Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywy PKP IC
#16
Kaz - Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy jaką mordęgą jest uzyskanie Homologacji na Niemcy.
Odpowiedz

#17
Właśnie pisząc że "Polscy producenci nie mają szans" miałem na myśli głównie problemy z homologacją na Niemcy.Jeżeli chodzi o Czechy czy Słowacje tam moim zdaniem nie powinno być problemu ze zrobieniem homologacji dla Griffinów.Warto wspomnieć również o tym ,że Newag testował bądź dalej testuje (nie wiem) w Czechach jednego z nowych Dragonów 2 dla PKP Cargo a konkretnie ET43-002.Poza tym,z tego co wiem to do Czech z Polskiego taboru mogą wjeżdżać np.EP09,Elfy 2,ET22,SM42 ,także Czesi i Słowacy nie robią problemów z homologowaniem polskich lokomotyw i EZT-ów.

Pozdrawiam
Odpowiedz

#18
Ciekawe,dlaczego nie planują kupowania nowych lokomotyw spalinowych?
Przecież od kilku lat wypożyczają Nurki z Czech,ponieważ mają za mało lokomotyw spalinowych.

Pozdrawiam
Odpowiedz

#19
Mysle ze glownie dlatego, ze nie ma z czego wybierac. Zakup spalinowego Griffina wiazalby sie z eksploatacja prototypu i moglyby sie przydarzyc podobne historie jak z SU160, choc te ponoc juz obecnie daja rade.
Odpowiedz

#20
(18.01.2021, 07:50)MegaTVHD napisał(a): Kaz - Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy jaką mordęgą jest uzyskanie Homologacji na Niemcy.

Zdaję sprawę, choć wiem, że zawsze jest mordęga homologacjami. Jest tam papierologii trochę.

A tak w sumie w temacie to tak jak przeczuwałem przetarg na wielosystemowe lokomotywy dla PKP Intercity wygrał Newag: https://kolejowyportal.pl/tylko-newag-ch...intercity/

Miejmy nadzieję, że nie będzie problemów z homologacją na sieć niemiecką.
Odpowiedz

#21
Skoda sie meczyła 5 lat zanim dostała dopuszczenie na Skody. Pesa? Też minimum 3 lata.
Odpowiedz

#22
Mimo to uważam, że Newag powinien próbować z homologacją jak już lokomotywy będą gotowe. Zobaczymy co z tego będzie.
Odpowiedz

#23
Jakiś czas temu gdzieś wątkach forum było o modernizacji SM42 dla PKP Intercity. Nie dawno pojawiło się info na Kurierze Kolejowym wraz ze zdjęciami. Tak wygląda SU4220-001: https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/3...zenia.html
Odpowiedz

#24
Ja bym tam zaczął od tego, że IC od kilku lat mówi cały czas to samo przy strategii taboru, a wynika z tego guzik.
W tej chwili uważam, żeby ruszyć jakoś do przodu tą kolej to powinno się kupić jeszcze z 20 składów na KDP (nie koniecznie Pendolino, mogą być Flirty 200), 20 wielosystemówek, ale nie na 160, a na 200 (najlepiej Taurusy by w razie czego zunifikować z posiadanymi już Husarzami) oraz ze 20-25 Kissów i 100 wagonów piętrowych. Nie ma potrzeby pchać się w Push-Pule, nie ma na tyle końcówek by wykorzystywać w pełni sił składy dwukierunkowe, wystarczą do tego jednostki. No i do obsługi linii nie zelektryfikowanych ze 15-20 loków dwu trakcyjnych z małym dieslem, a nie odrywać się od razu od ziemi celować w wodór czy elektro-hybrydy.
Odpowiedz

#25
Taurusy nie są już produkowane od dekady.
Odnośnie wielosystemówek - przetargi decydują. W ostatnim (10+5 lokow MS) zglosił sie jedynie Newag.
Odpowiedz

#26
(14.04.2021, 19:53)Coffee napisał(a): Ja bym tam zaczął od tego, że IC od kilku lat mówi cały czas to samo przy strategii taboru, a wynika z tego guzik.
W tej chwili uważam, żeby ruszyć jakoś do przodu tą kolej to powinno się kupić jeszcze z 20 składów na KDP (nie koniecznie Pendolino, mogą być Flirty 200), 20 wielosystemówek, ale nie na 160, a na 200 (najlepiej Taurusy by w razie czego zunifikować z posiadanymi już Husarzami) oraz ze 20-25 Kissów i 100 wagonów piętrowych. Nie ma potrzeby pchać się w Push-Pule, nie ma na tyle końcówek by wykorzystywać w pełni sił składy dwukierunkowe, wystarczą do tego jednostki. No i do obsługi linii nie zelektryfikowanych ze 15-20 loków dwu trakcyjnych z małym dieslem, a nie odrywać się od razu od ziemi celować w wodór czy elektro-hybrydy.

