Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sygnały zastępcze a plomby
#1
Czy przyciski do sygnałów zastępczych po torze głównym (wjazd ,wyjazd) powinny być plombowane jeśli są sprawne liczniki ? Np na wjazd mam jeden przycisk jeden licznik (nie ma plomby ). Na wyjazd jest jeden licznik do czterech torów , boki są plombowane a główny nie i wszystko na jednym liczniku . 
Znalazłem tylko w IE 10 &20 ust 1 pkt 1 który mówi ze nie muszą być plombowane . Czy ma ktoś jakąś dokładniejszą wiedzę na ten temat ? 
Dziękuje za pomoc  Shy
Odpowiedz

#2
Podanie sygnału Sz na semaforze, które zawsze jest skutkiem przeszkód w prawidłowym działaniu urządzeń srk, podlega rejestracji oraz konieczności odpowiedniego każdorazowego odpisu w książce kontroli urządzeń srk E1758.
Rejestracja taka odbywa się przez zastosowanie liczników użycia przycisku oraz plombowanie przycisków, każdorazowe użycie przycisku doraźnego będzie skutkowało zmienionym stanem licznika, zerwaną plombą na przycisku lub lub obydwoma wymienionymi sytuacjami (zerwana plomba i zmieniony stan licznika).
Logika przepisu jest taka, że jeśli przycisk posiada swój własny licznik jego użycia, wówczas jest przyciskiem nieplombowanym. Jeśli zaś kilka przycisków posiada wspólny, grupowy licznik ich użycia, każdy z tych przycisków musi być zaplombowany.
Np.: SzA-LSzA, SzB-LSzB, SzC-LSzC (przyciski nieplombowane)
SzD, SzE, SzF, SzG - LSzDEFG (przyciski plombowane).
Opisana przez Ciebie sytuacja braku plomby na przycisku Sz dla semafora wyjazdowego przy głównym zasadniczym torze przy zaplombowanych przyciskach sygnału Sz dla pozostałych semaforów wyjazdowych w tym samym kierunku, w sytuacji, gdy przyciski sygnału Sz posiadaja jeden wspólny grupowy licznik, może być dowodem na istnienie jakiejś usterki, przy której monter zabezpieczenia (automatyki) nie plombuje przycisku po każdorazowym użyciu sygnału Sz (najczęściej właśnie jeździ się po torach głównych), ale to jest sytuacja niezgodna z przepisami i nie powinna mieć miejsca.
Odpowiedz

#3
(30.03.2020, 14:52)Paweł Piotr napisał(a): Logika przepisu jest taka, że jeśli przycisk posiada swój własny licznik jego użycia, wówczas jest przyciskiem nieplombowanym. Jeśli zaś kilka przycisków posiada wspólny, grupowy licznik ich użycia, każdy z tych przycisków musi być zaplombowany.
(...) ale to jest sytuacja niezgodna z przepisami i nie powinna mieć miejsca.

Proszę o wskazanie przepisu na poparcie tej logiki.  Wydaje się że takiego brak.   Co należy plombować a które plomby może zdjąć obsługa określa załącznik nr 7 do Ie-5  a tam jest : plomby zakłada się na przyciskach bez licznika wyświetlające sygnały zastępcze lub gdy licznik jest uszkodzony - nic ponad to.
Odpowiedz

#4
Jeżeli nie zrozumiałeś mojej odpowiedzi, to znaczy niczego nie zrozumiałeś. Szkoda.
Odpowiedz

#5
(04.04.2020, 20:16)Paweł Piotr napisał(a): Jeżeli nie zrozumiałeś mojej odpowiedzi, to znaczy niczego nie zrozumiałeś. Szkoda.

Gdy brak argumentów, puszczają zwieracze - szkoda. Więc proszę jeszcze raz, poprzyj swoje wywody przepisami.
W innym przypadku to tylko będzie Twoja opinia. Niekoniecznie słuszna.
Odpowiedz

#6
Nie myślę odpowiadać na chamskie zaczepki.
Odpowiedz

#7
Ie-10 § 20.1.1          (przycisku wyświetlającego sygnał zastępczy nie plombuje się, jeżeli licznik działa prawidłowo)
Ie-8 § 4.4.12           (UWAGA! przycisku włączającego sygnał zastępczy, którego użycie rejestruje sprawny licznik nie plombuje się)
Ie-5  załącznik nr 7 -  plomby zakłada się na przyciskach bez licznika wyświetlające sygnały zastępcze lub gdy licznik jest uszkodzony
 
