02.08.2017, 20:45
Konrad:
Tak świadectwo maszynisty upoważnia do jazd manewrowych po bocznicy (jak również manewrów w stacjach bo manewry wykonuje sie nie tylko na bocznicach). Warunkiem do takich jazd jest zapoznanie sie z regulaminem pracy bocznicy (regulaminem technicznym posterunku).
Ptrrk:
Jeśli hamulce są nie sprawne nikt o zdrowych zmysłach nie podpisze karty próby a tym bardziej nie wyprawi pociągu. Owszem maszynista podpisuje karte próby, ale podczas jej przeprowadzania jego rola ogranicza sie do współpracy z osobą ją przeprowadzającą, po prostu jedynie obsługuje kran hamulca i obserwuje manometry. Jeśli w razie jakiegoś wypadu komisja udowodni że hamulce były nie sprawne już podczas próby to po tyłku dostaje ten który fizycznie sprawdza ich stan czyli rewident lub kierownik.
Owszem w razie wątpliwości co do stanu technicznego kierownik pociągu powinien zasięgnąć opinii maszynisty który decyduje czy można kontynuować jazdę i z jaką prędkością. Jednakże że maszynista nie jest osobą przeszkoloną co do szczegółowego określania stanu technicznego wagonu w razie wątpliwości może on żądać pomocy rewidenta który jest właściwą osobą, która decyduje czy wagon jest sprawny czy też nie.
Co do łączenia składu to maszynista odpowiada tylko za połączenie lokomotywy do pierwszego wagonu w składzie i tylko sprzęgu cięgłowego i hamulcowego, sprzęg elektryczny powinien łączyć rewident, za reszte składu odpowiadają osoby formujące skład i dokonujące oględzin technicznych.
Tak świadectwo maszynisty upoważnia do jazd manewrowych po bocznicy (jak również manewrów w stacjach bo manewry wykonuje sie nie tylko na bocznicach). Warunkiem do takich jazd jest zapoznanie sie z regulaminem pracy bocznicy (regulaminem technicznym posterunku).
Ptrrk:
Jeśli hamulce są nie sprawne nikt o zdrowych zmysłach nie podpisze karty próby a tym bardziej nie wyprawi pociągu. Owszem maszynista podpisuje karte próby, ale podczas jej przeprowadzania jego rola ogranicza sie do współpracy z osobą ją przeprowadzającą, po prostu jedynie obsługuje kran hamulca i obserwuje manometry. Jeśli w razie jakiegoś wypadu komisja udowodni że hamulce były nie sprawne już podczas próby to po tyłku dostaje ten który fizycznie sprawdza ich stan czyli rewident lub kierownik.
Owszem w razie wątpliwości co do stanu technicznego kierownik pociągu powinien zasięgnąć opinii maszynisty który decyduje czy można kontynuować jazdę i z jaką prędkością. Jednakże że maszynista nie jest osobą przeszkoloną co do szczegółowego określania stanu technicznego wagonu w razie wątpliwości może on żądać pomocy rewidenta który jest właściwą osobą, która decyduje czy wagon jest sprawny czy też nie.
Co do łączenia składu to maszynista odpowiada tylko za połączenie lokomotywy do pierwszego wagonu w składzie i tylko sprzęgu cięgłowego i hamulcowego, sprzęg elektryczny powinien łączyć rewident, za reszte składu odpowiadają osoby formujące skład i dokonujące oględzin technicznych.