamierzają nie ich pozbywać.
Odpowiedz

#9
Przemku doskonale o tym wiem, tylko że na razie popularne jamniki grzeją krzaki. A mogłyby wyjeżdżać kilometry na pociągach osobowych (żarły by tyle samo albo nawet mniej prądu niż ET22 - mógłby pracować tylko 1 człon) ;-)
Odpowiedz

#10
Już raz napisałem że PKP Intercity nie posiada ET41! Inną rzeczą jest fakt że ET41 nie może pracować jako jeden człon, to nie możliwe. Sprawne jamniki nie grzeją krzaków! Tylko te oczekujące NR lub NG, pohamuj wyobraźnie :-P
Odpowiedz

#11
przem710 napisał(a):Inną rzeczą jest fakt że ET41 nie może pracować jako jeden człon, to nie możliwe.
Aczkolwiek wymaga tylko niewielkich zmian, aby mogła. Tylko czy dostanie dopuszczenia?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#12
Dziś dostałem taki oto komentarz pod jednym z moich filmików na YT:

Cytat:Co do braku rewizji ET41 to prawda lecz to, że to koniec ich eksploatacji to niekoniecznie Smile Aktualnie z "Jamników" znajduje się w ZNLE Gliwice, gdzie przechodzi Naprawę Główną wraz z modernizacją o dosyć szerokim zakresie (coś w stylu EU07-1524). Jeżeli prototyp lokomotywy po modernizacji sprawdzi się to niemal pewne jest, że wiele z lokomotyw tej serii zostanie skierowanych do ZNLE na NG i dostanie drugie życie Smile

Czy ktoś wie więcej na ten temat?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#13
Ponoć jest jakaś szansa na taką modernizację, ale żeby już się zaczęła - o tym nic nie wiem.
Odpowiedz

#14
http://rail.phototrans.eu/14,70110,0.html

Pod tym zdjęciem znajdziemy (niesprawdzone) informacje, że ET41 przyjechał do Ostrowa na modernizację.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#15
http://rail.phototrans.eu/14,72223,0.html

Zmodernizowane ET41 już jeżdżą
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Naprawy lokomotyw EU07, ET22 i ET41 w latach 2019-2023 KazET21224142 140 73 924 15.03.2024, 21:23
Ostatni post: KazET21224142
  Lokomotywy w historycznych barwach - EU07-195, ET22-003, ET41-001... DamianT 74 37 431 29.05.2021, 15:25
Ostatni post: Coffee
  Wchodzimy do ET41-001 mirmur2 1 3 161 01.04.2019, 20:33
Ostatni post: 1olek
  ET41 - kiedy wszystkie pantografy w górę. Railsilesia 3 4 072 11.06.2018, 16:32
Ostatni post: rustsaltz
  Wycofanie ET22, ET41, ET42 Railsilesia 16 10 191 23.05.2017, 14:42
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.