Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilety czasowe - jak długie i za ile?
#1
Kolejna próba wprowadzenia opłat na krótszy czas przejazdu tramwajami i autobusami znów spali na panewce - wynika z naszych informacji.

Źródło: MKM Szczecin

Ciekaw jestem jaka jest wasza opinia na ten temat? Nie mam na myśli Szczecina, tylko ogólnie. Jak długie i za ile waszym zdaniem powinny być bilety km?
Odpowiedz

#2
10 minut, to bez sensu. Nie czarujmy się, tramwajem, to jeszcze można przez 10 minut coś przejechać, choć i one często się ślimaczą, ale autobusem? I do tego w możliwym korku?
Odpowiedz

#3
W £odzi te¿ s± 10-minutówki i tak¿e my¶lê, ¿e to z³y pomys³, na 10 minut nie op³aca siê wsiadaæ w tramwaj czy tam autobus, taki kawa³ek (w centrum to bêd± jakie¶ 3-4 przystanki) mo¿na w tym czasie przej¶æ pieszo. Sensowny wydaje siê bilet na 15 minut, albo wzorem W-wy na 20 minut. Nie wiem jakie jest odczucie mieszkañców Warszawy, ale moim zdaniem tamtejszy system biletowy jest bardzo dobrze dopasowany pod wzglêdem czasu wa¿no¶ci biletów: 20, 40, 60, 120 (jednorazowy wa¿ny do 120) minut.
Odpowiedz

#4
Warszawskie 20-minutówki to relatywnie nowy wynalazek, wprowadzony bodaj w 2009. Wcześniej były jakieś bilety minutowe, ale chyba b. nieatrakcyjne i się o nich w ogóle nie słyszało. Nie było biletomatów ani możliwości kasowania biletu przez komórkę, w związku z czym również dostępność takich biletów była mocno ograniczona (kioskarze woleli koncentrować się na dystrybucji jednorazowych).

20-minutówki za 2 zł zrobiły furorę, do tego stopnia że przy okazji ostatniej sierpniowej podwyżki ZTM zamierzał je... zlikwidować. Na szczęście mu się to nie udało w związku z żywymi protestami (poległy za to 7-dniówki, 14-dniówki, 90-minutówki i bilety miesięczne na jedną linię).
Odpowiedz

#5
We Wrocławiu obowiązują 30 minutowe bilety za 1,2 zł, 60 minutowe za 1,8 zł itd., chociaż zazwyczaj jeżdżę na dziennym (4 zł ulgowy) lub na jednorazowym (1,2 zł).

Mało kto korzysta we Wrocławiu z biletów czasowych "krótkodystansowych", jedyne czasowe, które kupuje się masowo to bilety 24 godzinne. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
mikrobart napisał(a):30 minutowe bilety za 1,2 zł, 60 minutowe za 1,8 zł itd.

Warto zaznaczyć, że są to ceny biletów ulgowych. Ja podawałem cenę "N".
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#7
Oczywiście, zapomniałem dodać. Normalny - cena x2.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#8
Jako ciekawostkę dodam, że w Poznaniu są bilety tzn. "przystankowe". Kupuje się bilet do określonej ilości przystanków, i się jedzie. Poza tym Poznań to chyba jedyny przypadek większego miasta, gdzie kasownik oprócz czasu i innych danych drukuje też przystanek
Odpowiedz

#9
Żeby nie przepisywać - tabela opłat biletów MPK Wrocław:
http://www.mpk.wroc.pl/images/stories/t ... plat_8.jpg

Najciekawsze są oczywiście bilety aglomeracyjne KM+pociąg, ale dość ciężko korzystać z jego walorów przy obecnej siatce kolejowych połączeń aglomeracyjnych, która tak naprawdę nie istnieje.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
W Szczecinie na bilecie komunikacji miejskiej można jechać pociągami osobowymi na trasie Gumieńce - Główny.

Ogólnie rzecz biorąc, porównując cenniki innych miast do Szczecina, wydaje mi się, że wypadamy nie najgorzej, aczkolwiek każdy broni swojego :-P
Odpowiedz

#11
W Krakowie także wprowadzono czasowe bilety 15 min. Ale prawda jest taka, ze w szczycie przejedzie się na nich często 1/2 przystanki. To jest dobre, ale głównie w soboty/niedziele.

[ Dodano: 2011-09-06, 14:16 ]
Cena 2 zł ulga 1 zł
Odpowiedz

#12
kris123, od 4 sierpnia w Krakowie wszystkie bilety MPK są czasowe. Jest podział na 15, 30, 60 i 90 minutowe, ceny odpowiednio po 2zł, 2.80zł, 3.60zł. i 5.20zł.
Według mnie takie rozwiązanie jest bardziej sprawiedliwe od poprzedniego, dlatego że dawniej jeden jechał przez całe miasto bezpośrednim autobusem czy tramwajem za 2,50, a inny czasami tylko kilka przystanków, ale z przesiadką i musiał kupować bilet godzinny za 3.10.
Odpowiedz

#13
Ejże, a bilet na 30 minut nie jest zarazem biletem jednorazowym upoważniającym do jazdy do końca daną linią? W Warszawie zazdrościliśmy Krakowowi takiego rozwiązania.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#14
Ja uważam, że czasówki mają sens tylko i wyłącznie w wymiarach: 10 minut, 60 minut i dłużej. Oferta między 10 i 60 minutowymi biletami powinna być uzupełniona przez bilety jednorazowe bez określonego limitu czasu. Bilety 10-minutowe byłyby od nich oczywiście tańsze.

15, 20, 30, 45-minutowe bilety to bezsens.
Jaro

Odpowiedz

#15
U nas to samo (prawie) też działa. Bilet na całą trasę jest jednocześnie biletem godzinnym.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.