Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Świadectwo maszynisty
#16
Z tego co wiem chłopaki którzy szkolą sie obecnie w KD na świadectwo na początek mają mieć autoryzacje z Impulsów 31We i 36Wea może dojdzie im teraz 45We jeszcze, czyli na początek robią papiery na elektryki po zdaniu egzaminu i otrzymaniu świadectwa mają im dopiero rozszerzyć uprawnienia na spalinowe szynobusy. Ogólnie według nowych przepisów otrzymają świadectwo w kategori B1 czyli na przewóz osób i będą mieć uprawnienia na ezt i szt. W PMT robią kategore B2 czyli przewóz rzeczy i od razu uprawnienia na elektryki i spalinowe loki. W przypadku gdy ktoś później bedzie chciał przejść np z firmy osobowej na towarową lub odwrotnie musi odbyć 3-4 miesięczne szkolenie i autoryzacje na nowe typy pojazdów (tak ogólnie ma to wyglądać ponoć, szczegółów nie znam). PMT miało na jesień przyjmować kolejną grupe na szkolenie ale czy dojdzie to do skutku tego jeszcze na razie nie wiadomo na 100%. Co do szkolenia w PMT to wygląda ono podobnie jak w innych firmach: ok 2 miesiące na szopie, 40 godz u rewidenta, 500godz jazdy jako obserwator, 2 miesiące kursu teoretycznego w ośrodku w Legnicy (być może razem z chłopakami z KD), a później 1200 godz jazdy pod nadzorem i egz. W między czasie może zrobia wam jakieś dodatkowe uprawnienia typu manewrowy, ustawiacz itp
Odpowiedz

#17
U większości przewoźników powoli zapychaja się wakaty ...następny bum będzie za ok 5 lat kiedy to kolejna potężna liczba maszynistów osiągnie uprawnienia emerytalne..choć wtedy już pojawią sie pierwsi absolwenci szybko powstałych na nowo szkół kolejowych i to oni zapewne będą mieć fory...ale bez załamki, i tak nie zapchają dziury...to kropla w morzu ..za kilka lat kierowcy C+E , autobusów i maszyniści będą dyktować warunki..no chyba że firmy zaczną robić uprawnienia gościom z Bangladeszu lub Indii..  Wink
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#18
Dzwoniłem dziś do PMT. Na chwilę obecną nieoficjalnie nie szkolą na świadectwo. Na uruchomienie drugiej grupy trzeba czekać, jeśli Dyrekcja da sygnał to będą brali kolejnych chętnych. Także na dzień dzisiejszy do PMT nie da rady niestety.
Odpowiedz

#19
Lotos szkoli na świadectwo....ale tylko swoich pracowników, taką odpowiedź dostałem w mailu. Aktualnie droga do świadectwa prowadzi przez Dolny Śląsk i tam trzeba czegoś szukać, IC mam tutaj też na myśli.
Odpowiedz

#20
To prawda, ja dziś dzwoniłem. Na razie nie ma szkolenia osób z zewnątrz.
Odpowiedz

#21
Ja od roku dzwonię, wysyłam dokumenty drogą elektroniczną i pocztą... Nie ma nic.
IC - bez odzewu, moje CV zapewne leży zakurzone w piwnicach...
PR (wszystkie oddziały) - też na tą chwilę nic nie ma, pomijając rekrutację w PR ŁÓDŹ, gdzie również nikt nie zadzwonił
PKP CARGO (wszystkie oddziały) - cisza
KD - do końca roku już nic nie będzie. Ciągle niby szkolą, ale chętnych jest tak dużo, że do dziś nie zadzwonili...
CAPTRAIN - w tym roku na pewno nic nie ruszy
KOLEJE ŚLĄSKIE - szkolenie trwa i w 2017 na 100% nie będą brać na świadectwo
SKM WARSZAWA - brak planów odnośnie szkoleń
SKM TRÓJMIASTO - także kurs trwa i nie planują w najbliższym okresie kolejnego
ORLEN KOLTRANS - mają tworzyć swój ośrodek, ale tylko dla bezrobotnych, zarejestrowanych w urzędzie i nie wiadomo, czy w ogóle zdecydują się go otworzyć...
LOTOS KOLEJ - grobowa cisza
CTL LOGISTICS - brak planów odnośnie szkoleń
RAIL POLSKA - żadnych konkretów
FREIGHTLINER - nie planują szkolić
POL-MIEDŹ TRANS - kursów na świadectwo na razie nie będzie...
KM - brak planów odnośnie szkoleń
CARGO MASTER - brak planów odnośnie szkoleń
STK KOLEJ - brak planów odnośnie szkoleń
PKP CARGO SERVICE - w tym roku na pewno nie będzie szkoleń na świadectwo, w 2018? raczej nie...
DB CARGO - brak planów odnośnie szkoleń
KOLEJ BAŁTYCKA - nie będzie kursów
Takie informacje otrzymuję, dzwoniąc regularnie. Wobec powyższego - zastanówcie się, czy warto się w to pchać. Bo pieniądze łatwo utopić. I najlepsza gadka instruktorów podczas kursów na licencję "Bardzo dobra decyzja, przyszłościowa. W ofertach pracy będziecie wybrzydzać".
Odpowiedz

#22
Nabór w KD ma się skończyć w grudniu więc wyluzuj. IC też będzie musiało szkolić bo ludzi im brakuje, to samo tyczy się PMT.
Odpowiedz

#23
Dziękuję, jestem wyluzowany. O to się martwić nie musisz.

