Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Michałoróżności
Słowacja. Wyprawa 2, cz. 2. Góry, wszędzie góry! Z Margecan do Sliaca przez Telgart
Pora na dalszą cześć relacji z mojej drugiej wyprawy na Słowację. Zaczynamy w Margecanach, skąd przejechałem linią 173 do Červenej Skaly, gdzie linia zmienia numer na 172 i prowadzi do Banskiej Bystricy. Tam się przesiadłem i linią 170 dotarłem do Sliača na nocleg.
Może na wstępie nieco o historii linii. Przez wiele wschód i zachód Słowacji łączyła tylko jedna linia kolejowa - Kolej Koszycko-Bogumińska. Po odzyskaniu niepodległości przez Czechosłowację po I Wojnie Światowej zaczęto planować budowę nowej równoleżnikowej magistrali i wybór padł na połączenie kilku istniejących już odcinków w środkowej Słowacji: Leopoldov - Jelšovce - Handlová, Banska Bystrica - Červena Skala oraz Mníšek nad Hnilcom -  Margecany. Zbudowano najpierw odcinek Handlová - Horná Štubňa z kilkoma wiaduktami i długim tunelem, rozpoczęto budowę najbardziej skomplikwanego technicznie odcinka Horná Štubňa - Banska Bystrica z 22 tunelami i wieloma wiaduktami (jego budowę ukończono dopiero w 1940 roku) oraz zbudowano brakujący odcinek Červena Skala - Mníšek nad Hnilcom z wyjątkowym fragmentem koło Telgártu z charakterystycznym wiaduktem i spiralnym tunelem. Ta relacje obejmie właśnie ten ostatni.

Więcej na blogu Michałoróżności

[Obrazek: DSCN4003.JPG]

[Obrazek: DSCN4061.JPG]

[Obrazek: DSCN4077.JPG]

[Obrazek: DSCN4097.JPG]

[Obrazek: DSCN4110.JPG]

Więcej na blogu Michałoróżności
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.