Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywa wielosystemowa
#5
MichałŁ napisał(a):Połowicznie sam sobie odpowiedziałeś. Choć większa moc w systemach pądu przemiennego nie wynika z jego przemienności tylko z tego, że są tam zwykle stosowane dużo większe napięcia co umożliwia przenoszenie dużo większej mocy.

Francuskie lokomotywy na 1,5kV mają moce ciągłe nawet 6MW. Francusko-Brytyjskie wynalazki mają 4MW na 0,75 kV i 5MW na 25kV. W niektórych starszych konstrukcjach dysproporcje pomiędzy systemami przekraczały 10-krotność. Np. dla prądu stałego lokomotywa miała 300kW a na przemiennym ponad 3000 Smile. Wiele francuskich, czy belgijskich elektrowozów wykazywało się tą samą mocą na 1,5 jak i 3kV. OIDP dopuszczalne procentowo spadki napięć na 1,5 kV są takie same jak przy 3kV. Uzyskuje się to zagęszczając podstacje itp. sposobami. EU43 z Pafawagu miała dla systemu 15kV moc mniejszą niż przy 3kV...
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Lokomotywa elektryczna ze składem ciągnięta lokomotywą spalinową ET40 3 4 145 29.01.2012, 12:29
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.