Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Artykuł w Forbesie na temat kolei
#1
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/st ... pyl,4422,1
Odpowiedz

#2
Fajnie na tej mapie wygląda Polska ;D Linie szybkiej Kolei PLANOWANE
Odpowiedz

#3
Planowane, ale również coraz bardziej prawdopodobne Wink
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
ale to chyba w 2020 roku....Tongue
Odpowiedz

#5
Ewa24, oooj, nie czepiajmy się aż takich szczegółów :-D
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Ewa24 napisał(a):http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/str...pyl,4422,1

z tego jest dość ciekawy wniosek: żeby kolej nie przegrywała coraz bardziej z transportem drogowym, musi oferować to czego na drogach nie da się osiągnąć, czyli bardzo duże prędkości

u nas na razie 160km/h jest bardzo konkurencyjne, ale jak powstające autostrady będą się łączyć w bardziej spójną sieć, to będzie to coraz mniej atrakcyjne ze względu np. na większą elastyczność transportu drogowego

idealnie by było z jednej strony budować KDP z ok 300 km/h, które powstanie powiedzmy do 2020/25 roku, ale też na innych głównych trasach podwyższać prędkość handlową jak najbliżej 200 km/h, ciekawe tylko czy na to wszystko znajdą się środki...
Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"
http://www.itlublin.pl - Lubelski Portal Informatyczny
Odpowiedz

#7
CzarnyZajaczek napisał(a):ale też na innych głównych trasach podwyższać prędkość handlową jak najbliżej 200 km/h
Jak widzisz, wszystkie trasy są modernizowane pod 160 km/h z "elementami infrastruktury" na 200 km/h. A prawda jest taka, że nigdy do tych 200 km/h linie nie dojdą, bo to "tylko 40 km/h więcej, więc się nie opłaca". Tylko po co teraz wyrzucać kasę na te zacne elementy infrastruktury? Nie lepiej zmodernizować więcej pod 160 km/h? Pytanie retoryczne do PLK, odpowiedź znamy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#8
A biorąc pod uwagę jeszcze jeden czynnik- a mianowicie to, ze lotnicze polaczenia krajowe nie sa w Polsce (przeciez dosc duzym kraju) dobrze rozwiniete- perspektywy kolei sa naprawde dobre. Wystarczy wykorzystac ogromny potencjal jaki za soba ten transport niesie.
Odpowiedz

#9
Ewa24, przeczytaj to:
http://www.rynek-kolejowy.pl/16455/Samo ... iagiem.htm
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#10
mikrobart napisał(a):Ewa24, przeczytaj to:
http://www.rynek-kolejowy.pl/16455/Samo ... iagiem.htm

Chyba taniej niż pociągiem PKP Intercity.. Bo chyba nie taniej niż podróż pociągiem Przewozów Regionalnych
Odpowiedz

#11
mikrobart, czytalam juz te informacje, na infokolej w temacie wlasnie lini lotniczych i kolei jest najwieksza klotnia ostatnio. Ale nadal trzymam sie mojej wersji- nie mamy dobrej komunikacji lotniczej, a zreszta patrzac na straty jakie przynosi LOT zastanawiam sie ile jeszcze pociagnie...

A poza tym wracajac na ziemie... nie sadze aby student leciał samolotem za 200 zlotych jak moze jechac Interregio za 46... zostaje 150 na browary :mrgreen:
Odpowiedz

#12
Ewa24 napisał(a):nie sadze aby student leciał samolotem za 200 zlotych jak moze jechac Interregio za 46... zostaje 150 na browary
Czytasz w myślach! A do tego czas przelotu wcale nie jest taki konkurencyjny. No może samego przelotu jest, ale trzeba doliczyć odprawy na lotniskach, dojazd do lotniska na obrzeżach miasta, potem dojazd do centrum miasta w którym się wylądowało. Pociąg ma tu przewagę, bo dowozi zawsze do ścisłego centrum miasta.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#13
O potencjale kolei może świadczyć przykład kolei francuskich (SNCF) i moich ulubionych pociągów dużych prędkości (HST)- TGV (a szczególnie odmiany Reseau i rekordzista świata-V150). Przykład: rok 2007, zostaje zakończona budowa linii LGV EST (Paryż-Strasbourg), w niedługim czasie obsługujące tą relację linie lotnicze Air France tracą aż 30% pasażerów. Oczywiście to tylko jeden z wielu przykładów. Na LGV EST Vmax=320 km/h (choć Chińczycy jeżdzą szybciej -350km/h).
Odpowiedz

#14
kolejoman5, ma absolutna racje, potencjal jest duzy. Tylko ze w Polsce nie mamy takich kolei jak we Francji niestety... i predko nie bedziemy miec.... Mam nadzieje ze sie doczekamy, ale ja bylabym bardzo zadowolona gdybysmy osiagneli chodziazby poziom kolei czeskich. Bylam w ostatnie wakacje pociagiem w Czechach (z przesiadka w Cieszynie) i jestem pod wrazeniem. :->
Odpowiedz

#15
Nie zapominajmy że oprócz dobrej infrastruktury potrzebny jest jeszcze tabor, a 10 "taurusów" pod 200 km/h to tylko kropelka w szklance wody. Oj czuje że czeka nas jeszcze długa droga do KDP.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.