Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petycja do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie zmiany wymogów zdrowotnych.
#1
Cześć,

Mam 20 lat i od zawsze chciałem zostać maszynistą. Z uwagi na bardzo błahy powód - wada wzroku - 1,5 dioptrii (wada stabilna od czterech lat, robiłem wszystkie inne testy z olśnieniem i tablicami pseudoizochromatycznymi włącznie - prywatnie u lekarzy specjalistów, a nie w "warunkach domowych" i jedyne czego nie spełniam, to wymagań dotyczących ostrości wzroku, czyli po prostu problem stanowi jedynie tablica snellena).

Zaintrygowany, zrobiłem prywatnie całą resztę badań z wyjątkiem psychotestów, bo moim zdaniem ocena lekarza dotycząca wyniku pozytywnego badania stanu psychicznego jest subiektywna. Poza tym nie znalazłem żadnych przepisów, na czym to badanie miałoby polegać, jak ono dokładnie wygląda. Wszystkie wyniki badań, które robiłem, wyszły w normie.

Więc jedyna rzecz, która stanowiła problem w całym badaniu, to jest tablica snellena -,-. Bo nie sądzę, żeby wyszło mi coś na psychotestach.

Ale do rzeczy.

Obecny stan prawny dotyczący kryteriów oceny stanu zdrowia zwłaszcza kandydatów na maszynistów ma za zadanie wyłącznie podtrzymać tak ogromną przepaść pokoleniową, pomiędzy młodymi a starszymi maszynistami. Z prostej przyczyny, jak w danej branży jest deficyt kandydatów, to i zarobki są większe. Proszę sobie wyobrazić, ile zarabiałby maszynista, gdyby na jego stołek było 50 innych osób. 

Obecne wymogi nie są napisane po to, by zapewnić bezpieczeństwo na kolei, ale po to by zrobić przesiew wśród młodych kandydatów i uczynić ze zdrowego człowieka - inwalidę. Z przyczyn, które z punktu widzenia prawa unijnego, są niewyobrażalnie kuriozalne. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do przeczytania unijnych przepisów dotyczących zdrowia, jakie muszą mieć maszyniści i które funkcjonuje generalnie w większości krajów Unii Europejskiej, tj. Dyrektywa 2007/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 w sprawie przyznawania uprawnień maszynistom prowadzącym lokomotywy i pociągi w obrębie systemu kolejowego Wspólnoty. Poczytajcie sobie, jak znacząco zwłaszcza jeżeli chodzi o narząd wzroku te wymogi odbiegają od stanu prawnego w Polsce.,

Porównałem to też jeszcze z badaniami dla pilotów zawodowych - z normami zdrowia I klasy i korekcja okularami, czy soczewkami jest jak najbardziej możliwa i nie ma tu pod tym względem podziału na kandydata na pilota, ani doświadczonego pilota z 30-letnim stażem. Inaczej mówiąc, z moją wadą wzroku i stanem ogólnym zdrowia, mogę pilotować jako kapitan Airbus-a A380, ale nie mogę prowadzić En-a 57, dostrzegacie głupotę tych badań?


Dlaczego piszę o tym tutaj... Raz - chcę uświadomić wszystkich, że obecny stan prawny dotyczący wymagań na maszynistę, jest wręcz patologiczny, nie jest to normalna regulacja prawna...
Dwa - chcę dowiedzieć się, co Wy po prostu na ten temat myślicie

A co do mnie... Korekcji laserowej nie zrobię, mam 20 lat, wymogiem do laserowej korekcji jest ukończenie 21 roku życia, a poza tym wiem, że korekcji nie będę mógł zrobić przez kolejnych kilka lat z uwagi na zbyt dużą źrenicę (7,7 i 7,8 mm), jeśli bym zrobił ją teraz, to przy tak dużej źrenicy naraziłbym się na efekt halo nawet dożywotnio, a to jest dużo gorsza sprawa niż wada wzroku. Jestem pod stałą kontrolą lekarza okulisty, który poradził mi poczekać jeszcze przynajmniej ze 3 lata, bo źrenica na pewno trochę zmniejszy się i wtedy będzie to bezpieczne. Denerwuje mnie to, bo raz - czekać 3 lata przynajmniej...

A dwa, płacić kilka tysięcy bo ktoś sobie wymyślił, że pierwsze badanie bez okularów, a później okresowe i wtedy można w okularach / soczewkach. Zwykła głupota.

Jeśli ktoś jest zainteresowany treścią petycji, to mogę ją wrzucić na jakiś hosting, sobie pobierzecie. Teraz tylko wysłać, bo już napisane Smile. Nie chodzi mi tutaj o zbieranie jakichś podpisów (chociaż ustawa o petycji pozwala na składanie petycji przez więcej niż 1 osobę, wtedy wyznacza się osobę reprezentacyjną i wysyła petycję razem z podpisami wszystkich osób, to by takie głupie nie było z drugiej strony i na pewno miało większą "siłę przebicia" niż taka petycja napisana i podpisana tylko przeze mnie, ale przecież nie będę po mieście chodził i zbierał podpisy, tłumacząc ludziom, co to za inicjatywa bo i tak by ich to nie interesowało Big Grin), chodzi mi o Waszą szczerą opinię na ten temat, tzn jak Wy widzicie te badania, czy nie widzicie konieczności zmian w rozporządzeniu i tak dalej.


Pozdrawiam !
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
Petycja do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie zmiany wymogów zdrowotnych. - przez Feuer - 05.06.2019, 22:06

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Działanie na szkodę zarządcy infrastruktury i przewoźnika. centarail 4 2 457 04.06.2019, 11:14
Ostatni post: rustsaltz
  Parę pytań w sprawie pierwych kroków w PKP Nastawnik 44 12 603 27.05.2017, 13:48
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.