 
Jeżeli jest plomba na przycisku który współpracuje z licznikiem oznacza to, że użycie tego przycisku wyświetla Sz  lecz licznik nie zmienia stanu (usterka) więc dla rejestracji jego użycia jest plombowany bez względu na to czy w torach głównych czy dodatkowych do czasu usunięcia usterki.
Inne przyciski pod tym samym licznikiem jeżeli użycie powoduje zmianę stanu - nie plombuje się.
Natomiast nr pociągu,  semafor na którym użyty Sz, przyczynę jego użycia oraz zmieniony stan licznika (lub zdjęcie plomby z przycisku gdy licznik nie działa), wpisujemy w książkę przebiegów, dziennik ruchu i książkę kontroli urządzeń.
 
znalezione w sieci:
"Taki jest przepis, a z przepisem się nie dyskutuje."     Tongue
Odpowiedz

#8
Jeżeli jest plomba na przycisku który współpracuje z licznikiem oznacza to, że użycie tego przycisku wyświetla Sz  lecz licznik nie zmienia stanu (usterka) więc dla rejestracji jego użycia jest plombowany bez względu na to czy w torach głównych czy dodatkowych do czasu usunięcia usterki.
Inne przyciski pod tym samym licznikiem jeżeli użycie powoduje zmianę stanu - nie plombuje się. 

Szkoda mi czasu na dyskusję z twoimi absurdalnymi stwierdzeniami.
Odpowiedz

#9
Zmarnowałeś szansę by nic nie pisać.
 
Forum jest jednak  po to aby pomóc tym, którzy pytają, jeśli odpowiedź jest niepełna lub błędna, każdy może ją poprawić wskazując błąd i podstawę w przepisach.
Jak widać ciebie nie można poprawiać, lecz "pycha kroczy przed upadkiem"
Transport szynowy nie wybacza kłamstw, niedomówień, pokrętnej logiki. Źle się to kończy.
Poniżej twoje dwa kłamstewka tylko z tego wątku:

(30.03.2020, 14:52)Paweł Piotr napisał(a): Podanie sygnału Sz na semaforze, które zawsze jest skutkiem przeszkód w prawidłowym działaniu urządzeń 

nie zawsze - np. sytuacje ruchowe opisane w Ir-1 // §28. 9. // § 82. 12. 4.  // § 34. 11. 2b i wiele innych

(30.03.2020, 14:52)Paweł Piotr napisał(a): wspólny, grupowy licznik

wspólny licznik - tak
grupowy licznik - nie
Jest grupowy semafor, przycisk, naprężacz, zwrotnia lecz nie ma grupowego licznika w nazewnictwie kolejowym.

Ponadto polecam zapoznaj  się ze słownikiem PWN i hasłem absurd.


na koniec cytat z filmu
"Nie chce mi się z tobą gadać''
Odpowiedz

#10
Jesteś wybitnym specjalistą w zakresie usrk, jesteś wybitnym specjalistą w zakresie przepisów i instrukcji kolejowych, zatem nie rozumiem, po co szukasz na forum jakiejkolwiek pomocy, bowiem przecież ty wszystko już najlepiej wiesz, ty posiadłeś wszystkie rozumy, złapałeś Pana Boga za nogi, uważasz się za ostateczną wyrocznię... Wtrąciłeś się do wątku, w którym odpowiedziałem na pytania jednego z forumowiczów, bo ty musisz udowodnić, że tylko ty wiesz najlepiej.  Nie wiem, czy UTK byłby w stanie podołać i dosięgnąć poziomu twej wielkiej wiedzy. Baw się zatem chłopcze dalej, upajaj się swoją wielkością, nie będę ci przeszkadzał.
Odpowiedz

#11
Jeste
Odpowiedz

#12
(15.04.2020, 19:01)Paweł Piotr napisał(a): Jeste

Post do usunięcia.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sygnały dawane przez drużynę pociągową Petyniak 1 6 834 15.03.2023, 11:45
Ostatni post: tecafynlamron
  Sygnały zastępcze na posterunku odgałęźnym szakal 15 9 869 09.02.2017, 12:01
Ostatni post: adrian199205

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.