• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Posterunek ruchu
#1
Posterunek ruchu, wśród miłośników określany nastawnią jest miejscem służącym do prowadzeniu ruchu pociągów.

Posterunki dzielą się na następcze, osłonne oraz pomocnicze.

Do zadań posterunków następczych należy regulacja następstwa pociągów poprzed umożliwienie przejazdu, wtedy kiedy tor szlaku jest wolny. Posterunki następcze dzielą się na kolejne:

- posterunek odstępowy do którego zadań należy regulacja ruchu pociągów mająca na celu zachowanie bezpiecznej odległości
- posterunek odgałężny, biorący udział w zapowiadaniu pociągów*
- nastawnia dysponująca, która zarząda ruchem kolejowym na danej stacji
- nastawnia wykonawcza, której zadaniem jest obsługa urządzeń kolejowych dotyczących sterowania ruchem w obrębie stacji

Do zadań posterunków osłonnych należy osłona splotu torów, mostów zwodzonych oraz obrotowych, miejsca skrzyżowania linii tramwajowej z linią kolejową lub dwóch linii kolejowych.

Do zadań posterunków pomocniczych należy umożliwienie bezpiecznego wjazdu bądź wyjazdu pociągu z bocznicy. Nie są one wyposażone w semafory, a miejscami biorą udział w prowadzeniu ruchu pociągów.

* zapowiadanie pociągu - prowadzenie ruchu kolejowego

Na podstawie prywatnej strony kolejowej Pawła Niedomagały "Pod Semaforkiem", Kolejowego Komisu oraz wikipedii opracował Jan Parszewski przy współpracy z użytkownikiem rustsaltz
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
  Odpowiedz
#2
Powyższa (dez)informacja jest zlepkiem dwóch różnych pojęć - posterunku ruchu i posterunku technicznego.

Proponuję lepiej poczytać kolejowe instrukcje:
Inż. bud. kol., rowerzysta szynowy
Kanał YouTube
Strona prywatna
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości