23.09.2014, 13:00
Zakopianka jest w miarę dobrze utrzymana i jak na jej profil szlakowa tam jest dosyć znośna. Tam największym mankamentem są trzy zmiany kierunku jazdy między Krakowem Gł. a Zakopanem. Po wybudowaniu łącznic Zabłocie - Krzemionki, oraz Sucha pozostanie tylko jedna zmiana kierunku w Chabówce / Rabbe, co znacząco skróci czas przejazdu do Zakopanego.
Rewitalka bardziej by była przydatna dla linii Sucha Beskidzka - Żywiec. Jest to najkrótsza trasa kolejowa łącząca Śląsk z Zakopanem. Po remoncie tej linii część pociągów dalekobieżnych można by było na tą trasę skierować, zamiast dookoła przez Kraków. Przy okazji dogodne połączenia zyskał by Beskid Śląski i część Beskidu Żywieckiego.
Rewitalka bardziej by była przydatna dla linii Sucha Beskidzka - Żywiec. Jest to najkrótsza trasa kolejowa łącząca Śląsk z Zakopanem. Po remoncie tej linii część pociągów dalekobieżnych można by było na tą trasę skierować, zamiast dookoła przez Kraków. Przy okazji dogodne połączenia zyskał by Beskid Śląski i część Beskidu Żywieckiego.
Kolejowo-turystyczne Klimaty by Facebook - polub nas