Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Poznań] Kasacja 105N/2 #400
#1
Miesiąc temu, dnia 25 sierpnia 2011 pocięty został poznański tramwaj Konstal/HCP 105N/2 (115N), pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy. Tak ostatecznie zakończony został żywot słynnej "glizdy".
Cytat:W dniu 14 kwietnia 2010 MPK Poznań wykreśliło z inwentarza wagon 105N/2. 25 sierpnia 2011 wagon został zaholowany na teren zajezdni S1 przy ul. Głogowskiej, a następnie w godz. 8:00 - 11:00 pocięty na złom. W ten sposób ostatecznie zakończono eksploatację unikatowego wagonu.
Źródło: Wikipedia.
Źle się stało, gdyż skasowano pojazd, który mimo niewielkiego przebiegu (nie licząc czasu przed modernizacją) miał wartość historyczną i stanowił jedyny w swoim rodzaju tramwaj. Moim zdaniem dużo lepiej by było, gdyby egzemplarz pozostawiono jako tzw. zimny eksponat lub na wzór jednego z bydgoskich wagonów 5N przekształcono "glizdę" w stacjonarny punkt informacji turystycznej. Ale teraz to i tak już musztarda po obiedzie...
Jaro

Odpowiedz

#2
W Poznaniu tną, a MPK Kraków właśnie rozpisało przetarg na modernizacje takiego cuda. Po krakowsku ma się to nazywać 405N-kr.
Źródło: http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... rzech.html

Nie mogę się doczekać kiedy się tym cudem przejadę :-P
Odpowiedz

#3
O ile ta modernizacja dojdzie do skutku to wątpię, żeby była udana i bardziej niezawodna od Glizdy. 105Na po prostu nie nadaje się do tak daleko idących przeróbek.
Niech świadczy o tym fakt, że niedawno zamierzano zmodernizować wraz z wymianą napędu do standardu trójczłonowego wagonu jednoprzestrzennego kilka poznańskich 105Na. Odstąpiono od tej koncepcji na rzecz wyprodukowania całkowicie nowego tramwaju wzorowanego na 105Na.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Moderus_Beta_MF_02_AC

Jechałem tym tramwajem i przypadł mi do gustu zarówno w środku, jak i na zewnątrz (mimo dyskusyjnej urody czoła).
Jaro

Odpowiedz

#4
Są jednak udane modernizacje stopiątek, chociażby poznański Moderus Alfa, czy wrocławski Protram, z tym, że te wszystkie glizdy i inne wymysł zbyt bardzo ingerowały w konstrukcję tego tramwaju, ale niewątpliwie, szkoda, w końcu to był jedyny taki tramwaj :-(
Odpowiedz

#5
Mnie natomiast zastanawia czy w ogóle MKM z Poznania robiło coś w kierunku walki o glizdę. Przecież w Poznaniu jest chyba muzeum komunikacji miejskiej?
Odpowiedz

#6
Protramy to zupełnie nowy pojazd. Ciekawe czy taki wynalazek przetrwałby w GOPie Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
rustsaltz napisał(a):Protramy to zupełnie nowy pojazd.

Oups, przepraszam, rzeczywiście. Kurczę, te zmodernizowane 105, i Protramy są tak podobne... ;P

Ale trochę szkoda, mogli z niego zrobić coś a'la Beta, tyle, że nie fabrycznie nowa. ;/

Tutaj możecie co nieco poczytać: http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... l?cookie=1
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poznań] MPK/ZTM Virakocha 229 71 178 07.06.2016, 16:29
Ostatni post: sm31-131
  [Poznań] Podwyżka cen biletów w MPK Poznań Maciej 9 5 039 31.03.2012, 20:54
Ostatni post: Gżągal
  Konstal 105N/Na i pochodne Mariusz W. 10 4 089 17.03.2012, 01:22
Ostatni post: Mariusz W.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.