Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kierunek kształcenia a praca na kolei
#1
Witam wszystkich forumowiczów.Nazywam się Szymon,pochodzę z Łodzi no i oczywiście jestem tu nowy :-) .Jak nietrudno się domyślić jestem wielkim fanatykiem kolejnictwa i wszystkiego co z tym związane.W chwili obecnej jestem uczniem 3 klasy gimnazjum i prosiłbym abyście doradzili mi jak mogę starać się o pracę na kolei w przyszłości,tzn; głównie interesuje mnie zawód maszynisty - to by było urzeczywistnienie marzeń z całego dotychczasowego życia ;-) .I tu moje pytanie;czy trzeba kończyć technikum kolejowe czy też może być jakakolwiek inna szkoła :? .Domyślam się że mam szansę,bo w mediach ostatnio głośno o tym że brakuje kolejarzy i maszynistów też,tylko jak nim zostać :? .

P.S - obiecuję zostać z Wami na dłużej i w miarę możliwości być aktywnym forumowiczem ;-) :-) .
Odpowiedz

#2
Witam nowego użytkownika :-)

Technikum kolejowe jest jak najbardziej wskazane. Po samym LO lub technikum kształcącym w dziedzinie odległej od kolejnictwa trudno o pracę na kolei.
Jaro

Odpowiedz

#3
Tutaj się z kolegą wyżej nie do końca zgodzę, znam wiele osób, które ukończyły licea a następnie kolejowe szkoły policealne - przykładowo WCE

Ja również planuje zostać w przyszłości pracownikiem kolei, jednak w pierwszej kolejności studia, a dopiero potem szkoła policealna
Odpowiedz

#4
Tylko Panowie - problem jest taki że w Łodzi w chwili obecnej nie ma technikum kolejowego tzn;ma być,ale od września i kształcić tylko w 2 kierunkach;technik transportu kolejowego oraz technik budowy dróg i mostów kolejowych.Nie są to chyba kierunki do końca związane z pracą maszynisty...A może źle mi się wydaje :?
Odpowiedz

#5
Wejdź na stronę WCE tam masz z tego co pamiętam dokładnie opisane kierunki
Odpowiedz

#6
Ja już byłem na tej stronie :-) .Tylko to jest szkoła policealna,a ja potrzebuję coś na teraz.Po gimnazjum chyba mnie tam nie przyjmą... :?
Odpowiedz

#7