Z tym KDP jak i CPK co oni tam mówią może być bagno. Odnoszę wrażenie czasami, że te projekty CPK czy KDP służą do blokowania niektórych ważnych inwestycji kolejowych.

A tak w temacie to jak zapewne czytałeś wcześniej Newag zdecydował się dostarczyć wielosystemowe lokomotywy dla IC. Co z tego będzie, czas pokaże.
Jeżeli chodzi o lokomotywy na niezelektryfikowane połączenia to myślę, że na pewno 15-20 lokomotyw spalinowych wystarczyłoby na połączenia IC na Hel, Łebę, Suwałki i Wolsztyn. Mimo tego w części kraju dobrym rozwiązaniem są elektryfikacje, które oprócz ulepszania połączeń dalekobieżnych są też dobre dla połączeń regionalnych i towarowych. Mówię tu m.in o Mielcu, Sierpcu, Nysie, Grudziądzu czy Brodnicy do których potrzebne są elektryfikacje linii kolejowych. 
Niedawno rozmawiałem też o Hrubieszowie.

Z wodorowymi pojazdami wciąż pozostają pytania bez odpowiedzi. Natomiast Push-Pulle generalnie mogą być piętrowymi wagonami sterowniczymi. Takie składy eksploatowane są w Kolejach Mazowieckich. W Kolejach Śląskich też przydałyby się tylko niestety praktycznie nikt nie widzi na to perspektywy, tylko w piętrowe EZT które nawet nie są produkowane w Polsce i których oprócz Kissa nie ma na rynku europejskim.
Odpowiedz

#27
Witajcie 
A co do skladow  Push-Pull... Ktora opcja byla by najlepsza dla IC? Wydaje mi sie ze nie bedzie za duzo opcji wyboru. Napewno Bombardier sie zgłosi, Skoda tez jest w stanie, Siemens ze swoim Viaggio Twin (jesli ma dopuszeczenie u nas) albo Stadler moglby pokombinowac z Kissem i Eurodualem chociaz to malo prawdopodobne by chcieli to zrobic. Tak poza tym czemu IC zdecydowalo sie wybrac Push-Pulle zamiast EZT? 
A waszym zdaniem ktora opcja jest najbardziej mozliwa?

Pozdrawiam
Odpowiedz

#28
@bornando: PKP Intercity też planuje zakup EZT przeznaczonych na linie kolejowe o dużych prędkościach (do 250 km/h). Planowany jest przetarg na 23 składy tego typu.

Poza tym nie trzeba daleko szukać, gdyż Pesa ma Sundecka i na pewno mogą stanąć w przetargu, o ile Sundeck spełni wymagania przewoźnika.
Odpowiedz

#29
Wiadomo jak to z naszym Intercity... wybiora Pese zamiast zagraniczny podmiot albo ustawia tak warunki przetargu by tylko nasz  producent  mogl sie zgłosil. Miejmy nadzieje ze tak nie bedzie i zobaczymy wiele alternatyw Push-Pull.
A odnosnie EZT to bardzo prawdopodobne ze wybiora znowu Alstom... jest tez opcja z Stadlerem Smile oraz Siemensem Velaro. Big Grin 
Tak jeszcze sie zastanawiam... Jakie mamy opcje z lokomotyw wielosystemowych do zakupu? (Bo ma byc przetarg az na 93 takie lokomotywy)
Odpowiedz

#30
Vectron
Traxx 2 (186/483/583),
Traxx 3 (Regiojet zamowil, maja byc dopuszczone w PL)
Griffin MS jesli ICki podpisza umowe z Newagiem i ten zrobi wymagane dopuszczenia
Pewno jakieś chińskie maszyny od CRRC.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.