Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Płacimy Polakom miliony, a tory się rozpadają
#1
Czeska telewizja alarmuje o fatalnym stanie torów kolejowych na przygranicznej linii Karniów- Jesenik. Tamtejsza kolej korzysta tam z odcinka leżącego po polskiej stronie granicy (woj. opolskie). - Choć Polacy dostają od Czechów gotówkę na utrzymanie torowiska, to Polska nie inwestuje tych pieniędzy w tory - mówi rzecznik ministerstwa transportu Martin Novak. PKP PLK twierdzi, że problemu nie ma, a tory są konserwowane. O problemie poinformował Alert24 nasz czytelnik z Ostrawy.

źródło: www.alert24.pl

Sytuacja robi się kuriozalna. Ciekawe ile i tak naprawdę za co Czesi płacą PLK? Wcześniej zamieściłem informację odnośnie Pendolino z Ostrawy do Rybnika. Plany były ambitne. Teraz Polacy chcą całkowicie zamknąć linię. Niedługo, jak tak dalej pójdzie, to pociągi Czechów znikną całkowicie, a gdyby nie one to mieszkańcy w ogóle nie będą mogli dojechać.
Odpowiedz

#2
Pytanie powinno być skierowane do ZLK Opole, gdyż to oni utrzymują tą linię. Ciekawe kiedy miała swój ostatni remont :?: :-)
Odpowiedz

#3
Jak doczytałem to w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#4
Ale na pewno bieżące utrzymanie jest prowadzone. Pytanie na jakim poziomie :lol:
Odpowiedz

#5
Na takim, że ostatnio wymienili tylko podkłady oraz dokręcili śrubki.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#6
To chyba wystarczy aby utrzymać sensowną prędkość. Usuwanie zgniłych bel i konserwacja śrub wystarczy by utrzymać prędkość szlakową (zależną od stopnia zużycia szyn) ;-)
Odpowiedz

#7
No widocznie już szyny są także zużyte.
Ja jestem ciekawy jak rozwiążą tę sprawę w Ostrowie, bo przy ostatnim pobycie zauważyłem, że zdemontowali blisko kilometr torów wzdłuż peronu 1 ale szyny pozostawili i pewnie wymienią podkłady, może cały spód, ale szyny zamontują te same.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#8
@pitagoras23

Tak zrobili podczas rewitalizacji E59 na jednym z torów. Obecnie jest tam 100 km/h. Myślisz, że wymienili szyny podczas naprawy odcinka Wargowo-Złotniki. Nie, zostawili stare ale zamontowali nowe podkłady dzięki czemu prędkość wzrosła z 20 km/h do 80 km/h ;-)
Odpowiedz

#9
Virakocha napisał(a):Tak zrobili podczas rewitalizacji E59 na jednym z torów. Obecnie jest tam 100 km/h.
O którym odcinku mówisz?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
Odcinek graniczny w 2010 roku (dokładnie w maju) był remontowany. Remontowano m.in. mosty które można zobaczyć na filmiku (ok. 7:30). Ekipy remontowe pracowały nawet w sobotę po 16 (widziałem na własne oczy).
Poniżej przedstawiam Wam filmik który nagrałem w październiku 2010, sami oceńcie czy szlak jest w tragicznym jak to twierdzi strona czeska stanie:

Odpowiedz

#11
Bardzo wolno się jedzie i widocznie Czechom to nie odpowiada. Dużo zakrętów i może to im tak przeszkadza.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Będą cztery tory na każdym wylocie z Warszawy Adams 1 2 696 17.06.2018, 18:55
Ostatni post: kazio
  Zezwolenie na wyjazd z bocznicy w tory plk Prowadzacy_pojazdy 7 4 831 16.12.2017, 08:40
Ostatni post: PeKaP
  Tiry na tory - podpiszmy petycję! mikrobart 32 12 961 26.07.2010, 18:29
Ostatni post: MichałŁ

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.