Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uzależnienie wyjazdu od przyjazdu pociągu na linii 2-torowej
#1
Mamy taką sytuację:
Kod:
peron 2
stacja A ===== 2 km ===== przystanek osobowy ====== stacja B
                               peron 1

                           miasto
Linia 2-torowa. Są dwie stacje, pomiędzy nimi znajduje się przystanek osobowy z peronami jednokrawędziowymi po obu stronach. Na przystanku osobowym znajduje się przejście w poziomie szyn, niezabezpieczone żadnymi urządzeniami ostrzegającymi.

Z peronu 2 istnieje także jedno wyjście, ale w zasadzie nie prowadzi do żadnych obiektów. Można nim dojść do schroniska dla zwierząt, ale te znajduje się bliżej stacji A. W przeszłości było także drugie wyjście na drogę prowadzącą wyłącznie PGR-u, zarówno PGR-u jak i drogi już nie ma. Siłą rzeczy wszyscy wsiadający i wysiadający z peronu 2 przechodzą przez tory i wychodzą z przystanku po stronie peronu 1, bo niemal cała część miasta znajduje się po stronie peronu 1.

Nie wiem jak to jest w miejscowych przepisach, ale w praktyce wygląda to tak, że dyżurny ruchu stacji A nie wypuszcza pociągu towarowego na tor przy peronie 1, dopóki nie przyjedzie pociąg zatrzymujący się na peronie 2. Albo przynajmniej pyta się przez radiotelefon, czy pociąg osobowy już ruszył z przystanku osobowego. Dzięki temu wszyscy podróżni mogą bezpiecznie przejść przez przejście na torach, zanim pociąg po sąsiednim torze zdąży zbliżyć się do przystanku.

Mijanie się pociągów torami lewymi na tym szlaku zdarza się niezwykle rzadko, blokada nie jest przystosowana do ruchu torem lewym, więc sytuacja gdy przy peronie 2 zatrzyma się pociąg osobowy jadący torem lewym, a po drugim torze będzie jechał pociąg towarowy także jadący torem lewym chyba nigdy się nie zdarzyła. W takim przypadku dyżurny stacji B, zamiast wyprawiać na tor lewy, zaczeka aż do niego dojedzie pociąg osobowy torem lewym i potem wyprawi pociąg towarowy na tor prawy, zgodnie z blokadą.


Moje pytanie, czy sytuacja że dyżurny wstrzymuje wyprawienie pociągi z uwagi na przejście w poziomie szyn jest praktykowana jeszcze gdzieś indziej, czy to osobliwy przypadek?
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.