08.11.2019, 10:33
Te lokomotywy, stare, które jeszcze można remontować, to są remontowane dla spółki kolejowej. Może i nawet te już bardzo stare, z lat 60 i 70 - tych, z czasów PRL - u.
Jednak takie lokomotywy są bardzo wysłużone i one praktycznie wymagają całkowitego remontu. Więc koszty na pewno są wyższe, remontu.
Nie wiem, co się bardziej opłaca?
Czy w większości zakupić nowiutkie, fabrycznie lokomotywy z fabryk, czy w większości remontować stare lokomotywy? Pewnie taniej, znacznie taniej jest remontować, bo niektóre z takich lokomotyw są jeszcze w niezłym stanie i one nie wymagają zbyt dużego remontu. Mniejszy remont, wymiana czegoś, to i mniejszy koszt.
No a zakup całkiem nowych lokomotyw, to już koszty są bardzo duże. Trzeba wziąć pod uwagę, że te, nowe i nowoczesne lokomotywy są już skomputeryzowane, mają nowoczesne urządzenia, a to kosztuje dużo.
Tak samo jest na przykład z maszynami rolniczymi. Teraz są maszyny rolnicze: traktory, kombajny oparte na elektronice i komputeryzacji. I nawet już są KOMBAJNY, które same jeżdżą na polach i młócą, a człowiek tylko ustawia komputerowo.
Dlatego tak drogie są maszyny rolnicze.
Jeżeli, cena jednej, nowej lokomotywy kosztuje kilka, czy kilkanaście milionów i może to być: pięć, cześć milionów za jedną lokomotywę, a remont jednej lokomotywy może kosztować pół miliona, czy milion, to się opłaca w większości remontować i sporo się milionów zaoszczędzi.
Tym bardziej, że te, stare lokomotywy są bardzo dobre i moim zdaniem są ładniejsze.
Mi się podobają nawet te, zielone, jeszcze z państwowego PKP.
Jednak takie lokomotywy są bardzo wysłużone i one praktycznie wymagają całkowitego remontu. Więc koszty na pewno są wyższe, remontu.
Nie wiem, co się bardziej opłaca?
Czy w większości zakupić nowiutkie, fabrycznie lokomotywy z fabryk, czy w większości remontować stare lokomotywy? Pewnie taniej, znacznie taniej jest remontować, bo niektóre z takich lokomotyw są jeszcze w niezłym stanie i one nie wymagają zbyt dużego remontu. Mniejszy remont, wymiana czegoś, to i mniejszy koszt.
No a zakup całkiem nowych lokomotyw, to już koszty są bardzo duże. Trzeba wziąć pod uwagę, że te, nowe i nowoczesne lokomotywy są już skomputeryzowane, mają nowoczesne urządzenia, a to kosztuje dużo.
Tak samo jest na przykład z maszynami rolniczymi. Teraz są maszyny rolnicze: traktory, kombajny oparte na elektronice i komputeryzacji. I nawet już są KOMBAJNY, które same jeżdżą na polach i młócą, a człowiek tylko ustawia komputerowo.
Dlatego tak drogie są maszyny rolnicze.
Jeżeli, cena jednej, nowej lokomotywy kosztuje kilka, czy kilkanaście milionów i może to być: pięć, cześć milionów za jedną lokomotywę, a remont jednej lokomotywy może kosztować pół miliona, czy milion, to się opłaca w większości remontować i sporo się milionów zaoszczędzi.
Tym bardziej, że te, stare lokomotywy są bardzo dobre i moim zdaniem są ładniejsze.
Mi się podobają nawet te, zielone, jeszcze z państwowego PKP.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.