Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rail Baltica
#1
Prezydent liczy na Rail Baltica

-Jeżeli skutecznie zadbamy wspólnymi siłami o odpowiedni poziom finansowania i odniesiemy sukces, to wydaje mi się, że najpóźniej w 2020 roku będzie można jechać z dumą i przyjemnością choćby nawet od Lizbony po Tallin - powiedział w Estonii Bronisław Komorowski.

O unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020, bezpieczeństwie energetycznym regionu oraz o współpracy państw bałtyckich w kwestii transportu rozmawiali prezydenci Polski, Estonii, Litwy i Łotwy: Bronisław Komorowski, Toomas Ilves, Dalia Grybauskaite oraz Andris Berzins. Spotkanie prezydentów odbyło się w piątek 2 grudnia w Estonii. Jak podkreślił Bronisław Komorowski, z polskiego punktu widzenia wielkie znaczenie ma powodzenie bardzo ważnych dla krajów bałtyckich projektów w zakresie infrastruktury komunikacyjnej.

źródło: Rynek kolejowy

Pomysł bardzo ciekawy. Była o tym mowa już wcześniej. Ciekawe czy coś z tego wyjdzie. Czy powstanie to szybciej niż KDP oraz czy w przyszłości się z nią połączy?
Odpowiedz

#2
..
Odpowiedz

#3
Dla nas najważniejsze jest aby powstała jej polska część. Tym bardziej, że jest częścią magistrali E75. Chociaż trochę wątpię w ten 2020 rok, PLKa zapowiada, że przy dobrych wiatrach do 2018 zmodernizuje linię do powoli rozpadającej (ręczne zwrotnice i semafory kształtowe nie są wieczne) się stacji Białystok.
Odpowiedz

#4
Najważniejsze i tak jest KDP, a Rail Baltica ma być jej przedłużeniem na wschód. Jeżeli jednak projekty te będą powstawały oddzielnie może się uda, że ta linia powstanie.
Zauważmy, że nie mówi tego premier jednego kraju, ale prezydencji Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#5
Postępowanie mające na celu wyłonienie wykonawcy projektu modernizacji odcinka Rail Baltica Czyżew – Białystok o długości 77 km trwa już ponad 3 lata. W marcu 2013 roku PKP PLK ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji linii. W lutym 2014 roku zarządca infrastruktury wybrał zwycięzcę, którym zostało konsorcjum KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne (Polska) i KV Consultores de Ingenieria (Hiszpania).

Z powodu szeregu zdarzeń, w tym wykluczenia wielu wykonawców i odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej, był to jeden z najdłużej prowadzonych przetargów przez zarządcę infrastruktury. Odwołujący się zarzucali wyłonionemu wykonawcy stosowanie rażąco niskiej ceny. Pod koniec ubiegłego roku zarządca infrastruktury podjął decyzję o unieważnieniu przetargu.

We wznowionym postępowaniu 25 lutego 2016 r. PLK wezwały Getinsę do wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów mających potwierdzać spełnianie przez spółkę warunków dopuszczających do udziału w zamówieniu. Hiszpanie odwołali się do KIO z wnioskiem o unieważnienie tego wezwania.

W wyroku wydanym 23 marca Krajowa Izba Odwoławcza nakazała PLK unieważnienie czynności wezwania Getinsy do dostarczenia wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów oraz ponowne przeprowadzenie wezwania z uwzględnieniem określonych wytycznych

Komisja Przetargowa dokonała weryfikacji i oceny ofert.

W najbliższych dniach Komisja Przetargowa przekaże wnioski, które PLK przeanalizują w celu podjęcia decyzji o ponownym wyborze oferty najkorzystniejszej w przedmiotowym postępowaniu, powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.

Pełny opis tego cyrku (Rynek Kolejowy)
Odpowiedz

#6
- Litwa, Łotwa i Estonia uzgodniły sposób rozliczania przetargów na roboty przy budowie łączącej je m.in. z Polską trasy. Bruksela nie zabierze im dofinansowania - informuje "Rzeczpospolita".

Podczas posiedzenia rady nadzorczej spółki joint venture RB Rail przedstawiciele republik nadbałtyckich porozumieli się co do wspólnego modelu zakupów i podziału stref odpowiedzialności przy realizacji trasy kolejowej Rail Baltica - poinformowała spółka w czwartek.


http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 51509.html
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.