• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komunikacja Miejska w Krakowie
#1
Na początek mojego postu powiem brzydko - Komunikacja miejska w Krakowie schodzi na psy. Wszystko zaczęło się od wprowadzenia 28 sierpnia szkolnego rozkładu jazdy MPK.

Według mnie ten rozkład jest jeszcze gorszy niż wakacyjny. Najgorzej jest wieczorami, kiedy ostatnie kursy niektórych linii są zbyt wcześnie. Także skomunikowania na węzłach są żenujące. Poza tym wiele linii zawieszonych rzekomo jedynie na wakacje do tej pory nie wróciło na trasy, a ZIKiT nie dał nic w zamian.

Ze swojej strony chciałbym się skupić na oddanej w ubiegłym roku lini tramwajowej do Małego Płaszowa, przy której mieszkam.
Linia ta została otwarta z wielką pompą w listopadzie ubiegłego roku i miało być lepiej, a okazało się że jest o wiele gorzej. Jedynym plusem jest szybszy czas dojazdu do centum miasta, gdyż linia ta w całości jest prowadzona po wydzielonym torowisku. Jednak jest także mnóstwo minusów:

1. Zbyt wcześnie jedzie ostatni tramwaj lini 20 z centrum (odjazd z dworca głównego 22.41). Przed otwarciem lini tramwajowej z Dworca kursował autobus lini 185 i ostatni kurs był o 23.20 i tym autobusem jeździło bardzo dużo ludzi.
Na domiar złego ZIKiT zlikwidował po wakacjach kurs linii 11 po godz. 23, więc tym debilnym posunięciem przeszli samych siebie.

2. Rozkomunikowanie na głównym węźle przesiadkowym jakim jest Rondo Grzegórzeckie, gdzie w momencie jak tramwaj stoi na światłach odjeżdżają tramwaje i autobusy w inne rejony miasta. Poza tym rozłożenie przystanków tramwajowych na tym węźle jest beznadziejne, gdyż żeby przejść z przystanku na przystanek trzeba pokonać dwoje przejść przez jezdnie ze światłami.

3. Bezsensowna trasa drugiej lini tramwajowej (11) z Małego Płaszowa do Łagiewnik która jedzie praktycznie w kółko miasta. Moim zdaniem, druga linia powinna kursować w kierunku Nowej Huty przez (ul. Mogilską), wtedy miałoby to sens.

4. Beznadziejne trasy i rozkłady linii autobusowych. Linia 125 ze Szpitala Rydygiera do osiedla Złocień jeździ stanowczo za rzadko, mimo że cieszy się dużym zainteresowaniem, natomiast bezsensownym było skrucenie linii 185 do ul. Ofiar Dąbia, gdyż kursy tej lini jeżdżą praktycznie puste. Linia ta powinna być uzupełnieniem lini 125 i kursować do Dworca Głównego jak dawniej, tym bardziej że linia ta nie dublowałaby się z linią tramwajową.

Uruchomienie linii tramwajowej na Mały Płaszów było wyrzuceniem pieniędzy w błoto, bo komunikacja w tej części Krakowa wcześniej była znacznie dogodniejsza i prawie każdy mieszkaniec tej dzielnicy który korzysta z komunikacji miejskiej jest takiego zdania.

To tyle jeśli chodzi o rejon Małego Płaszowa.

