Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Łączenie wagonów w składzie pociągu - dlaczego tak?
#1
Witam
odpowiedź pewnie jest banalnie prosta, ale zacznijmy może od pytania, to wtedy będzie łatwiej odpowiedzieć Wink
Dlaczego wagony z przedziałami w składzie są łączone na przemian, tzn. raz korytarz jest po lewej stronie a następny po prawej itd.?
Czy takie rozmieszczenie jest uwarunkowane konkretnymi zasadami czy chodzi o coś innego, np równomierne zużycie osi w wózkach każdego z wagonów?
Odpowiedz

#2
Bo wagony nie jeżdżą na obrotnicę i nikt nie obwozi ich po aglomeracji, żeby nawrócić?
IMHO łączone są tak jak stoją na torach.
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w -->
Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
Odpowiedz

#3
danyeru napisał(a):...i nikt nie obwozi ich po aglomeracji, żeby nawrócić?
IMHO łączone są tak jak stoją na torach.
Kwestia nawracania wagonów sama w sobie byłaby szalona Wink, nawrócenie i tak nic nie da, bo po nawrotce i tak będą naprzemiennie ustawione wszystkie wagony.
Myślę, że nie zostałem właściwie zrozumiany.
Chodzi mi tylko o to dlaczego wagony nie są ustawiane wszystkie z korytarzem po jednej stronie.
Jedyne rozsądne wytłumaczenie to takie, że w układzie nazwijmy go "powszechnie obowiązującym" chodzi o utrzymanie środka ciężkości całego pociągu, aby był jak najbliżej osi podłużnej całego składu pociągu?
Nie chcę z tego postu zrobić jakiegoś zwariowanego tematu, ot takie pytanie przyszło mi do głowy i szukam odpowiedzi u znających temat lepiej ode mnie.
To wszystko Smile
Czekam cierpliwie na propozycje.
Odpowiedz

#4
Już dostałeś odpowiedz, ustawienie wagonu to czysty przypadek.
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

#5
Myślę że to przypadek że akurat widziałeś tak spięte wagony. Ja często widuje składy, że np trzy wagony pod rząd maja korytarz po tej samej stronie.

Co do obracania składów, to w Warszawie obracano np. składy Zamość/Chełm- Warszawa Zachodnia. Było to konieczne gdyż wagony części Zamojskiej musiały być zawsze na końcu składu aby mogły dojechać do macierzystej wagonowni. Jednak nie robiono tego na jakieś mega obrotnicy tylko na pętli zwanej "wiankiem" ale o tym to już muszą opowiedzieć miejscowi.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dlaczego i jak długo interesujesz sie koleją? norbis97 32 14 030 23.05.2018, 19:34
Ostatni post: 409Da-026
  Dlaczego Pesa zrezygnowała ze swojego patrona? Mariusz W. 2 2 775 12.06.2014, 17:40
Ostatni post: Mariusz W.
  Dlaczego źle się dzieje na kolei? Mariusz W. 22 6 892 02.04.2014, 19:34
Ostatni post: rustsaltz
  Dlaczego w Polakach jest tyle negatywnych myśli DamianT 21 7 259 13.05.2012, 10:28
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.