IC szkolić, szkoli. Ale głównie od samej licencji zaczynają. PMT "Na świadectwo nie będziemy na razie robić rekrutacji, szukamy tylko maszynistów".

Za ileś lat może się to zmieni. Teraz to wygląda tak, jak przedstawiłem powyżej.
Odpowiedz

#24
Coraz bardziej w takiej sytuacji się zastanawiam nad zrobieniem uprawnień na rewidenta taboru kolejowego i zatrudnieniu się np. w PMT w tej roli. Na pewno jakoś by to ułatwiło załapanie się do jakiejś firmy na świadectwo.
Odpowiedz

#25
Pewnie by to ułatwiło, aczkolwiek wiedza nabyta w czasie licencji z głowy ucieknie.
Odpowiedz

#26
Skoro już jesteśmy przy rewidencie taboru, to gdzie i za ile można by zrobić taki kurs?

W internecie brak konkretów.
Odpowiedz

#27
A czy przypadkiem nie ma ktos informacji jak to wyglada w kolejach Czeskich??? Rozmawiałem ostatnio z maszynista w Czeskim Cieszynie, mówi ze u nich tez szkola, język podobny wiec szybko opanujesz. Co prawda więcej na ten temat nie był w stanie powiedzieć.

Strasznie dużo sprzecznych informacji na ten temat można uzyskać. Jak rozmawiam z maszynistami z różnych spółek to mówią '' praca ciezka, odpowiedzilna ale warto''. Jak się pytam czy jest szansa się dostac to zazwyczaj słyszę że zrób licencje, masz paier, u nas dużo się zwalnia wiec złóż papiery przyjmują na świadectwo. Teraz jak śledzę forum widać ze osoby które poszły w tym kierunku nie mają tak kolorowo...
Tydzień temu zrobiłem badania, ale po tych wypowiedziach coraz bardziej się zastanawiam czy jest sens robić licencje dla samego zrobienia.
Odpowiedz

#28
Jak to dobrze że na razie mam co robić na własnej posadzie bo tak to bym czekał i czekał i czekał na odzew... Tak jak wspomniałem kilka postów wcześniej, każdy gada że w IC ludzi brakuje ale jakoś człowieka z licencją mają gdzieś.. Więc coś tu jest nie tak a ktoś usilnie wciska mi kit że im ludzi brakuje i biorą. Nie gadaj bzdur kolego Konrad1961. Jeśli biorą to wewnątrz spółki albo tak jak wspomniał kolega TEESY, na szkolenie na licencję i to przed UP'y.

(05.10.2017, 13:06)Konrad1961 napisał(a): Skoro już jesteśmy przy rewidencie taboru, to gdzie i za ile można by zrobić taki kurs?

W internecie brak konkretów.
Zadzwoń do Cargo bo ponoć mają braki w rewidentach. Ja nie po to robiłem licencję żeby na rewidenta się szkolić więc kto ma chęć to droga wolna, ale trzeba mieć świadomość że to przeje*ana robota, deszcz nie deszcz, a i mogą cię wysłać w delegację w rejon gdzie są braki na tym stanowisku. Poza tym ręczysz łbem za stan wyprawianych wagoników, w dodatku za psie pieniądze.
Odpowiedz

#29
Ja nie robiłem licencji przez IC, a świadectwo zaczynam za kilka dni, więc nie jest tak jak mówisz. Dzwoń do centrali i się pytaj, w grudniu ma być druga tura na świadectwo. PR nie przyjmują, bo prezes nie wyraził jeszcze zgody, ale przyjmować będą, to kwestia czasu. Info pewne z PR lubuskie. Cargo na nowy rok też ma robić świadectwo. Głowa do góry, gdzieś się zalapiesz.
Odpowiedz

#30
Dziękuję za wsparcie Persching 1899. Jeżeli gardzisz uprawnieniami rewidenta,ustawiacza, manewrowego to nawet nie uderzaj do PMT bo prędzej czy później wyślą Cie na kurs w celu zrobienia dodatkowych uprawnien.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Świadectwo w Kolprem Stażysta 1 1 068 03.06.2023, 07:22
Ostatni post: Ajron24
  Nabor na swiadectwo w IC Kamilnexia 178 38 786 27.07.2022, 10:11
Ostatni post: Kamilnexia
  Świadectwo maszynisty IC Katowice Himmer 6 1 719 25.07.2022, 00:20
Ostatni post: Kamilnexia
  Gdzie szukać informacji o kursie na świadectwo ? VoyTeck 3 2 180 29.06.2022, 07:24
Ostatni post: Manio
  Jaki przewoźnik na swiadectwo gradziak 0 1 173 28.05.2022, 09:16
Ostatni post: gradziak

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.