• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Świadectwo maszynisty
Dzisiaj zacząłem licencję i miałem wykład z Panem który pracuje w IC w Szczecinie. Powiedział, że roboty jest dużo, po zrobieniu licencji mamy od razu do niego uderzać jeśli interesuje nas świadectwo w IC Big Grin
  Odpowiedz
Jak w poniedziałek dokończe badania i dostane pozytywną opinie to zaczynam we wtorek. Niestety wczoraj nie udało mi się wszystkiego ogarnąć.
  Odpowiedz
Ok ale nie jestem samobojca który ma za soba 200osob.... Ja bym się chyba najlepiej na kibelku czuł od przystanku do przystanku na elektro pneumatycznym hamulcu Smile

Towar daje tyle ze jest szansa stojąc pod semaforem 3h zjeść może nawet zamknąć oko na chwile. Ale te 3tys ton za sobą...kurcze żeby w miarą szybko wyjść z oporów, żeby się rozpędzić przed wzniesieniem, jeszcze przy takiej pogodzie żeby nie przejechać s1...no i jestes sam
  Odpowiedz
To ładnie Konrad, pisz jak będzie się rozwijać sprawa Wink
  Odpowiedz
Macie jakieś linki do darmowych psychotestów? Chce poćwiczyć przed poniedziałkiem.
  Odpowiedz
(02.12.2017, 15:49)Paco91 napisał(a): Towar daje tyle ze jest szansa stojąc pod semaforem 3h zjeść może nawet zamknąć oko na chwile. Ale te 3tys ton za sobą...kurcze żeby w miarą szybko wyjść z oporów, żeby się rozpędzić przed wzniesieniem, jeszcze przy takiej pogodzie żeby nie przejechać s1...no i jestes sam
Święte słowa kolego.. dlatego kazdy instruktor ci powie, że jak ktoś potrafi jeździć towarowym z bruttem 3400 itp na haku, to wszędzie sobie poradzi.. Częste rozerwaniaa składów, zgaszony znienacka semafor przed czołem i nagłe, pilnowanie amperów pod góre z bruttem i defekty w najgorszych miejscach i porach to chleb powszedni
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
(02.12.2017, 10:12)wiar napisał(a): Na licencję nie ma testów wstępnych. Testy masz jeśli chcesz iść na świadectwo a licencję robiłeś sam a nie przez nich organizowana licencję

No tak źle zajarzyłem myślałem że na świadectwo już się dostałeś Smile
  Odpowiedz
(02.12.2017, 17:40)PeKaP napisał(a): Święte słowa kolego.. dlatego kazdy instruktor ci powie, że jak ktoś potrafi jeździć towarowym z bruttem 3400 itp na haku, to wszędzie sobie poradzi.. Częste rozerwaniaa składów, zgaszony znienacka semafor przed czołem i nagłe, pilnowanie amperów pod góre z bruttem i defekty w najgorszych miejscach i porach to chleb powszedni

Zawsze myślałem że to w towarowych jest łatwiej, pasażerskie to większa odpowiedzialność, bo wozisz ludzi, i osiągasz większe prędkości.
  Odpowiedz
Słuchaj tam gdzie pracuje 3 lata prawie zarobki na czysto 1800 zł więc szału nie ma. Nie liczę nagród np. dzień kolejarza bądź święta. Jeszcze nie zrobiłem egzaminu na automatyka pewnie bedzie więcej ale wole w ciepłym siedzieć niż zimą latać po torach.
  Odpowiedz
Faktycznie szału nie ma, ale idąc od początku jeździć jako maszynista, też przez pierwsze 2 lata szału nie zarobimy. A jakie stanowisko wykonujesz obecnie w PLK? 

Może faktycznie po zmianie stanowiska na lepiej płatne pieniądze będą dużo lepsze/ Smile
  Odpowiedz
Słuchaj inni dostają więcej ze względu na staż pracy ja nie mam długiego w plk wiec dodatek mam znikomy. Po zmianie stanowiska dostane może 200 max 300zł. Dlatego myślę że jako maszynista zarobie więcej a tym bardziej perspektywy rozwoju większe. Mam znajomego który wyciąga 12 tyś wyjeżdza jako maszynista za granicę na 3 tyg i wraca na tydzień.
  Odpowiedz
Hej, mam takie pytanie. Czy ktoś z Was się orientuje jakie są różnice w szkoleniu na świadectwo w różnych spółkach? Albo chociaż jakie są różnice w szkoleniu między spółkami grupy PKP, a przewoźnikami prywatnymi?
  Odpowiedz
U prywatnych sporo czasu spędzisz w taksówkach, hotelach itp. Oficjalnie robisz 160 godzin a w rzeczywistości jakieś 250. W PKP czy samorządówkach pracujesz stacjonarnie, czyli kończysz i zaczynasz w tym samym miejscu po 12 godzinach. W prywatnych to jest rolercoster, zresztą co ja tam wiem. Kriss 66 pisał pod którymś postem jak wygląda praca u państwowego-prywaciarza.
  Odpowiedz
W IC same świadectwo zrobisz w ok 1,5 roku, w Cargo doliczycz kolejne 8 miesięcy... a prywaciaże szkoleń nie robią, ściągają młodych po lojalkach z Grupy PKP za cichą wiedzą i zgodą góry.. no w końcu całe szefostwo przewoźników to kolesie ze studiów i pracy zawodowej
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
  Odpowiedz
Dodam jeszcze że u prywatnych nie ma człapania 40 km/h tam gdzie możesz jechać 70km/h, masz jechać "pod kreską". No i też ważna rzecz, często nie masz grafiku, po prostu dzwoni do Ciebie dyspozytor o 2 w nocy że za 2 godziny będzie taksówka która zawiezie Cię na pociąg 200 km od domu. Dojazd na pociąg oczywiście nie jest liczony do czasu pracy, tak samo jak ewentualne kiblowanie na hotelu 400 km od domu. Resztę niech Ci powiedzą bardziej doświadczeni koledzy.

I nie zgodze się z kolegą PeKaP. Z firm prywatnych na świadectwo szkoli Captrain, Ecco Rail, Lotos, PMT czy Kolprem.
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Świadectwo maszynisty w KD Twister 23 5 008 31.10.2019, 16:06
Ostatni post: tomaszwitek7
  Wymagania zdrowotne licencja i świadectwo, róznice duzy_777 3 546 15.09.2019, 13:16
Ostatni post: CounterSpace838
  Licencja/Świadectwo MarcinKatowice 5 615 24.08.2019, 20:45
Ostatni post: Pyth00n
  Świadectwo o niekaralności Czarny 11 879 27.06.2019, 16:29
Ostatni post: Gilbert
Smile STK - świadectwo maszynisty lukiLS 9 1 405 06.01.2019, 22:21
Ostatni post: Sality

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości