Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwrotnice tramwajowe
#16
Rozjazd przestawia się w chwili najechania na sanki, więc nie rozumiem jakby miało to wyglądać.
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

#17
W przypadku, gdy odcinek na określonej długości przed rozjazdem jest zajęty przekaźnik uniemożliwia przełożenie rozjazdu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#18
Takie coś jest zupełnie nie możliwe. Może na kolei coś takiego stosują, ale jeżeli chodzi o tramwaje jest to zupełnie niewykonalne.
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

#19
Na kolei zabezpieczenie jest dalece bardziej złożone. Ale jak się nie da, to trudno Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#20
Właśnie idzie o to (z tego co się orientuję), że tam sanek nie ma.
116 też tędy jeżdżą.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#21
Ale jeżdżą też 105Na, więc na pewno nie ma tam sterowania radiowego.
Jaro

Odpowiedz

#22
Sterowanie radiowe w GOPie i tak nie działa Wink. Część 105Na ma zamontowane układy do sterowania radiowego, karlacze (116Nd) mają system podczerwieni, który (UWAGA!) i tak nie działa. Tam są sanki o ile nie wajcha Wink. Z tego co pamiętam tam było tak, że na krzywo trzeba było obrócić drążkiem (jak to się fachowo nazywa?), a na prosto ustawiała się sama po określonym czasie/najechaniu na sanki kolejnego tramwaju.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#23
Pewnie nie dolegała dlatego trzeba było ja poprawiać drągiem, albo ma uszkodzony mechanizm i dlatego sama z siebie odbijała na prosto. Normalnie zwrotnica pozostaje zawsze w takim ustawieniu jak pozostawił ją ostatnio przejeżdżający tramwaj. Najgorzej jest wtedy gdy coś w zwrotnicy szwankuje. Może być tak, ze po odpowiednim najechaniu na sanki sygnalizator pokazał właściwe ustawienie a iglica nie przemieściła się (to jest chyba najgorsze co może się wydarzyć na szczęście bardzo rzadko do tego dochodzi)Mogą też nie działać sanki i za każdym razem trzeba ustawiać wajchą.
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

#24
Ma Kolega jakieś precyzyjniejsze informacje na temat utrzymania i działania rozjazdów tramwajowych?

Że tak offtopicznie zapytam Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#25
A o co się rozchodzi? Jestem motorniczym więc mam z tym styczność codziennieWink
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

#26
O pomiary, konserwacje, normy do tego itp.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#27
rustsaltz napisał(a):O pomiary, konserwacje, normy do tego itp.


Na tym znają się torowcy i toromistrzowie (chyba tak to się nazywa. Miałem o budowie torów na kursie dla motorniczych ale generalnie takie techniczne zagadnienia mnie nie dotyczą.
Yo pasa de todo!
Odpowiedz

#28
No właśnie coś takiego by mnie interesowało Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zdarzenia i wypadki tramwajowe Gżągal 87 84 692 29.05.2018, 22:30
Ostatni post: Adams
  Tramwajowe linie muzealne Adams 8 6 105 10.09.2015, 13:07
Ostatni post: kazio
  Torowiska tramwajowe - rozstawy szyn ET40 30 16 662 24.01.2014, 14:23
Ostatni post: RomekL
  [Toruń] Nowoczesne przystanki tramwajowe od listopada 2013 ET40 0 3 605 26.05.2012, 17:06
Ostatni post: ET40
  [Kraków] Powstaną nowe linie tramwajowe Adams 0 4 124 06.02.2012, 23:06
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.