Zapraszam do dyskusji na temat komunikacyjnych "kwiatków" w innych rejonach miasta, bo jest ich naprawdę wiele.
  Odpowiedz
#2
To ja dodam z tego co wiem zawieszono kilka linii, ktore nie powróciły po wakacjach. Na przykłąd zawieszono linię 134, która zapewniała dojazd do dworca PKP w Batowicach...
  Odpowiedz
#3
Nie tylko tą linie. Po wakacjach nie wróciły także linie - tramwajowa 12 i autobusowe 103 i 104. Rozkład jazdy linii tramwajowej 23 masakrycznie okrojono. Poza tym mieszkańców Bieżanowa pozbawiono bezpośredniego połączenia z największym zakładem pracy w mieście - hutą Sendzimira, bo jakiemuś "mądremu" z ZIKiT strzeliło do głowy skrócenie linii 163 do Powstańców Wielkopolskich. Takie są właśnie efekty jak organizacją komunikacji w Krakowie zajmują się bezmózgi.
  Odpowiedz
#4
Jak wszędzie. To jest tak jak zza biurka tworzy się taką ofertę. To dziwne, że nie tnie się na przykład pustych tramwajów na Kopiec Wandy a tnie się do Huty. A to pasażera odstrasza. A najgorsze, że najpierw podwyżka potem krojenie połaczeń.
  Odpowiedz
#5
Powiem Ci więcej. Siedzę w tym trochę i wiem że po nowym roku będzie jeszcze gorzej, bo chore ZIKiT-owskie łby planują ograniczyć ruch autobusów w centrum i chcą stworzyć punkty przesiadkowe na peryferiach miasta z autobusów do tramwajów, dlatego już wprowadzili bilety czasowe. Jak znam pomysłowość ZIKiTu, to rozkłady będą tak ułożone, że w momencie jak tramwaj będzie wjeżdżał na pętlę z pętli będzie wyjeżdżał autobus i na odwrót. Ja nie wiem czy oni tam są aż tak tępi, czy złośliwi, czy po pijaku te rozkłady układają. ;-D
Takie postępowanie to jawne nabijanie kasy busiarstwu, chyba że busiarstwo już sobie wyrobiło odpowiednie układy w ZIKiT, bo po tym co się wyprawia z komunikacją w Krakowie wszystko na to wskazuje.
  Odpowiedz
#6
No tak ale busy chyba łatwo można wykosić. Na przykład zabraniając postojów na przystankach MPK. A inna rzecz, ze MPK zaczyna tracić ludzi. Na przyklad linie aglomeracyjne coraz częściej jeżdżą puste. Co nie dziwi gdyż jak patrzę na przykład na kursowanie 270 raz na 3 godziny to nie mam pytań. Poza tym są busy są PR. Więc niektóre kursy są deficytowe. Ale masz rację takie rozkomunikowanie skończy się jak z pociągami gdzie coś tam nie poczeka i będzie klops.
  Odpowiedz
#7
Śmiało mogę zaryzykować stwierdzeniem że śląski KZK GOP o wiele lepiej radzi sobie z organizacją przewozową niż krakowski ZIKiT, mimo że tam do obsługi jest ogromna aglomeracja, a tutaj jedynie Kraków i kilka wiosek wokół.
Co do linii aglomeracyjnych to masz świętą racje. Nie wiem po co uruchamiali linie do Niepołomic, skoro autobusy po pierwsze nie docierają do centrum Krakowa, a po drugie jeżdżą bardzo rzadko, dlatego ludzie wolą korzystać z busiarstwa, bo nikt nie bedzie czekał na MPK 3 godziny i żeby się dostać do centrum się jeszcze przesiadać, skoro ma bezpośredniego busa. Moim zdaniem żeby godnie konkurować z busiarstwem do Niepołomic powinna zostać wydłużona linia 304 w takiej częstotliwości jak jeździ dotychczas do Wieliczki. Ta linia bardzo dobrze się przyjęła i mimo ogromnej ilości busów do Wieliczki frekwencje ma znakomitą. Myślę że jakby ten autobus dojeżdżał do Niepołomic także by się przyjął.
  Odpowiedz
#8
kris123 napisał(a):No tak ale busy chyba łatwo można wykosić. Na przykład zabraniając postojów na przystankach MPK
Pomijając na moment fakt, że jest to niezgodne z prawem...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#9
rustsaltz, samo "wykopanie" z przystanków może jest niezgodne z prawem, ale można im dowalić takie opłaty za korzystanie z przystanków, że skrajnie busiarstwu się to nie będzie opłacało. Takim sposobem za busiarstwo się biorą min. władze Myślenic.
  Odpowiedz
#10
Pewnie ku zachwycie mieszkańców, którzy są pozbawiani komunikacji... Z Psimem niedawno o tym dyskutowaliśmy Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#11
No i nie ma się co dziwić. Prywatne firmy nie placą za utrzymanie przystanków, ale bardzo chętnie z nich skorzystają. Dziwię się, ze MPK do tej pory tego problemu nie rozwiązało. A główny problem widoczny w MPK to autobusy aglomeracyjne, które jeżdżą dramatycznie rzadko. 270 co 3 godziny 260 co 2. 301 do Niepolomic co 2.5 godziny. A to niestety jest żadna konkurencja. Mniej więcej przypomina mi to badziew w postaci ZKA do Biecza, ktory jedzie 3 razy na dobę a busy 20...

Drugi problem to komunikacja nocna. Także bardzo rzadko i za male autobusy do potrzeb...
  Odpowiedz
#12
Jak to nie płacą? Jak nie płacą to zwyczajnie popełniają przestępstwo...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#13
Jak to w Polsce korzystają i udaja idiotów. Zresztą to na każdym przystanku musiałaby być kamera.
  Odpowiedz
#14
Cytat:Pewnie ku zachwycie mieszkańców, którzy są pozbawiani komunikacji...

Ze mną na temat busów wiele nie podyskutujesz. Dla mnie ten środek transportu wogóle nie powinien istnieć bo to ani wygodne ani bezpieczne. Od wożenia ludzi są autobusy, tramwaje i pociągi :lol:

Cytat:301 do Niepolomic co 2.5 godziny
Ta linia to totalne nieporozumienie i nie wiem w jakim celu została uruchomiona. Tak jak wcześniej wspomniałem jedynym sensownym rozwiązaniem dla Niepołomic byłoby wydłużenie tam linii 304.
  Odpowiedz
#15
Kwiatków w Polsce nie brakuje. Wszyscy słyszeli chyba o wielkim i pięknym projekcie wrocławskiego Tramwaju Plus. Wszystko ładnie pięknie, ale priorytetu na skrzyżowaniach nadal nie ma a same trasy Tramwaju Plus są dość słabo przemyślane. O ile linia 32PLUS z Pilczyc do Gaju jest poprowadzona rozsądnie to linia 33PLUS Pilczyce - Stadion Olimpijski jest pod tym względem fatalna. Stadion Olimpijski leży nie na końcu linii tylko w pewnej jej części, dalej biegną tory w kierunku Sępolna, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi - to typowa sypialna Wrocławia. Ludzie Ci wracając z centrum nie wsiadają w Plusa - komu chce się wysiadać wieczorem na dość mrocznym i niebezpiecznym przystanku Stadion Olimpijski tylko po to, że wsiąść w inny tramwaj, który dojedzie na samo Sępolno?

Jeśli ktoś jest mi w staniu wyjaśnić, czemu 33PLUS nie jedzie dalej, na Sępolno tylko nagle robi w tył zwrot i wraca do Pilczyc? Ja tego nie pojmuję.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Bydgoszcz - Komunikacja Miejska SAP102 0 43 18.05.2019, 14:29
Ostatni post: SAP102
  Komunikacja miejska a natrętni mieszkańcy Gżągal 8 2 469 09.03.2019, 15:19
Ostatni post: SAP102
  [GOP}Komunikacja zbiorowa w GZM Adams 24 1 833 30.01.2019, 21:00
Ostatni post: rustsaltz
  [Toruń] Komunikacja miejska ET40 6 2 465 10.03.2018, 15:26
Ostatni post: ET40
  [Włocławek] Komunikacja miejska ET40 7 2 821 09.03.2018, 16:23
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości