28.03.2019, 21:45
Cytat:Ministerstwo Infrastruktury i Koleje Śląskie zwróciły się z wnioskiem o zbadanie równowagi ekonomicznej. Ministerstwo obawiało się, że uruchomienie połączenia przez PR obniży rentowność pociągu Hutnik przez PKP Intercity, na który przyznawana jest dotacja.Coś takiego mnie w tym kraju najbardziej rozbraja. Jak tu się dziwić że PKP IC robi co chce, skoro MI na siłę chce utrzymać monopol PIC w segmencie dalekobieżnym. Tym bardziej że w tym przypadku powody do obaw są znikome, gdyż po pierwsze na tej trasie nie kursuje żaden PICowski skład, a po drugie jazda kiblem, nawet po głębokiej modernie na tak długiej trasie do luksusowych należeć nie będzie. Jednak w zamian na pewno dość konkurencyjny będzie czas przejazdu i pewnie cena (która jeszcze nie jest znana) i to MI chyba najbardziej boli, bo połączenie komercyjne będzie tańsze niż to na które idzie dotacja.
Kiedyś czekałem na pociąg w czeskiej Ostravie pół godziny i w tym czasie odjechały trzy pociągi w kierunku Pragi. Odpowiednio w kolejności - Leo Express, Regio Jet i na samym końcu Pendolino CD. Jak widać tam konkurencja na torach ma się dobrze i nikt z tego nie robi afery tylko każda spółka walczy o pasażera odpowiednią ofertą. U nas jakby z Katowic czy Krakowa w kierunku Warszawy miało jechać dwóch prywaciarzy i dopiero PIC, to w PKP IC, UTK, MI i bóg wie gdzie jeszcze by zawału dostali. Z resztą przecież takim sposobem uwalono IR.
Kolejowo-turystyczne Klimaty by Facebook - polub nas