Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Łódź Fabryczna
#31
Niby 10 grudnia ma być dzień otwarty, ale nic nie jest jeszcze zaklepane.

Nowy materiał z tunelu.

Przejazd tunelem liniami 458/17 tam i powrót, w peronach widać siódemkę PKP IC.

Odpowiedz

#32
Zdecydowanie muszę się tam wybrać, jak już wszystko będzie działać
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#33
Strasznie szkoda, że nie doinwestowano w zachodnią głowicę. Teraz przy okazji budowy dalszej części tunelu (a przetarg w toku) będzie to stanowiło problem większy, a już sam fakt istnienia takiej głowicy dałby szansę na obrót składów klasycznych. Ewentualnie na przedłużeniu torów od skrajnych peronów można było dać krótkie tory odstawcze dla lokomotyw (zdaje się, że miejsce jest) - wtedy też takie akcje byłyby ułatwione. A tak - EZT lub zdanie się na łaskę PLK - wpuści skład i zaraz za nim loka, czy nie wpuści...
Odpowiedz

#34
No tak. Tylko po zbudowaniu tunelu do Kaliskiego, podobnie jak w W-wie pociągi na wschód będą ruszały z Kaliskiego przez Fabryczny, a pociągi na zachód z Fabrycznego przez Kaliski...

Jednak tymczasowo rzeczywiście same "tramwaje" na Fabrycznym to jest problem. IMHO...
Odpowiedz

#35
W głowicy zachodniej nie było sensu układać infry, bo za moment trzeba by ją zdejmować. Przestrzeń tam musi być "wolna" w czasie przebijania się TBMa. Z Fabrycznej będą kursować składy wagonowe - IC Łodzianin i 3 pary szczytowych TLK. (latem dojdzie jeszcze weekendowy Lazur do Trójmiasta) W ostatnich dniach PLK i IC testowały organizacje manewrów dla składów wagonowych na tej stacji, a skierowanie jednostek Flirt i Dart ma inne podłoże - chęć wykorzystania możliwości infrastruktury z Łodzi do Warszawy.

Zasady manewrów w zasadzie się nie będą różnic jak na starym dworcu, z tym, że za lokomotywę manewrową będzie robić elektryk.
Odpowiedz

#36
Oprócz dworca kolejowego jest szykowany tam i dworzec autobusowy. No i się szykuje masakra podobna do Krakowa:

Odpowiedz

#37
Teraz właśnie na Fabrycznej przydałyby się loki typu EM10.
Odpowiedz

#38
Siódemki będą robić za lokomotywy manewrowe.
Odpowiedz

#39
Pierwsi pasażerowie skorzystali właśnie z nowego podziemnego dworca w centrum Łodzi. Powrót odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna na kolejową mapę Polski to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w rozkładzie jazdy 2016/2017. Historyczny moment nastąpił o godzinie 5.39.

Pierwszym rozkładowym pociągiem był Regio 11732 ze Skierniewic. Na stację Łódź Widzew (pierwszy duży dworzec po wjeździe do Łodzi) przyjechał punktualnie o 5.23. Na peronie czekał na niego tłum łodzian, pragnących wjechać na nowy dworzec. Pasażerowie szczelnie wypełnili dwie zmodernizowane jednostki EN57. Z powodu trudności z wsiadaniem i zamykaniem drzwi pociąg odjechał z Widzewa z pięciominutowym opóźnieniem, które na przystanku Łódź Niciarniana zwiększyło się do 9 minut. Na miejscu pierwsi pasażerowie zostali przywitani przez ekipę Przewozów Regionalnych, rozdającą cukierki.


http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...79403.html
Odpowiedz

#40
Ależ jestem szczęśliwy! Łódź zasłużyła na to po latach kolejowych upokorzeń i marginalizacji. Ostatnie wielkie miasto bez nowego\zmodernizowanego dworca kolejowego przeszło do przeszłości. Walczymy dalej, teraz czas na tunel przez miasto.
Odpowiedz

#41
Tunel jest już pewny, przetarg rozpisany. Warto zauważyć, że te kilka kilometrów nowej linii będzie oddziaływać w promieniu co najmniej 150 km, spowoduje to ogromny wzrost opłacalności połączeń z Warszawy do Wrocławia przez Łódź, Ostrów Wlkp., Oleśnicę itd. i niewielki, ale odczuwalny zysk czasowy. Równocześnie z tunelem będą modernizowane linie 272 i 14, tak więc może będzie też uruchomiony pociąg z Poznania do Warszawy przez Jarocin, Pleszew, Sieradz, Zduńską Wolę, Łódź Fabryczną, Skierniewice.
Odpowiedz

#42
Przede wszystkim dzięki tunelowi liczę na dalszy rozwój oferty w osiach Warszawa - Wrocław, GOP \Kraków- Trójmiasto i GOP\Kraków - Szczecin, przez Łódź. Połączenie w relacji Warszawa - Łódź - Poznań nie jest piorytetowe, tym bardziej że nawet po robotach będzie sporo dłuższe czasowo od E20 i A2. (ewentualnie nocny Warszawa - Łódź - Kalisz - Poznań - Szczecin)

Edit.

Pierwszy pociąg PKP IC z nowego dworca - IC Reymont do Krakowa. Muszę przyznać, że barwy IC ładnie prezentują się na tle stacji, dużo lepiej o krzykliwych barw PR i ŁKA.

https://youtu.be/iHiY5_cH5Yo
Odpowiedz

#43
(11.12.2016, 10:46)Urbi napisał(a): Przede wszystkim dzięki tunelowi liczę na dalszy rozwój oferty w osiach Warszawa - Wrocław

No nie wiem czy to będzie możliwe. To zależy od kierunku z którego tunel zawita na kaliski. Najabrzdiej sensowny kierunek, nadal będzie skutkował zmianą kierunku jazdy...
Odpowiedz

#44
Przebieg tunelu jest już dawno znany i wylot będzie na północ od Kaliskiej.

[Obrazek: csmschemat91437fc42e.jpg]
Odpowiedz

#45
Odzwiedziłem ten dworzec. Zdziwiła mnie duża pustka. Jest jeden kiosk i żadnej restauracji. Są składy wagonowe. Perony to jak kopia Centralnego. A o górze na razie trudno coś powiedzieć, bo oprócz kas i paru automatów nic tam nie ma. Wejście przypomina to od nowego zachodniego tylko jest kilkakrotnie większe.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Łódź Kaliska ET40 7 4 542 21.10.2016, 20:11
Ostatni post: MateuszG
  [£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna Obleśny Szczur 188 71 665 07.02.2014, 20:47
Ostatni post: Urbi
  Dworzec Łódź Widzew. Rozpoczęła się budowa peronów pitagoras23 10 6 702 07.11.2013, 21:23
Ostatni post: Urbi
  Łódź Kaliska-Główna? norbert 17 7 984 10.03.2013, 14:45
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.