Liczba postów: 2 017
    Liczba wątków: 166
	
Dołączył: 12.08.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Przeglądając wykaz lokomotyw na PKP na Wikipedii znalazłem SM26. Po przejściu do linka jest przekierowania do SM32 jednak tam jest wzmianka tylko o jednym egzemplarzu oznaczonym jako SM32. O SM26 nie ma żadnej wzmianki.
W związku z tym co to jest za lok lub tylko projekt?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 756
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 28.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		SM26 jakoś to nie pasuje. Przecież 401Da ma przekładnię elektryczną i jakoś nie wyobrażam sobie żeby pod jednym typem 401Da była lokomotywa z przekładnią hydrauliczną.
SM32 dla mnie to logiczne. Jest SM30, SM31, więc następna powinna być SM32.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Oczywiście że to pomyłka, PKP zakupiły jeden prototyp lokomotywy 401D w 1966 roku, nadały mu oznaczenie uwaga SM31-001 nie żądne SM26. To musi być jakiś błąd. PKP testowało przez pewien okres tą lokomotywę jednak że negatywna próbna eksploatacja nie pozwoliła na dalsze zakupy tej serii, SM31-001 sprzedano do przemysłu. W 1971 rozpoczęto seryjną produkcję zmodernizowanej wersji 401Da w której wyeliminowano podstawowe błędy PKP jednak nie zdecydowało się na zakup.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 877
    Liczba wątków: 127
	
Dołączył: 26.05.2013
	
Reputacja: 
8
	 
	
	
		Witam, z tego co mi wiadomo SM26 jest fikcyjną lokomotywą  zestawu startowego firmy Tilling. Ale mogę się mylić