Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PolskiBus - konkurencja również dla kolei
#61
Dyszkę, bo o tym wyjeździe z Alternatif Turistik dowiedziałem się dość późno.

Trzeba korzystać i badać konkurencję póki daje tanie bilety w dużych porcjach Smile
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#62
psim, kto ostrzeżeniami wojuje, od nich ginie!

psim napisał(a):Nie są sprawdzane nazwiska podane przy zakupie biletu.
Rozmawialiśmy o tym z psimem i REGIOchłopakiem w Gliwicach - to daje szanse i zachętę do przekrętów ze sprzedażą promocyjnych biletów choćby na Allegro z wyższą ceną, PolskiBus powinien jak najszybciej zmienić sposób dystrybucji biletów a raczej weryfikacji ich przed podróżą.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#63
O ile wcześniej nie padnie :-P
Jaro

Odpowiedz

#64
mikrobart napisał(a):PolskiBus powinien jak najszybciej zmienić sposób dystrybucji biletów a raczej weryfikacji ich przed podróżą.

Nie, czemu, to ich sprawa jaki model przyjmą. Moim zdaniem jest to ciekawy eksperyment. Jak ktoś kupi bilet za 1 zł i później go odsprzeda (nawet za 10), to i tak wielkiej szkody nie poniosą.

A nuż okaże się że prostota systemu nie spowoduje jednak żadnych kłopotów, a te stawanie na głowie (bilety imienne, kody 2d, itp) uprawiane przez przewoźników kolejowych to tak naprawdę jest psu na budę potrzebne.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#65
Wydaje mi się, że bilet imienny to żaden kłopot w realizacji, przy wsiadaniu do autokaru powinno się okazywać dokument tożsamości i na tym koniec uwierzytelniania.

Czy nie poniosą wielkiej szkody, hm - w Polsce kombinowanie jest na porządku dziennym, skąd wiemy, czy na Allegro nie pojawi się druga kasa PolskiegoBusa oferująca drożej wszelkie rodzaje biletów? To już na pewno nie będzie dla przewoźnika korzystne.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#66
Ochrona danych osobowych, poprawianie literówek, uwzględnienie (lub zakazanie) w regulaminie możliwości zmiany użytkownika biletu, protesty ze strony środowisk obrońców prywatności (tak tak!), itd.

mikrobart napisał(a):w Polsce kombinowanie jest na porządku dziennym

Moim zdaniem w ostatnich latach skala zjawiska maleje - społeczeństwo się bogaci i cywilizuje. Chociaż czasami jak patrzę i słucham jak ludzie racjonalizują sobie różne "kompromisy", to nabieram wątpliwości... ;-)

Allegro dość skutecznie hamuje podobne inicjatywy na wniosek zainteresowanych instytucji.

Zwróciłeś uwagę, że nie ma na Allegro SUPERbiletów Intercity, mimo że dane na nich można do ostatniej chwili zmieniać? Przewoźnicy lotniczy pobierają za zmianę danych na bilecie promocyjnym sporą dopłatę (często więcej niż nowy bilet), a IC pozwala na dowolne zmiany, a jednak jakoś nie słychać by było to nadużywane. Może to dlatego, że SUPERbiletów w rzeczywistości jest b. mało...
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#67
Moim zdaniem system PolskiegoBusa powinien wyglądać podobnie jak system IPR - bilet kupowany jest imiennie z wpisanym numerem dokumentu tożsamości. Oczywiście, jeśli chcesz kupić bilet innej osobie, która nie podróżuje z właścicielem konta na IPR to może się pojawić kłopot (o którym zresztą wspominałeś w Gliwicach) jednak wydaje mi się, że jest to do rozwiązania.

W tym momencie jest to bilet na okaziciela - nie jestem przekonany, czy oferty promocyjne powinny być "bezimienne".
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#68
mikrobart napisał(a):To już na pewno nie będzie dla przewoźnika korzystne.

