12.03.2017, 11:37
(11.03.2017, 23:19)greenman napisał(a):(11.03.2017, 21:42)stach57 napisał(a): Ir-1 określa, że przed zamknięciem posterunku ruchu na stałe ("Z" w wrj) zwrotnice w torach głównych zasadniczych powinny być ustawione w położeniu umożliwiającym przejazd po tych torach i zabezpieczone w tym położeniu w sposób określony odrębnymi przepisami. O jakie przepisy tu chodzi? Myślę, że chodzi tu o regulamin tymczasowy prowadzenia ruchu w czasie robót, ale czy tylko? Jeżeli ktoś miał taki przypadek u siebie proszę się podzielić, jak to wyglądało w praktyce. Z jaką prędkością w tedy jeżdżą pociągi? Czy jest tworzony regulamin techniczny posterunku ruchu stale zamkniętego?
R. Tym. nie są przepisami.
Zwrotnice rozjazdów zabezpiecza się zamkami/sponami lub spono-zamkami - jazda z v nie większą niż 40 km/h. Lub zamkami ryglowymi . Wredy jazda z v nie większą niż 120 km/h
Dzięki. Czyli prędkość rozkładowa jest zależna od zastosowanych zabezpieczeń, czy stosowane są stałe ograniczenia?