06.05.2021, 01:00
(04.05.2021, 09:48)KazET21224142 napisał(a): @Kamil Sikora: Ale przecież każda lokomotywa elektryczna w Polsce, która jest dostosowana do ruchu towarowego może prowadzić pociągi intermodalne bez względu na to czy jest to ET42/ET41, czy też ET22 lub starsze czechosłowackie wynalazki lub ET21. Tu nie ma żadnych ograniczeń w tym zakresie.
@KazET21224142: Są ograniczenia, zdroworozsądkowe Nie ma sensu dokonywania napraw ciężkich lokomotyw podwójnych w sytuacji, gdy nie będą one prowadzić ciężkich składów wymagających takiej mocy jak posiadają. To się po prostu nie opłaca w naprawach i utrzymaniu bo te pojazdy mają dużo więcej komponentów do ogarnięcia a potem ciągłego utrzymywania w pełnej sprawności. ET41 ma 8 zestawów kołowych, 8 silników trakcyjnych, 8 przekładni, 4 sprężarki i 2 przetwornice. EU07 co oczywiste mają tego o połowę mniej, zaś ET22 mają 6 zestawów kołowych, 6 silników trakcyjnych, 6 przekładni, 2 sprężarki i 1 przetwornice. Są to te generalnie te same lub prawie te same podzespoły, więc matematycznie oczywistym jest naprawa czego będzie tańsza lub droższa