Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
POCIĄGI - LEGENDY
#31
@Pabianiczanin, był także pociąg Łódź Fabryczna - Chełm ;-)
Odpowiedz

#32
Alex:Oczywiście wszystkich bie wymieniłem tylko te które ja sam osobiście pamiętałem lub widziałem
Odpowiedz

#33
Jako pociąg-legendę można uznać też pociąg, który jeździł wiele lat do stacji, do której teraz już pociągi dalekobieżne nie docierają - np. Zamość.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#34
Np. pos. Pielgrzym
EDIT nt "Pielgrzyma" Pociąg pośpieszny uruchamiany w weekendy Jego skład był długi i zawsze wypełniony po brzegi. Jeździł w rozkładzie (chyba) 93/94 na trasie: Częstochowa-Herby Nowe-Wieluń-Kępno-Oleśnica-Wrocław. Ciekawostką było to że na trasie Kępno-Oleśnica ciągnęła go Tekatka z Kępna.
Odpowiedz

#35
No wiem, to wybierzcie z tych wszystkich które są w temacie z 10 najważniejszych i zrobimy głosowanie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#36
W porządku, poczekamy jeszcze na propozycje innych użytkowników, może jakaś legenda się uchowała ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#37
Kryniczanin:Tych nazw było jeszcze więcej
Odpowiedz

#38
Ja bym dodał jeszcze Bema i Malinowskiego. Jak dla mnie obydwa kwalifikują się do miana legend. Z tym, że Bem miał różne relacje: jako EC Warszawa-Budapeszt, jako IC Warszawa-Kraków (obecnie zastąpiony przez EIC Helena Modrzejewska), jako pospieszny Szczecin-Budapeszt.
Odpowiedz

#39
Jak dla mnie pociąg legenda to taki skład którą odegrał istotna rolę w polskim kolejnictwie, cieszący się niesłabnącym powodzeniem wśród podróżnych przez parę dobrych lat. Składy te był najbardziej prestiżowe w swoich czasach prowadzone przez najlepsze lokomotywy
Odpowiedz

#40
Pociąg pospieszny Kurpie relacji Ostrołęka- Warszawa-Wrocław/Poznań?? przez Kalisz Ostrów zestawiony 2xEN57 najczęściej FULL PLASTIC, pociąg pospieszny Bóbr Wrocław Główny-Żary, pociąg pospieszny Wiking Szczecin Główny-Jelenia Góra (odrzanką do ZG) przez Żary i Węgliniec,
Odpowiedz

#41
Na Lubelszczyźnie legendą jest już pociąg towarowy z Jaszczowa do elektrowni w Połańcu nazywany popularnie "połańcem". Ciągną go lokomotywy ST44, planowo pociąg ten jeździ z Jaszczowa do Rejowca, potem linią nr 69. Obecnie remontowany jest na niej most w Wólce, przez co "połańce" jeżdżą przez Lublin i Kraśnik na Stalową Wolę.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#42
Do legend można dodać też Ex Tatry, Morskie Oko i Malinowskiego, które przez jakiś czas jeździły krakowską obwodnica towarową (linia 100) omijając Kraków Główny.
Odpowiedz

#43
Dokładnie, tylko Malinowski bis. Dzięki za poprawkę.
Odpowiedz

#44
Ja się też dopiszę
Ex Lubuszanin / Zielona Góra --> Warszawa Wschodnia obecnie EIC Lech
TLK Zielonogórzanin / Zielona Góra -->Warszawa Wschodnia

To były pociągi EX Lubuszanin to śmigał dobre 30 lat jak nie więcej

Jak się jeszcze czegoś ciekawego do szukam to się wpisze w tym temacie.

Było tych pociągów swojego czasu
Sezonowe
Bielsko Biała --> Kołobrzeg
Świnoujście --> Katowice
Teraz jeżdżą jako TLK
Odpowiedz

#45
Czytam, czytam, ale jakoś nikt nie wspomniał o posp. "Podlasiak" rel. Białystok-Szczecin./ /Strzała Północy/ niegdyś pamiętam na 13 wagonach... InterSyfy [ 5 pudeł ] rok go potrzymały i w grudni zeszłego roku "ciach".

Mhm , ciekawym pociągiem też była "Pogoria" no i "Wigry" do Krakowa/Gliwic .
Miały ten klimat...
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.