Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wrocław] Tramwaj Plus
#1
Dodałem na citransa zdjęcia tramwajów Škoda 16T i 19T.

Co do 19T: aktualnie nie mam lepszego zdjęcia. Tramwaje (mamy już kilka szt. z zamówionych 31) stoją na zajezdni od prawie pół roku zamiast jeździć liniowo. Powód? One są zamówione specjalnie na trasy Tramwaju Plus, a żadna z dwóch tras jeszcze nie jest ukończona.

Dzięki temu "wymuszonemu" postojowi nie ma możliwości przetestować wagonów przed upływem gwarancji. Co prawda były już jazdy testowe po mieście, ale to nie oddaje realiów codziennego kursowania z pasażerami.

Jeśli chodzi o infrastrukturę T+, to miało być tak: dwukierunkowe wagony (nowość we Wrocławiu), końcówki zamiast pętli (żeby nie dało się w razie awarii podstawić "klasycznego" wagonu), 100% wydzielone torowiska (będzie mniej), priorytet na skrzyżowaniach (czy będzie - chyba nie do końca), trasy z największymi potokami pasażerskimi (trasy zostały skrócone tak, że T+ bardzo stracił na znaczeniu).

Z tych powodów T+ jest nazywany wśród miłośników KM "tramwajem minus" i wyśmiewany. Była to inicjatywa obecnego prezydenta Rafała Dutkiewicza, który marzył o "szybkiej kolejce miejskiej kursującej jak metro", przy czym T+ nawet nie przypomina premetra, jak KST czy PST.

Obecny prezydent nie jest lubiany przez MKM-ów i resztę mieszkańców poprzez stopniowe pogarszanie oferty komunikacyjnej. Ostatnio powołał "swojego" dyrektora MPK, żeby móc wprowadzić kolejne cięcia KM.
Odpowiedz

#2
Emil Sawicki, popraw podpis, bo banner przenosi do pliku źródłowe bannera, zamiast na Twoją stronę.

19T stoi jak jak ELFy - bez sensu, kurząc się, nie pracując i nie zarabiając na swoje utrzymanie. Plany T+ nie są mi znane - czy jest jakaś www, gdzie mogę dokładnie o tym poczytać?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#3
Co do bannera - nie wiem jak to jest możliwe, ale gdy klikam lewym przyciskiem myszy, otwiera mi się plik .jpg bannera; gdy zaś klikam środkowym (otwarcie w nowej karcie) - wskakuje citrans. Rada: klikajta środkowym albo prawym i "otwórz w nowej karcie".

O Tramwaju Plus jest na Wrocławskim Forum Komunikacyjnym oraz na blogu użytkownika WFK i administratora TWB.

Na oficjalnej stronie Urzędu Miasta Wrocławia można szukać info o T+, ale tam sama propaganda sukcesu. Z kolei w/w blog, choć rzetelny, obnaża wszystkie wady wrocławskiej KM w sposób dosadny i sarkastyczny (ja to lubię). Obiektywne informacje tylko na WFK.
Odpowiedz

#4
Powiem tak: Tramwaj Plus to będzie kolejna komunikacyjna porażka Wrocławia. Do urzędasów nadal nie dociera, że żeby przyspieszyć tramwaje we Wro należy wydzielić torowiska. Okej, T+ będzie miał wydzielone... częściowo. Bo tak będzie jechał po 'starych' torach czyli - brak pierwszeństwa i przyspieszenia na krzyżówkach, korki z normalnymi tramwajami. Poza tym, znów linia mocno skrócona jeśli popatrzy się na pierwsze projekty. No i bez sensowne tramwaje z dwoma kabinami motorniczego. Przecież na zrobienie pętli jest od cholery i kawałek miejsca! A dwie kabiny to koszt kilku na prawdę grubych tysięcy za sztukę. Zamiast tego mogliby zainwestować w WiFi (bo o ile pamiętam to klima ma być).
Ale to tak na boku, nie to forum, nie ten dział Tongue
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#5
A jeszcze był przekręt z wyborem malowania Škody 19T.

Było kilka propozycji, w tym tramwaj pomarańczowy, malowanie zakładowe MPK (takie jak Škoda 16T), tramwaj w krasnale (rzekomo krasnoludek jest symbolem Wrocławia) oraz wariacja malowania zakładowego z kolorowymi ciapkami.

Ostatecznie wagony T+ przyjeżdżają do nas niebieskie, jak należy... a na zajezdni są naklejane ciapki (zdjęcie).

Głosowanie ws. malowania było przez internet. Tyle, że skrypt został shakowany i nabijał głosy na tą wersję, która ostatecznie wygrała. Co ciekawe, władze ogłosiły, że żaden atak hakerów nie miał miejsca ani nie zainstalowano spambota.

