Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej zasilana prądem stałym na świecie
#1
Witam serdecznie.
Zapisałem się na wasze forum, ponieważ szukam rzetelnej informacji na temat działających tras kolejowych zasilanych, jak w Polsce, prądem stałym. Internet jest ogromną baza informacji, jednak ciężko odsiać te wiarygodne. Widzę tu wielu kompetentnych użytkowników i chyba znalazłem się w odpowiednim miejscu :-)
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrowienia
Odpowiedz

#2
Dobrym sposobem jest wyszukanie do jakich krajów sprzedawano lokomotywy elektryczne i elektryczne zestawy trakcyjne polskiej produkcji. Tym tropem zasilanie sieci prądem stałym o napięciu 3 kV na pewno występuje w następujących krajach:
Włochy, Maroko, Słowenia (b. Jugosławia, jednak nie jestem pewien, czy w całej Jugosławii był stosowany ten system zasilania - w Słowenii na pewno, do niedawna koleje słoweńskie korzystały z EN57). System 3 kV DC jest stosowany również w Belgii, akurat tam nie trafiły żadne pojazdy polskiej produkcji Smile. Na pewno nie są to wszystkie kraje, w których występuje system 3 kV DC.

Ponadto niektóre linie na południu Francji są zasilane nietypowym napięciem 1,5 kV, oczywiście DC. Co więcej - niektóre składy TGV są przystosowane do takiego systemu zasilania. Te, które wjeżdżają m.in do Belgii są przystosowane również do 3 kV DC. Zresztą gdyby nie to, w 1995 roku skład TGV nie mógłby okazjonalnie wjechać do Polski :-)
Jaro

Odpowiedz

#3
Fantastycznie! Bardzo dziękuję za informacje.
Czytałem tez, że w Wielkiej Brytanii i Holandii nie zdecydowano się na całkowitą reelektryfikację. Ponad to w Hiszpanii stare linie o szerszym rozstawie Iberyjskim nie będą reelektryfikowane. Również w Rosji dawne linie kolejowe nie były modyfikowane, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Odpowiedz

#4
Znalazłem coś w tym temacie. Oczywiście jest to wycinek ale z rysami historycznymi. Jest to praca naukowa,ale może znajdziesz coś dla siebie. Miłej lektury. http://pbc.gda.pl/Content/1722/skibicki ... ne_cz1.pdf
I jeszcze jedno źródło... http://www.zsee.bytom.pl/energo/dane/kl4elektro005.html, http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne, <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.zsee.bytom.pl/energo/dane/doc/kl4_elektro_05.doc">www.zsee.bytom.pl/energo/dane/doc/kl4_elektro_05.doc</a><!-- w -->, http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic182144.html
itd.. :-)))
Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie ;-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz

#5
Popatrz na tabelkê w tym artykule: http://www.google.com/url?sa=t&source=w ... EA&cad=rja
Odpowiedz

#6
Jak widać, zasilanie sieci trakcyjnej prądem stałym nie jest domeną krajów niezamożnych :-)
Jaro

Odpowiedz

#7
http://w356.wrzuta.pl/obraz/3WFjrasJOkA/zasilania

Taka ciekawostka. Jak wyglądają systemy zasilania w europie, wycinek z materiałów ze studiów.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#8
Super. Wiedziałem, że tu pełno fachur znajdę ;-D Zabieram się do lektury.
Odpowiedz

#9
ET40 napisał(a):Jak widać, zasilanie sieci trakcyjnej prądem stałym nie jest domeną krajów niezamożnych :-)
Jest domeną krajów ze długimi tradycjami trakcji elektrycznej Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.