Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
#16
Tylko pytanie po co to, skoro ulotki i tak rozdajemy na dworcu, ankiety przeprowadzamy czy to na stronie czy na mieście, a z ludźmi rozmawiamy na dworcu więc wiemy jakie jest zapotrzebowanie, a jeżeli coś organizować to porządnie. Konsultacje w sprawie rozkładu jazdy na Dolnym Śląsku będą organizowane i to na pewno w różnych formach: począwszy od miłośników na skype, skończywszy na spotkaniu w zorganizowanej na ten cel auli.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

#17
Czyli jednak jakieś konsultacje przeprowadzacie, więc ok. Inne regiony powinny brać z was przykład.
Odpowiedz

#18
Wszystkie cztery połączenia, które udało nam się przywrócić w przeciągu tych dwóch lat działalności to nie są wymysły naszej wyobraźni. To odpowiednio dobrane i przemyślane propozycje, które cieszą się popularnością. Nie organizujemy żadnych akcji wiedząc, że coś jest niepotrzebne. Mamy świadomość tego, że działamy w imię dobra publicznego, a ryzyko braku powodzenia zawsze będzie istniało. Na razie póki co udaje nam się dobrze trafiać. Staramy się w tej chwili o połączenia z JG do Lublina, Szczecina i Warszawy p. Zgorzelecką ale nie mamy nigdy pewności, czy w razie wprowadzenia przez którąś ze spółek któregoś z postulowanych połączeń, będzie cieszyło się ono popularnością, bo czynników determinujących powodzenie, któregoś z połączeń jest wiele, np: niedogodne godziny kursowania, na które my wpływu już nie mamy.

[ Dodano: 2011-08-21, 22:42 ]
W dniu dzisiejszym do Marszałka Województwa Dolnośląskiego zostało wysłane pismo, o poniższej treści:

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, po zapoznaniu się z projektem rozkładu jazdy na okres 2011/12, prosi o wprowadzenie poniższych zmian , które na pewno znacząco wpłyną na rozwój kolei i jej dostępność komunikacyjną. Jednocześnie zaznaczamy, że wymienione poniżej propozycje zostały skonsultowane i dokładnie omówione z szeroko pojętą społecznością zamieszkującą nasze województwo. Do najważniejszych z nich należą:
1) Przesunięcie godzin kursowania pociągu R- 66230 relacji Jelenia Góra- Wrocław z godziny 9:30 na godzinę 12:30. Dzięki temu zniwelowana zostanie przerwa komunikacyjna, jaka nastąpi według Państwa projektu w połączeniach między tymi miastami między godziną 10:33 a 14:43. Z drugiej strony puszczanie dwóch składów w stronę Wrocławia w godzinę po sobie wydaje się wysoce bezsensowne;
2) Zlikwidowanie wszystkich kursów pociągów regionalnych jadących z Wałbrzycha i Legnicy do stacji Krosnowice Kłodzkie, na odcinku Kłodzko Miasto- Krosnowice Kłodzkie. Nie ma ekonomicznego uzasadnienia wydłużania kursów tych pociągów do miejscowości nie generującej żadnych potoków podróżnych;
3) Wprowadzenie składu o większej pojemności ( np. EZT) na realizacje kursu o numerze R- 66520 relacji Legnica – Wrocław, wyjeżdżającym z Legnicy o godzinie 4:13. Według nas prowadzenie składu o tak małej pojemności, jakim jest SA 134 o godzinie, o której większość ludzi dojeżdża do Wrocławia do pracy, spowoduje nie małe utrudnienia, w konsekwencji prowadzące do tego, że ludzie nie zmieszczą się do składu, a co za tym idzie spowoduje to spadek zainteresowania tym środkiem transportu;
4) Przesunięcie godzin kursowania pociągu R- 66238 relacji Jelenia Góra- Wrocław z godziny 17:03 na godzinę 16:03. Zmiana spowoduje zniwelowanie różnicy czasowej występującej pomiędzy godziną 14:43 a 17:03. Przesunięcie jest konieczne z względu na brak możliwości dojazdu w stronę Marciszowa i Wałbrzycha ludziom kończącym pracę i szkołę po godzinie 15;
5) Wydłużenie kursu pociągów R- 67633 i R- 67635 relacji Jelenia Góra- Żary z i do Zielonej Góry. Pomimo bardzo ubogiej oferty łączącej Jelenią z Zieloną Górą, połączenia w tym kierunku cieszą się niebywałą popularnością, więc wydłużenie relacji tych pociągów na odcinku Żary- Zielona Góra nie powinno stanowić żadnego utrudnienia;
6) Wydłużenie kursu pociągu R- 67131 relacji Legnica- Żary z i do Zielonej Góry. Powód – jak w powyższym podpunkcie.

Prosimy o odpisanie nam w tej sprawie na adres pocztowy, lub na e-mail o adresie: <!-- e --><a href="mailto:kodlk@o2.pl">kodlk@o2.pl</a><!-- e --> . Z góry dziękujemy za wprowadzenie naszych propozycji, wierząc, że wpłyną one na poprawę funkcjonalności i dostępności kolei jako środka transportu w naszym województwie.

Z poważaniem

Koordynator Komitetu Obrony
Dolnośląskich Linii Kolejowych
Grzegorz Oleś


Również wysłaliśmy pismo do Prezesa spółki "Przewozy Regionalne" w sprawie zmian dotyczących kursowania pociągów InterRegio na terenie Dolnego Śląska. Treść poniżej:

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zwraca się do Pani z prośbą o rozpatrzenie propozycji zmian do przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów InterRegio 2011/12 na terenie województwa dolnośląskiego. Propozycje dotyczą :
1) Wydłużenia relacji pociągu IR 36120 relacji Rzeszów- Wrocław z i do Jeleniej Góry w terminie codziennym. Pociąg ten stał się jedną z najlepszych propozycji pociągów InterRegio kursujących w wakacje 2011. Dowodem na to jest frekwencja, która na samym starcie z Jeleniej Góry nierzadko przekraczała 80%;
2) Wydłużenia relacji pociągu IR 62122/3/ 26122/3 relacji Wrocław- Lublin- Wrocław z i do Jeleniej Góry. Propozycję tą argumentujemy niesłabnącym zainteresowaniem i bardzo dużym zapotrzebowaniem na pociąg w kierunku Kielc, Radomia i Lublina, czego dowodem jest korzystanie przez mieszkańców naszego regionu z pociągu TLK 16200/1 uruchamianego przez konkurencyjną spółkę PKP Intercity, który daje możliwość przesiadki na stacji Warszawa Centralna do pociągów kursujących w kierunku pożądanego przez nas miasta;
3) Wprowadzenia w przyszłorocznym rozkładzie jazdy nowego pociągu InterRegio relacji Jelenia Góra- Szczecin, lub pozostawienia w terminie codziennym łącznika do „Barbakanu”, który te wakacje cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów naszego województwa;
4) Wprowadzenia w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągu InterRegio łączącego Warszawę z Jelenią Górą, biegnącego trasą przez Łódź Kaliską, Ostrów Wielkopolski, Wrocław, Legnicę, Węgliniec, Lubań Śląski. Całkowity brak dojazdu mieszkańców miast położonych wzdłuż tak zwanej Magistrali E- 30 na odcinku Węgliniec- Wrocław, oraz brak połączenia Jeleniej Góry z Łodzią powinien być wystarczającym argumentem, dla uruchomienia powyższego połączenia.
Prosimy o odpisanie nam w tej sprawie na adres pocztowy, lub na e-mail o adresie: <!-- e --><a href="mailto:kodlk@o2.pl">kodlk@o2.pl</a><!-- e --> . Z góry dziękujemy za wprowadzenie naszych propozycji, wierząc, że wpłyną one na poprawę funkcjonalności i dostępności kolei jako środka transportu w naszym województwie.
Z poważaniem Koordynator Komitetu Obrony
Dolnośląskich Linii Kolejowych
Grzegorz Oleś
Do wiadomości:
1. MOZZZ „Kontra”
2. Marszałek Województwa Dolnośląskiego Pan Rafał Jurkowlaniec
3. Rynek Kolejowy



Prosimy o opinie na temat wymienionych propozycji.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

#19
WALKA O POCIĄG DO WARSZAWY NA LINII ZGORZELECKIEJ TRWA NADAL

KODLK
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

#20
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych rozpoczyna w dniu dzisiejszym akcję pod nazwą "Konsultacje społeczne w sprawie propozycji do rozkładu jazdy 2012/13". Celem akcji jest ukierunkowanie działań Komitetu i usystematyzowanie naszej pracy, poprzez wysłuchanie opinii przeciętnych pasażerów. Swoje propozycje dotyczące szeroko pojętej tematyki kolei związanej z Dolnym Śląskiem będą mogli Państwo opublikować w dwojaki sposób: po przez odpowiedź na zamieszczone po lewej stronie ankiety oraz wysłanie wiadomości e-mail dotyczącej propozycji do rozkładu jazdy 2012/13. Ankietę mogą Państwo wypełnić w bardzo prosty sposób, po prostu zaznaczając którąś z wymienionych odpowiedzi, natomiast swoje opinie e-mailowe można przesyłać pod adresem <!-- e --><a href="mailto:kodlk@o2.pl">kodlk@o2.pl</a><!-- e --> w treści wpisując tekst:"Propozycje do rozkładu jazdy 2012/13". Akcja potrwa do 31 stycznia 2012. Finałem będzie zorganizowanie w Jeleniej Górze, w lutym przyszłego roku otwartych konsultacji w sprawie powyższych propozycji . O dokładnym miejscu i terminie spotkania na pewno Państwa poinformujemy. ZACHĘCAMY WSZYSTKICH DO PRZEDSTAWIANIA SWOICH OPINII!!!

Źródło: htpp:/www.kodlk.tnb.pl
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

#21
@Światowid

Grzegorz, czy nie uważasz, że pchanie wszystkich IR do Jeleniej Góry jest po prostu niezasadne. Mieszkańcy Legnicy, Bolesławca stracą na waszych propozycjach. Proponuję więc przetrasowanie Ślązaka (IR) przez Lubin Górniczy i Legnicą tak aby mieszkańcy tego miasta mieli pociąg IR w zamian za zlikwidowane Łużyce a przy okazji skorzystałby na tym Lubin (dowóz studentów i pracowników do Wrocławia). Poza tym przydałby się jakiś RegioPlus w relacji Wrocław-Głogów przez Legnicę i Lubin, kursujący w 5 i 7 stanowiący uzupełnienie dla w/w IR. Do tego proponuję łączniki do pociągów IR Ślązak i R+, odczepiane w Legnicy stanowiące połączenie z Węglińcem i Zgorzelcem ;-)
Odpowiedz

#22
Ze swej strony popieram Waszą walkę i życzę powodzenia.
Odpowiedz

#23
Moim zdaniem , dobrze jest że ludzie z poza kolei cos robią dla kolei i dla pasażerów.
Są jeszcze takie stowarzyszenia w Polsce?
Pozdrowionka z centralnej Polski
Odpowiedz

#24
@DŁ

Są :-) SRGKŚ, OKOKO, OKOKŚ swego czasu, jednoosobowo Kolej Beskidzka pana Kusia, Kolej Podsudecka (akcja Pospieszny na Podsudeckiej), ZSK Railmana i chyba wszystko ;-)
Odpowiedz

#25
Zaznaczam ,że KBeskidzka nie była 1 osobowa a miała poparcie szerszej rzeszy ludzi. Tyle, że niestety w naszym kraju potrzeby i zdanie pasażerów nie są brane pod uwagę jakąkolwiek. Dlatego mamy co mamy...
Odpowiedz

#26
  • Z Jeleniej Góry szybciej pociągiem do Czech.

    Dobra wiadomość dla turystów i jeleniogórzan - skróci się czas dojazdu pociągiem ze stolicy Karkonoszy do Szklarskiej Poręby. Poprawi się także znacznie komfort jazdy. Także w drugą stronę, do Wrocławia, pociągi pojadą szybciej, bo w grudniu zakończy się remont 5-kilometrowego odcinka Żarów - Jaworzyna Śląska.

    źródło: Jelenia Góra mojemiasto.pl

http://dolnyslask.naszemiasto.pl/artyku ... ,id,t.html

Ciekawi mnie kiedy pojedziemy szybciej, w przypadku linii 311, remont odc. Piechowice-SPG można będzie pojechać 60km/h, ale odc. Piechowice-JG już nie jest istotny chociażby łuk i rozjazd w Sobieszowie od str. Piechowic, rozjazd w str. Jeleniej Góry.
ScottyRail
Odpowiedz

#27
Po mimo iż nowy rozkład jazdy za pasem i wraz z korektą grudniową raczej nic nie uda się zrobić to Komitet nie zwalnia obrotów i interweniuje w wyżej wymienionych sprawach. Na podstawie ustaleń, jakie zostały uzgodnione na spotkaniu z Panią poseł na sejm Marzeną Machałek w dniu 22 listopada 2011 roku zarówno ze strony KODLK, jak i Pani Poseł zostaną wystosowane odpowiednie pisma, których wzory zamieściliśmy na końcu artykułu. Nieoficjalnie wiadomo, że w przyszłym miesiącu lub na początku przyszłego roku zostanie zorganizowana konferencja w sprawie przywrócenia ruchu dalekobieżnego na linii zgorzeleckiej. Miejscem tej konferencji będzie prawdopodobnie Bolesławiec. Komitet jest jednym z głównych pomysłodawców tej akcji. W sprawę remontu linii kolejowej 274 chcemy zaangażować jeszcze Pana Posła Adama Lipińskiego a w sprawę remontu dworca PKP w Jeleniej Górze Panią Poseł Małgorzatę Szmajdzińską. Do niej również zwrócimy się z prośbą o wsparcie akcji przywrócenia do Jeleniej Góry pociągu TLK z Lublina. Chodzi konkretnie o pociąg TLK 26102/3, który obecnie kursuje tylko na trasie Lublin- Wrocław. Przypominamy również o akcji jaką prowadzimy w sprawie konsultacji do przyszłorocznego rozkładu jazdy 2012/3. Mogą Państwo wyrazić swoje opinie lub wprowadzić własne pomysły wypełniając ankiety umieszczone po lewej stronie naszego portalu, lub pisząc swoje propozycje na nasz adres mailowy.

Pisma wysłane przez KODLK:

"Remont linii 274"

"Remont dworca PKP w Jeleniej Górze"

"Pociąg TLK 16101 do Warszawy"

Pisma wysłane przez Panią Poseł Marzenę Machałek:

"Pismo z prośbą o wsparcie do Pani Poseł Małgorzaty Szmajdzińskiej"

"Zapytanie w sprawie remontu dworca PKP w Jeleniej Górze"

"Linia 274- interpelacja"

Pismo w sprawie pociągu TLK na linii zgorzeleckiej do Warszawy jest obecnie w trakcie tworzenia.


Źródło: KODLK
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Odpowiedz

#28
Jutrzejszy dzień w historii działalności Komitetu z pewnością zapisze się bardzo pozytywnie. Od jutra to bowiem zaczną kursować w wydłużonych relacjach pociągi InterRegio "Mamry" relacji Międzylesie- Olsztyn i InterRegio "Galicja" relacji Jelenia Góra- Rzeszów. Przypomnijmy, że oba pociągi zaczną kursować wraz ze zmianą rozkładu jazdy od dnia jutrzejszego dzięki inicjatywie KODLK i wsparciu wielu organizacji samorządowych w tym Posłanki na Sejm RP Marzeny Machałek. Rozkłady jazdy obu połączeń znajdują się w jednym z naszych artykułów zamieszczonych poniżej.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO KORZYSTANIA Z OBU WYMIENIONYCH POWYŻEJ POŁĄCZEŃ!!!