Tylko o tyle, że zmniejszy się efekt promocyjny (trudniej będzie dostać bilet za 1 zł będąc szarym pasażerem, bo pojawi się wyspecjalizowana konkurencja która pierwsza wykupi te bilety natychmiast po ich pojawieniu się.

Zwracam też uwagę na fragment regulaminu:

Cytat:5.2 Bilety są niezbywalne i nie mogą być odsprzedawane.

w podsumowaniu zakupu pojawia się ostrzeżenie:

Cytat:JAKIEKOLWIEK BILETY PRZEJAZDOWE ZAKUPIONE W CELU ODSPRZEDAŻY NIE BĘDĄ AKCEPTOWANE.

Jednak obecnie brak rozwiązań technicznych chroniących przed nadużyciami. Czy to co jest, wystarczy? Zobaczymy. Na pewno jakiś tam mały "czarny rynek" urośnie.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#69
Zaczynam mieć coraz mocniejsze przeczucia, że PB ucierpi jeszcze i to bardzo na tym niedostosowaniu do polskich warunków :-)
W Szwecji można rower zostawić na ulicy, wrócić za 3 godziny i on tam nadal jest. W Polsce trzeba mieć odpowiednie zabezpieczenia. Nieprzypadkowo wybrałem taki przykład, firma powinna się zabezpieczyć, chociaż w sumie mnie niezbyt interesuje los PB ;-)

psim napisał(a):Moim zdaniem w ostatnich latach skala zjawiska maleje - społeczeństwo się bogaci i cywilizuje.
Że co??? Confusedhock:
Jaro

Odpowiedz

#70
Oni mają więcej problemów - np. w żaden sposób nie jest sprawdzane, czy pasażer wysiadł na "stacji" na której miał wysiąść. Można kupić bilet z Warszawy do Łodzi, a pojechać dalej, do Berlina.

Przypuszczalnie docelowo pojawi się rezerwacja poszczególnych foteli, która sprawi że będzie łatwiej wyłapać takich "spryciarzy" (którzy na pewno w razie czego będą się tłumaczyć, że przegapili, zaspali, itd). Tak czy owak, pozostanie to problemem wynikającym z takiej a nie innej polityki kontroli.

[ Dodano: 2011-06-27, 13:20 ]
ET40 napisał(a):Że co???

No, takie są moje odczucia, na przestrzeni kilkunastu lat. Subiektywne - oczywiście. Również wynikające z obserwacji własnych zachowań. Uważam że wynika to również ze wzrastającej mobilności Polaków w Europie - widzą, że można działać inaczej. Rower to dobry przykład. Na przestrzeni kilkunastu lat przestał być deficytowy, teraz prawie każdy dzieciak czy dorosły może pozwolić sobie na rower, nie musi ciułać długimi miesiącami.

Podobnie samochody - tanich szrotów z Reichu jest bez liku. Dostępność tanich towarów (nawet gorszej jakości) to jest takie "niebezpośrednie" bogacenie się. Za te same pieniądze można mieć większy "komfort".

Ale oczywiście mogę się mylić w tej ocenie.

[ Dodano: 2011-06-27, 13:22 ]
mikrobart napisał(a):powinien wyglądać podobnie jak system IPR - bilet kupowany jest imiennie z wpisanym numerem dokumentu tożsamości.

Te skomplikowane systemy z paranoicznymi procedurami często sprawiają, że ludzie po prostu rezygnują. W PolskimBusie nawet nie trzeba zakładać konta, by kupić bilet - a i tak niektórzy wróżą im upadek wyłącznie z tego powodu, że jedyny kanał dystrybucji to Internet.

[ Dodano: 2011-06-27, 13:28 ]
ET40 napisał(a):W Szwecji można rower zostawić na ulicy, wrócić za 3 godziny i on tam nadal jest.

Jak Ci niedawno wspominałem, w Warszawie mamy taki wysyp rowerzystów (dojeżdżających codziennie, a nie tylko rekreacyjnych), że coraz częściej w popularnych destynacjach brakuje miejsc do przypinania pojazdów. Tak na przykład pod Biblioteką UW ostatnio zauważyłem rowery stawiane "luzem" (na modłę europejską), wyłącznie z zablokowanym przy pomocy zapięcia kołem (by nikt nie odjechał - ale już wziąć taki rower pod pachę i ukraść - można).

Bardzo mi się to podoba - w Danii, gdzie rowerów jest z pewnością dużo więcej niż mieszkańców, NIKT nie przypina roweru do elementów stałych. Wszyscy blokują kółko (specjalnym zamkiem), i zostawiają rower luzem.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#71
psim, z tym bogaceniem i cywilizowaniem... Mieszkasz (jak mniemam) w dużym mieście, których naprawdę rozwiniętych jest niewiele. Pomieszkaj w jakimś mieście powiatowym, gdzie zdobyć normalnie pracę graniczy z cudem Wink

Przepraszam za OT.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#72
Cytat:Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, iż od pewnego czasu na stronach internetowego serwisu aukcyjnego a także na stronach portalu Facebook odnotowaliśmy oferty sprzedaży biletów autokarowych firmy Souter Holdings Poland, w sposób naruszający regulamin przewozu osób i bagażu (http://www.polskibus.com/terms-and-conditions), a mianowicie art. 5.2 tego regulaminu: „Bilety są niezbywalne i nie mogą być odsprzedawane”.
Pragniemy zatem Państwa poinformować, że spółce Souter Holdings Poland Sp. z o.o. przysługuje wyłączne prawo do prowadzenia sprzedaży biletów autokarowych. Wszelkie osoby trzecie nie posiadają żadnej zgody odsprzedaży w obrocie handlowym biletów autokarowych Souter Holdings Poland Sp. z o.o. toteż ich działania użytkowników oraz podmiotów związanych ze sprzedażą biletów autokarowych Souter Holdings Poland Sp. z o.o. narażają naszą firmę na szkodę oraz stanowią czyn nieuczciwej konkurencji przez naruszenie art. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Informujemy Państwa iż spółce Souter Holdings Poland Sp. z o.o. przysługują wobec użytkowników oraz wszelkich innych podmiotów oferujących bilety naszej spółki roszczenia przewidziane w kodeksie cywilnym, ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Numery rezerwacji nabyte przez Państwa drogą aukcji internetowych lub poprzez portale społecznościowe nie stanowią gwarancji do odbycia podróży na skutek np. dokonanej wcześniej zmiany rezerwacji, anulacji biletu, czy odrzuconego przelewu, itp.), zatem mogą w ogóle nie być umieszczone na liście rezerwacji, którą kierowca autokaru weryfikuje przed rozpoczęciem podróży. Dokonując osobiście zakupu biletu autokarowego poprzez naszą stronę <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.polskibus.com">www.polskibus.com</a><!-- w -->, otrzymacie Państwo potwierdzenie numeru rezerwacji oraz e-bilet. Państwa dane teleadresowe zapisane zostaną w naszym systemie oraz w systemie płatności eCard. W przypadku sytuacji nadzwyczajnych wymagających naszego kontaktu z Państwem posługujemy się danymi teleadresowymi zamieszczonymi w naszych systemach. Osoby, których dane teleadresowe nie figurują w naszych systemach, nie będą mogły być poinformowane o zdarzeniach wpływających na przebieg podróży.
Zespół PolskiBus.com

A nie mówiłem, że ludzie zaczną kombinować?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#73
Niestety, chcąc to ukrócić, muszą zmienić formę sprzedaży.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#74
Czy w autobusach PolskiegoBusa jest ktoś do obsługi pasażerów oprócz kierowcy? Coś w stylu stewarda?
Odpowiedz

#75
We wtorek lub środę widziałem na łódzkiej ulicy autobus firmy Polski Bus. Oczom nie mogłem uwierzyc, ale dosłownie piękny, lśniący nowy autokar. Relacji nie dojrzałem, a ludzi około 30.
Pozdrowionka z centralnej Polski
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.