W ten sposób stało się oczywiste, że wynik zostal sfałszowny za przyzwoleniem władzy. Oczywiście, ogłoszono wszem i wobec, że jest to wybór wrocławian.
Odpowiedz

#6
Pamiętam te głosowanie na schemat malowania T+. Co ciekawe, stosunkowo mało głosów uzyskała najlepsza, najbardziej stonowana wersja. A te ciapki pasują do 19T jak wół do karety, zresztą wątpię, żeby pasowały do jakiegokolwiek tramwaju czy innego pojazdu mechanicznego. Tramwaj to składnik przestrzeni miejskiej a nie wycinanka w przedszkolu.
Jaro

Odpowiedz

#7
Bardzo jestem ciekawy jak będzie wyglądała inauguracja tych wozów na 12PLUS. Nie czepiam się akurat trasy (Stadion Olimpijski - Wierzbowa przez Galerię Dominikańską) bo jak dla mnie jest całkiem fajna i dla mnie przydatna ale zastanawia mnie ile osób będzie z tej linii korzystać i co stanie się z obecnie kursującą 12. Czy jej takt zostanie pocięty czy będą jeździły na zmianę, co 6 lub 7,5 minuty.
Odpowiedz

#8
Linia 12 zostanie zlikwidowana z dniem 25.06, a "na jej miejsce" uruchomi się linię T+ (numer jeszcze nieustalony).
Istotne są dwie różnice między 12 a nową linią: ta pierwsza dojeżdża do Pl. J. Pawła II dając możliwość przesiadki w kierunku Pilczyc, Maślic, Leśnicy i wielu innych osiedli, nowa będzie dojeżdżać tylko do Dominikańskiego, czyli donikąd. Linia powinna jechać poza centrum a nie kończyć się na jego obrzeżach.
Druga sprawa, to to, że 12 jeździ na Sępolno (duże osiedle), a T- tylko do Stadionu, gdzie obecnie dojeżdżają tylko muchy i powietrze.
Wygląda na to, że 12 już nie wróci, bo taki był plan podczas projektowania przebiegu linii T+.
Podobny los czeka 22, mimo, że teplus nie będzie przejeżdżał nawet połowy tamtej linii. Przez to pogorszy o 50% możliwość dojazdu tramwajem do Leśnicy, zostanie tam już tylko 3.
Odpowiedz

#9
No ale przynajmniej mamy cudowne niskopodłogowe i klimatyzowane tramwaje. I to chyba znak, że pora przesiąść się do samochodu. Niestety.
Odpowiedz

#10
Jeździłem ostatni tydzień samochodem po Wrocławiu. I podziękuję.
Na trasie 220km spaliłem 10 litrów. A podczas jazdy po Wro (60km) + 100km trasy spaliłem również 10 litrów. Już nie mówię o czasie straconym na staniu w korkach, nerwów itd.
Jednak wolę jeździć na uczelnie busem/tramwajem, bo jazda autem jest zabójstwem dla portfela...
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#11
Rynek Kolejowy podał, że tramwaje linii Plus będą oznaczone numerami tak, jak wszystkie inne linie tramwajowe - ponadto dostaną znak +, np. 32+. Wydaje mi się, że to chyba najlepsze i najbardziej intuicyjne oznaczenie - babranie się w nazwy własne tylko utrudniłoby życie turystom.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#12
http://www.wroclaw.pl/komunikacja_miejs ... cje,.dhtml

Widać informacje, że pilotażowo rusza Tramwaj Plus. Rozkładu w internecie nie ma - ktoś go zna?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#13
Już rozkład jest na stronie wroclaw.pl. Całodniowe będą 3 brygady, a w popołudniowym szczycie będzie wyjeżdżać również 4-ta.
Odpowiedz

#14
Od kiedy ruszają? Od 25 czerwca?

Trzeba się w takim razie wybrać do Wrocławia i zapolować na 19T.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#15
Dokładnie tak, od 25.06 czyli od jutra. Z 10 wozów które już są we Wrocławiu będą jeździć cztery sztuki...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tramwaj Poznań T5C5 0 2 229 11.10.2019, 12:51
Ostatni post: T5C5
  Prywatny tramwaj na gdańskich torach Adams 1 2 595 04.02.2018, 20:22
Ostatni post: kazio
  Tramwaj z wodorowymi ogniwami paliwowymi kazio 0 3 018 26.03.2015, 13:52
Ostatni post: kazio
  Dwunapędowy tramwaj kazio 2 3 432 10.03.2015, 11:44
Ostatni post: kazio
  [Jaworzno] Darmowy tramwaj na energię słoneczną? Adams 40 15 597 12.02.2015, 13:22
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.