• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Otwarte drzwi w lokomotywie
#1
Witam, zapewne wielu z was spotkało się kiedyś z tym że jadąca lokomotywa ma otwarte tylne (W zależności od kierunku jazdy) drzwi zdarzają się też że otwarte są przednie. Zdarza się tak w pociągach towarowych i w lokomotywach elektrycznych, kiedyś słyszałem od kogoś że to takie dodatkowe chłodzenie jest, nie wiem czy to ktoś powiedział w żartach czy na poważnie.
Swoją drogą ja jako maszynista bał bym się tak jechać z otwartymi drzwiami szczególnie w nocy bo kilka razy będąc na stacji lub jak się świecą latarnie przy torach to pociągi z domu widzę idealnie to też mają drzwi otwarte, przecież na jakimś zwolnieniu lub postoju mógłby ktoś wskoczyć do lokomotywy i nieszczęście gotowe. Ale to może tylko moja takie fanaberie.
Ale jeśli ktoś coś wie na temat otwartych drzwi podczas jazdy proszę o informacje Smile
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
  Odpowiedz
#2
Chodzi zapewne o to, że żadnych klim czy innych takich lokomotywy te nie mają (chyba, że przeszły odpowiednią modernizację).
Zatem kiedy jest duchota i upał, a siedzi się w nagrzewającej się zamkniętej puszce, to lepiej otworzyć drzwi i wprowadzić trochę przeciągu.
Szanse na wtargnięcie osoby trzeciej są mniejsze, niż na dostanie udaru cieplnego. ;-)
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w -->
Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
  Odpowiedz
#3
Dobrze wszystko fajnie tylko dlaczego zawsze otwierane są tylne drzwi? jak znajdę jakiś taki filmik to pokażę o co mi chodzi bo wiem że chyba kiedyś nagrałem jak byczek jechał z otwartymi drzwiami, co do wtargnięcia to skoro w biegu potrafią otworzyć wagon i wysypywać węgiel to mogą i wsiąść do lokomotywy dla takich to nie jest problem.
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
  Odpowiedz
#4
Przemek19840, Wiesz, do lokomotywy pędzoącej z 70-90 na godzinę raczej nikt nie wskoczy. :-P
  Odpowiedz
#5
Jeśli chłodzenie lokomotywy to drzwi od silnika otwarte, a nie od kabiny.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
  Odpowiedz
#6
karolmaszynista napisał(a):to drzwi od silnika otwarte
Nie rozumiem - jakie drzwi od silnika?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#7
Maciej napisał(a):Przemek19840, Wiesz, do lokomotywy pędzoącej z 70-90 na godzinę raczej nikt nie wskoczy. :-P

Tak kolego zgadza się, ale sam dobrze wiesz że są takie odcinki gdzie jest naprawdę fatalny stan torów i pociągi muszą zwalniać że pijany rowerzysta by go wyprzedził, sa też sytuacje że pociąg stoi pod semaforem i też może tak być że ktoś wskoczy.

[ Dodano: 2011-07-30, 21:05 ]
mikrobart, koledze może chodziło o drzwi do przedziału silnikowego i stąd te drzwi do silnika. choć kiedyś na jakichś DTK maszynista tłumaczył mi że podczas załączonych obwodów i ruchu lokomotywy drzwi do przedziału są zamknięte i nie ma możliwości ich otwarcia.

Ale nie jestem pewny czy mówił o przedziale silnikowym czy o innej części lokomotywy.
ST44-1030 Of The King Diesel Power

Mój kanał na YouTube:

http://www.youtube.com/user/Przemek19840

I kilka zdjęć na Garnku.
http://www.garnek.pl/pshemko
  Odpowiedz
#8
Cytat:Nie rozumiem - jakie drzwi od silnika?

Dla przyk³adu - tak siê robi na przyk³ad w Lxd2, jak jest za gor±co mo¿na spokojnie pootwieraæ drzwi do przedzia³u silnika (tylko trzeba jakim¶ prymitywnym sposobem je zablokowaæ, ¿eby siê nie zamyka³y). Podobne "cuda" mo¿na robiæ w stonce czy trumnie.
  Odpowiedz
#9
Ach tak, teraz rozumiem - nie do końca zrozumiałem to, co miał na myśli karolmaszynista. Rzeczywiście, nie jeden raz widziałem otwarte drzwi od przedziału silnikowego w SM42. Widuję też otwarte drzwi w lokomotywach od strony maszynisty - nigdy nie widziałem, aby były otwarte te z tyłu.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#10
Bo "z ty³u" nie ma nic takiego, co wymaga³oby ostrego ch³odzenia, jest tam przedzia³ dla aparatury elektrycznej, a w SP kocio³ek (który z za³o¿enia ma byæ do grzania, a nie ch³odzenia ;-) ).
  Odpowiedz
#11
Mi chodzi, o zewnętrzne klapy silnika, często tak robią w SM42 i Lyd1.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
  Odpowiedz
#12
Tu najbardziej chodzi a lepsze chłodzenie sprężarki powietrza i ogólne przewietrzenie przedziału maszynowego.
W Tamarze często w lato otwierają drzwi przy sprężarce a czasami jeszcze pierwsze od przodu.
Gagar podobnie często widać otwarte drzwi prowadzące bezpośrednio do przedziału maszynowego tam jest właśnie sprężarka oraz czasami otarte drzwi zewnętrzne korytarza przy kabinie B i do przedziału maszynowego z tego korytarza.
W SM42 też czasami można spotkać otwarte drzwiczki na przednim pomoście tam właśnie jest sprężarka
  Odpowiedz
#13
Dziś dowidziałem się że otwieranie drzwi np w ET22 jest nie wskazane, ze względu na powstające zabrudzenia, czyli zwykły kurz który osadza się na aparaturze.
  Odpowiedz
#14
Dziś widziałem otwarte drzwi w EU07, który przyprowadził z Białegostoku TdP.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
  Odpowiedz
#15
Ta "praktyka" uprawiana jest już od długiego czasu, więc nie wiem,czemu tu się dziwić.
W SU45 jak otworzysz przednie okienka i tylne drzwi to masz dobry przeciąg. No i łatwiej pety wyrzucać,nie trzeba wstawać z krzesła :-D
Po kilku godzinach pracy w kabinie zaczyna się robić naprawdę gorąco, otwarcie drzwi jest często jedynym wyjściem, by się "trochę" ochłodzić.

Co do otwierania drzwi w przedziałach maszynowych. Nie tak dawno, gdy SM42 zastępowała zdefektowane SU45 w IC "Hańcza" otworzenie wszelkich możliwych "luków" było warunkiem koniecznym, by maszyna zdołała dotrwać do końca swojej służby, wszak niemal bez przerwy pracowała na najwyższych obrotach. A dla stonki z takim składem dosyć ciężko jest osiągnąć i utrzymać 80 km/h.
Maszynista-stażysta 
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Test z wiedzy o lokomotywie i podstaw prowadzenia ruchu kolejowego Domio 3 1 900 13.02.2012, 06:12
Ostatni post: przem710

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości