• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity
#1
Cytat:PKP InterCity inwestuje miliardy w kolej. Pendolino to początek
Leszek Baj
15.06.2011 aktualizacja: 2011-06-15 08:15

PKP InterCity nie tylko chce kupić pociągi Pendolino za ponad 2 mld zł, ma też na oku dwie inne inwestycje - modernizację blisko 70 wagonów i zakup 30 nowych wagonów piętrowych w sumie za 380 mln zł.
(...)
Pierwsza to kompleksowa modernizacja w latach 2011-14 około 70 wagonów pasażerskich używanych w komunikacji krajowej. Będzie to kosztowało 190 mln zł, czyli połowę kwoty z funduszy unijnych. Drugi projekt to zakup 30 nowych wagonów piętrowych, które miałyby kursować na trasie Warszawa - Łódź. Dzięki temu jeździłoby sześć nowych pociągów, każdy z nich mógłby zabrać 650-680 pasażerów i poruszać się z prędkością do 160 km/h. PKP InterCity liczy, że wagony kupi za 190 mln zł i dostanie je do 2014 r.

Prezes PKP InterCity Janusz Malinowski przyznaje, że spółka pracuje nad projektami. Chce rezygnować z leciwych składów liczących po 30-40 lat. - Modernizacja starego taboru bardzo dużo kosztuje. Trzeba z niego rezygnować - mówił nam niedawno.
(...)

Źródło: Gazeta Wyborcza

Ciekawe skąd wezmą na to wszystko pieniądze...
  Odpowiedz
#2
Cytat:Drugi projekt to zakup 30 nowych wagonów piętrowych, które miałyby kursować na trasie Warszawa - Łódź.
To mnie ciekawi :-) Jak ktoś będzie coś więcej wiedział to piszcie, piszcie.
Pozdrawiam ;-)
  Odpowiedz
#3
Lepiej kupić Bombardiery na 160 km/h + nowoczesne wagony piętrowe. Od grudnia na Centralnym zostanie wprowadzona opłata za długość składu więc to nie głupie posunięcie.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#4
Tzn. TLKi na piętrusach ? Trochę żal jak dla mnie wolał bym osobiście wagony normalne np. takie jak ma Bolesław Prus.
  Odpowiedz
#5
Co wy macie z tym tradycjonalizmem? Albo się rozwijamy albo stoimy w miejscu.
  Odpowiedz
#6
Owszem zakup nowych wagonów to krok w dobrą stronę. Tylko ja osobiście nie przypisywałbym tych nowych wagonów na jedną trasę. One powinny wyjechać w różne miejsca kraju i na różne pociągi. Nie tylko trasa Warszawa - Łódź jest zatłoczona, ale także Poznań - Szczecin, Kraków - Katowice (w niektórych godzinach).
Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#7
Trasa Warszawa - Łódź jest non-stop zatłoczona.
  Odpowiedz
#8
To nie ulega wątpliwości, ale można dać połowę wagonów na tę trasę, a połowę na inne wymienione, prawda? Jedno drugiego nie wyklucza, choć jeśli tam pójdą piętrowe to reszta pojedzie w Polskę.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#9
Wagony piętrowe są najlepsze na nie długie trasy o bardzo dużym potoku podróżnych, czyli najlepiej w ruchu metropolitalnym. Trasy Warszawa-Szczecin czy też Warszawa-Katowice nie zaliczają się do grona tego typu linii. Tak jak zauważyłeś po dostarczeniu piętrusów, tradycyjne wagony wrócą na inne trasy i problem będzie rozwiązany, i moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.

Cytat:Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?

Hm, a koniecznie one są nam potrzebne, na trasie Warszawa - Łódź nie ma zmiany czoła składu, więc wydaje się to nie potrzebne. Dodatkowo potrzebny byłby odpowiedni tabor do obsługi wagonów sterowniczych, a takowego nie posiadamy.
  Odpowiedz
#10
Owszem nie ma zmiany czoła na trasie, ale chodzi o to, że jak pociąg dojedzie do stacji końcowej to dzięki tym wagonom sterowniczym nie trzeba będzie podczepiać dodatkowej lokomotywy i później jechać poprzednią na bocznicę. Dzięki temu zyskamy czas postoju oraz nie trzeba będzie przeznaczać na tę trasę wielu loków.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz
#11
pitagoras23 napisał(a):Tylko dziwnym jest dlaczego IC nie chce kupić wagonów sterowniczych?
To pytanie pomocnicze - ile lokomotyw przystosowanych do systemu push&pull ma PKP IC?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#12
Może zacznijmy od tego, że PKP IC nie planuje zakupu wagonów STEROWNICZYCH. W takim układzie żadne lokomotywy ponad EU07 nie są im potrzebne.
  Odpowiedz
#13
Przecież madame Sitkowska coś bełkotała o przerobieniu siódemek na zdalne sterowanie ;-]
Bahnfahren ist unser Business
  Odpowiedz
#14
http://www.rynek-kolejowy.pl/26619/Dwa_ ... esiaca.htm

Czyli IC idzie do przodu! Tylko po przeczytaniu tego artykułu, nasunęło mi się pewne pytanie - czy naprawdę warto prywatyzować IC, skoro idzie już tak dobrze?
  Odpowiedz
#15
Może sprywatyzowane IC będzie znacznie lepsze, niż państwowe, bo wówczas nikt z Ministerstwa nie będzie rządził, co gdzie ma jeździć. A tak wolny rynek zdecyduje.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości