06.12.2019, 15:18
Strasznie nie podobają mi się nowe nazewnictwa statusów, które zostały niedawno wprowadzone, gdyż uważam, że brakuje w nich dodatkowego podania przyczyny dlaczego jest wyłączony z eksploatacji. Dla przykładu jeden status mógłby wyglądać mniej więcej tak:
Wyłączony z eksploatacji (w nawiasie pojawiałoby się czy maszyna oczekuje na naprawę rewizyjną, bądź główną albo że jest nieczynna po wypadku lub uszkodzeniach z danego zdarzenia jeżeli nie wiadomo czy pojazd powróci)
W czynnej służbie (Jeżeli maszyna byłaby rezerwą to w nawiasie powinno pisać "zapas")
Wprowadzenie nowych nazw dla statusów wywołało pewną ilość błędów w serwisie. Mówię tu o sytuacji, że teraz status nieczynny jest podany jako, że pojazd jest w normalnej eksploatacji, co widać to w przypadku szynobusów dolnośląskich SA109-003 i 004, które raczej na chwilę obecną są wyłączone z eksploatacji, czy powypadkowego SA109-009, który raczej powinien według mnie nosić status: "Trwale wyłączony z eksploatacji" (tutaj wspomnę że status ten noszą pojazdy z OS, Eksponaty, lub oczekujące kasacji) gdyż raczej małe są szanse aby ten kto kupił powypadkowy pojazd przywróciłby go do ruchu. Chociaż nie jestem pewien, czy jeżeli pojazd nosi status "Trwale wyłączony z eksploatacji" może powrócić do ruchu czy też nie w zależności czy zmieni mu się właściciel czy też nie ?
Uważam że na chwilę obecną wprowadzenie nowych nazw statusu wygląda kiepsko, zwłaszcza że wprowadzają w błąd oraz że gdyby się przyjrzeć serii SA109 to można już na pierwszy rzut oka zauważyć że status nieczynny pokazuje tak jakby pojazd był w normalnej eksploatacji zamiast wyłączony z eksploatacji. Owszem nadal można sprawdzić na wyszukiwarce strony, ale co z tego jak w statystykach serii część nazw się powtarza.
Wyłączony z eksploatacji (w nawiasie pojawiałoby się czy maszyna oczekuje na naprawę rewizyjną, bądź główną albo że jest nieczynna po wypadku lub uszkodzeniach z danego zdarzenia jeżeli nie wiadomo czy pojazd powróci)
W czynnej służbie (Jeżeli maszyna byłaby rezerwą to w nawiasie powinno pisać "zapas")
Wprowadzenie nowych nazw dla statusów wywołało pewną ilość błędów w serwisie. Mówię tu o sytuacji, że teraz status nieczynny jest podany jako, że pojazd jest w normalnej eksploatacji, co widać to w przypadku szynobusów dolnośląskich SA109-003 i 004, które raczej na chwilę obecną są wyłączone z eksploatacji, czy powypadkowego SA109-009, który raczej powinien według mnie nosić status: "Trwale wyłączony z eksploatacji" (tutaj wspomnę że status ten noszą pojazdy z OS, Eksponaty, lub oczekujące kasacji) gdyż raczej małe są szanse aby ten kto kupił powypadkowy pojazd przywróciłby go do ruchu. Chociaż nie jestem pewien, czy jeżeli pojazd nosi status "Trwale wyłączony z eksploatacji" może powrócić do ruchu czy też nie w zależności czy zmieni mu się właściciel czy też nie ?
Uważam że na chwilę obecną wprowadzenie nowych nazw statusu wygląda kiepsko, zwłaszcza że wprowadzają w błąd oraz że gdyby się przyjrzeć serii SA109 to można już na pierwszy rzut oka zauważyć że status nieczynny pokazuje tak jakby pojazd był w normalnej eksploatacji zamiast wyłączony z eksploatacji. Owszem nadal można sprawdzić na wyszukiwarce strony, ale co z tego jak w statystykach serii część nazw się powtarza.