Źródło: KODLK

[ Dodano: 2011-12-10, 17:37 ]
Zmiana rozkładu jazdy pociągów niestety bardzo negatywnie odbije się w sektorze kolejowej komunikacji międzywojewódzkiej na mieszkańcach linii Wrocław- Legnica- Bolesławiec- Węgliniec. Od dnia jutrzejszego zlikwidowane zostanie ostatnie dalekobieżne połączenie kolejowe biegnące z Krakowa do Bolesławca. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych już od trzech tygodni podejmuje się starań o wydłużenie tamtejszą trasą pociągów TLK I- 16100/1 z Warszawy i TLK I- 26102/3 z Lublina- do Jeleniej Góry. W starania o przywrócenie tych połączeń zaangażowało się ponad 20 osób, w tym samorządowcy i politycy z regionu Dolnego Śląska. Wśród tych osób jest Pani poseł nas sejm RP Marzena Machałek, pani poseł Zofia Czernow oraz poseł Małgorzata Sekuła- Szmajdzińska. W sprawie obu połączeń wystosowano już pisma do spółki PKP Intercity oraz Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej. W chwili obecnej czekamy na odpowiedź. Zaplanowana na połowę stycznia konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli spółek kolejowych PKP PLK, PKP Intercity i Przewozy Regionalne oraz przedstawicieli rządu odbędzie się w Bolesławcu lub w Legnicy. O dokładnym terminie i miejscu na pewno Państwa poinformujemy. Jednocześnie zawiadamiamy, iż czekamy na odpowiedź w sprawie wygospodarowania większej ilości pieniędzy na remont linii kolejowej 274 i dokończenie remontu przejść podziemnych i wiat peronowych na dworcu kolejowym w Jeleniej Górze.

Źródło: KODLK
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

#29
Światowid Chwała wam za tez jest jest taka organizacja która reaktywuje połączenia na Dolnym Śląsku , tylko szkoda że to prawie wszystkie w stronę Jeleniej Góry . Nie uważacie że w stronę Głogowa też przydało by się coś uruchomić, wydłużyć jakiś IR w taryfie REGIO na odcinku Wrocław Gł- Głogów , bo jak na razie to Głogów nie ma nic oprócz jednej TLK-i , również można było by reaktywować linie Legnica-Lubin Górniczy -Rudna Gwizdanów i dalej do Głogowa i tam jakiś IR puścić.
Odpowiedz

#30
Gagusiek, nie wiem czy się ze mną zgodzisz, ale wydaje mi się że na linii lubińskiej dobrym rozwiązaniem byłby uwalony w grudniu IR Ślązak. W tym przypadku nie dość że uratowane by zostało połączenie Krakowa z Zieloną Górą, to dodatkowo na odcinku Wrocław - Legnica ten pociąg zrekompensowałby uwalone IR Łużyce. Oczywiście tak jak pisałeś na odcinku Wrocław - Zielona Góra ten pociąg mógłby jechać w taryfie Regio.

Mała podpowiedź dla KODLK. Moim zdaniem aż się prosi żeby TLK Wyspiański rel.Kraków - Wrocław został wydłużony do Zgorzelca, a gdyby na przeszkodzie stał brak druta to przynajmniej do Węglińca. Ten pociąg jeździ w takich godzinach że śmiało by się wyrobił na jednym obiegu. Co prawda ten pociąg jest skomunikowany we Wrocławiu z pociągiem KD do Zgorzelca, ale szynobus jeździ tak przepełniony że są problemy żeby do nie go we Wrocławiu wsiąść. Myślę że gdyby nawet na zgorzeleckiej jechał TLK, a tuż za nim osobowy to oba pociągi miałyby przyzwoitą frekwencję.

Gdyby KODLK się zdecydował na wysłanie takiej propozycji, to jak bardzo chętnie bym się pod nią podpisał. ;-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mapa linii kolejowych 2014 Dudzio 5 4 672 14.11.2014, 10:56
Ostatni post: DamianT
  Filmy edukacyjne Polskich Linii Kolejowych pitagoras23 17 8 181 23.10.2012, 13:13
Ostatni post: pitagoras23
  Mały atlas linii kolejowych polski semaforek 15 9 879 18.06.2011, 13:42
Ostatni post: Tp4

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.