Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kariera inżynieria elektryka na kolei
#1
Witam, otóż jestem studentem elektrotechniki i zastanawiałem sie nad karierą na kolei. Jakie miałbym szanse (od zostania maszynistą, do obsługi sieci, pomiarów, itp.)dostania pracy adekwatnej do wykształcenia. Dzięki za info!
Odpowiedz

#2
Jak najbardziej maszynistą mógłbyś zostać, w zasadzie każdym od elektromontera po technologa w którejś jednostce utrzymania taboru, po pracę w PKP Energetyka (tylko tu w zasadzie na pewno trzeba by przejść ścieżkę od pociągu sieciowego wzwyż).
Jesteś z okolic Rzeszowa/Jasła - możesz próbować również swoich sił np w Newagu, gdzie elektryków na różnych stanowiskach czasem również mogą potrzebować.
Odpowiedz

#3
Ja właśnie kończę ten kierunek (w styczniu obrona tytułu inżyniera). Byłem się pytać, raczej zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, w Kolejach Wielkopolskich. I powiem tak akurat w tej spółce szanse na zostanie maszynistą są ogromne i jeszcze bardzo długo będą. Podobnie może być w innych kolejach samorządowych, jak i w ogóle w innych dziedzinach niekoniecznie powiązanych z przewożeniem pasażerów. Jak powiedział przedmówca nawet w Newagu możesz znaleźć pracę, o ile będą zatrudniać. Smile
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#4
kris172 napisał(a):akie mia³bym szanse
Du¿e, na kolei brakuje pracowników na ka¿de stanowisko. Je¶li interesujê Ciê bardziej praca naukowa to wal ¶mia³o do takich instytucji jak np. Instytut Kolejnictwa.
Odpowiedz

#5
Panowie, zostałem podbudowany Waszymi postami, pozostaje mi tylko wybrać specjalizację inżynierię napędu elektrycznego. najbardziej mnie interesuje praca jako maszynisty, a gdybym sie do IC dostał, to byłbym szczęśliwy jak dzieciak. A jak jest z zarobkami, w jakim zakresie oscylują, wydaje mi się, że nie są zbyt wygurowane, ale ważne jest to, żeby kochać to co się robi.

[ Dodano: 2011-12-03, 20:18 ]