Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kraków Płaszów] Przebudowa
#1
Bardzo mnie interesuje ten temat a w internecie oraz tutaj na forum praktycznie brak informacji na ten temat.

Z tego co udało mi się dowiedzieć to powstanie dodatkowy czwarty peron, perony będą dłuższe i wyższe (w tym celu wyburzane są budynki kolejowe tuż przy peronach) oraz będą zainstalowane 200 metrowe wiaty

Interesuje mnie parę kwestii:
-Jak to będzie z przejściem dla kolejarzy? Gdy perony będą wyższe i dłuższe przejście w aktualnym miejscu (koło parkingu) będzie niemożliwe lub mocno utrudnione. Nie słyszałem aby planowane było w tym miejscu przejście podziemne lub kładka. 
A kolejarze nie będą chodzić na około - musieliby iść do przejścia podziemnego a następnie przez cały peron co jest ogromną stratą czasu - to kilkaset dodatkowych metrów do przejścia.
-Co z przejściem podziemnym i graffiti w nim? Zostanie całkowicie usunięte czy zastąpione jakimś innym artworkiem? Zostanie tam zainstalowana winda?
-Schody na estakadę z nowego peronu czwartego - będą? Trochę byłoby głupie jak by z estakady można było dojść schodami tylko na perony nr 1 i 2, a na 4 już nie
-Jakieś planowane modernizacje torów w miejscu gdzie pociągi są obrządzane i czyszczone?
-Hm, z oczywistych zmian zapewne osoba zapowiadająca pociągi zostanie zastąpiona syntetyzatorem mowy oraz pojawią się też wyświetlacze
Odpowiedz

#2
Jeśli chodzi o schody prowadzące z peronu 4 na estakadę to niestety nie będzie ich w ramach tej inwestycji. Na projekcie, który jest dostępny na stronach PLK widać, że każdy peron będzie posiadał po jednej windzie (oczywiście z wyjątkiem peronu nr 3). Przejście podziemne na pewno będzie odświeżone i graffiti zniknie.
Co do przejścia służbowego - na projekcie w jego miejscu widzę "projektowana zabudowa przejścia". Nie wiem tylko czy obecne przepisy pozwalają na takie przejścia.
Odpowiedz

#3
Według mnie bardziej racjonalniej by było jakby dobudowany peron pełnił funkcję peronu 3, a peron 3 w obecnej lokalizacji powinien zostać albo zlikwidowany, albo pełnić funkcję wyłącznie peronu rezerwowego. Z resztą z peronu 3 odjeżdżały głównie pociągi w kierunku Skawiny, a przypuszczam że po zakończeniu modernizacji węzła krakowskiego cały ruch z tego kierunku będzie prowadzony estakadą do Krakowa Głównego.
Odpowiedz

#4
(20.01.2019, 22:17)Dominik Piotrowicz napisał(a): Jeśli chodzi o schody prowadzące z peronu 4 na estakadę to niestety nie będzie ich w ramach tej inwestycji. Na projekcie, który jest dostępny na stronach PLK widać, że każdy peron będzie posiadał po jednej windzie (oczywiście z wyjątkiem peronu nr 3). Przejście podziemne na pewno będzie odświeżone i graffiti zniknie.
Co do przejścia służbowego - na projekcie w jego miejscu widzę "projektowana zabudowa przejścia". Nie wiem tylko czy obecne przepisy pozwalają na takie przejścia.

Mogę prosić o link do projektu? Coś nie mogę go znaleźć

"projektowana zabudowa przejścia" - ciekawe na czym to ma polegać...
Odpowiedz

#5
Jest dostępny tutaj: https://www.skyscrapercity.com/showpost....ostcount=3 . Trzeba wybrać 14 - Krakow Plaszow (srodek).pdf
Odpowiedz

#6
(21.01.2019, 22:38)Dominik Piotrowicz napisał(a): Jest dostępny tutaj: https://www.skyscrapercity.com/showpost....ostcount=3 . Trzeba wybrać 14 - Krakow Plaszow (srodek).pdf

Czyli przejście służbowe będzie jakieś 200 metrów dalej od budynku kolejarzy... Trochę bez sensu zwłaszcza ze pociągi będą się zatrzymywać pewnie w tym samym miejscu co teraz (przy przejsciu podziemnym) a droga dojścia będzie dłuższa o wiele

Na planie jest zaznaczona myjnia... Myjnia która była nieużywana od lat została już rozebrana. Czyżby miała być zbudowana nowa?
Odpowiedz

#7
Nie wiem jakie są przepisy odnośnie przejść służbowych, ale coś mi się chce wierzyć, że takowe są dozwolone na zmodernizowanych liniach. Wszak po zakończeniu inwestycji ruch pociągów zwiększy się wielokrotnie.

O myjni nic mi nie wiadomo. Raczej w planach zaznaczyli tą już nieistniejącą.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przebudowa Krakowskiego Węzła Kolejowego Adams 2 3 259 19.04.2018, 10:03
Ostatni post: peer2master
  Warszawa: Przebudowa linii średnicowej potrwa aż do 2024 r. kazio 0 1 887 02.05.2017, 19:18
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.