Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
interREGIO a pierwsza klasa - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: interREGIO a pierwsza klasa (/thread-957.html)

Strony: 1 2 3


interREGIO a pierwsza klasa - psim - 08.05.2011

Niedawno na forum był filmik z iR bodajże Wielkopolanin(?), i tam były wagony w malowaniu interREGIO - kilka z ozn. 2 klasy, i jeden z 1 klasą (oraz żółtym paskiem u góry), co mnie zadziwiło.

Czy pierwsza klasa (taryfa) w ogóle bywa stosowana w interREGIO?


- psim - 08.05.2011

Oczywiście mam na myśli te obecne interREGIO. Jeśli masz jakieś fajne materiały czy informacje o dawnych "IRN", to można podzielić się nimi >tutaj< - sam jestem bardzo ciekaw, bo praktycznie nie pamiętam tych prób.

Ciekawe, że pojawił się na torach charakterystyczny wagon iR caly z pierwszą klasą. Czyżby to przymiarka do dalszego "cywilizowania" oferty iR?


- REGIOchłopak - 08.05.2011

psim, takie wagony pojawiły się już w poprzednim RJ. Możliwe, że w dalekiej przyszłości planują wprowadzenie 1 klasy. Zdaje się była swego czasu nawet taryfa na 1 klasę dla pociągów iR.


- ET40 - 08.05.2011

Nie ma czegoś takiego jak 1 klasa w obecnych interREGIO. Z wagonów zdeklasowanych oraz z 1 klasy w EZT można korzystać tak, jak w pociągach Regio, bez wykupywania biletu na 1 klasę. Poza tym wagony zdeklasowane typu Az również mają żółte paski u góry, jak "prawdziwa" 1 klasa :-)

Uważam, że to bardzo dobrze, korzysta pasażer mogąc podróżować w komfortowych przedziałach nie dopłacając ani grosza do zwykłego biletu na 2 klasę.

Inaczej to wygląda w RegioExpresach, gdzie na 1 klasę są osobne, droższe bilety.


- psim - 08.05.2011

Wobec tego po co są malowane wagony iR w pierwszą klasę (zwłaszcza że wyposażeniem nie różnią się niczym od identycznych bez żółtego paska i z oznaczeniem "2")?

Rozumiem że czasami jeżdżą wagony ze starym oznaczeniem "1" jako dwójki, bo nie było pieniędzy/okazji żeby porządnie przemalować oznaczenie, ale ... świeżo odmalowany wagon? Myślę, że coś się święci.


- ET40 - 08.05.2011

Być może ktoś w PR zadecydował o stopniowym wprowadzaniu 1 klasy, chociaż moim zdaniem wprowadziłoby to niepotrzebny zamęt (co wtedy z 1 klasą w ezetach?). Musiałbym zobaczyć taki wagon, by ocenić, może chodzi tylko o podkreślenie wyższego standardu takiego wagonu (typ Az) od zwykłego wagonu dziesięcioprzedziałowego, 80-miejscowego. Ale może faktycznie wraz z płynnym podwyższaniem standardu IR wprowadzona zostanie 1 klasa. Nie wiem :-)


- psim - 08.05.2011

Dziś iR Bystrzyca na EN57-1317 (świeżo po rewizji 04/03/2011) przedział z fotelami 1 klasy wygląda bardzo porządnie, jakby wymienione poszycia foteli (2 kl. derma), żółty pasek nad tym przedziałem elegancko odmalowany.

http://www.lgk.cal.pl/details.php?image_id=9594

A przedtem tego żółtego paseczka coś jakby nie było?
http://www.youtube.com/watch?v=ApZ-qh2jMKU

A może to złudzenie tylko.


- ET40 - 08.05.2011

Większość EZT z takim przedziałem ma ten żółty paseczek :-)


- Lutek - 08.05.2011

Może tak oftopicznie ale dotyczące norm m.in. żółtego paska, bo może nie wszyscy to wiedzą.

Cytat:Napisy i znaki, które muszą znajdować się na wagonie, powinny być rozmieszczone zgodnie z postanowieniami karty UIC 580; należą do nich:

- cecha zarządu kolejowego,

- ujednolicony numer wagonu,

- znak RIC i znak ogrzewania elektrycznego,

- masa własna wagonu [t] i liczba miejsc do siedzenia,

- system hamulca powietrznego i masa hamowania,

- znak dla wagonów z hamulcem rapid,

- termin ostatniej rewizji,

- oznaczenie klasy wagonu (na wagonach klasy 1 żółty pas szerokości 100 mm).

kolej.krb.com.pl


- DamianT - 09.05.2011

Jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby EN57, który posiada przedział/wagon pierwszej klasy nie miał w odpowiednim miejscu żółtego paska.


- psim - 09.05.2011

No tak, ale spodziewałem się że skoro zrezygnowano z biletów 1 klasy w pociągach na EN-57, to te przedziały będą stopniowo ujednolicane z resztą, albo dostaną oznaczenie "2 klasa" (choćby na wsuwanych plakietkach zasłaniających jedynki).

A tu latka lecą, kolejne rewizje, i nic - pasażerowi robi się wodę z mózgu, kto ma "spryt" ten zajmuje lepsze miejsca, a "głupki" się tłoczą na dermie (w tej samej cenie). To może już lepiej udostępnić tę pierwszą klasę (taryfową) tam, gdzie obiegi są przewidywalne?


- Lutek - 09.05.2011

DamianT napisał(a):Jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby EN57, który posiada przedział/wagon pierwszej klasy nie miał w odpowiednim miejscu żółtego paska.

No bo nie ma takiej opcji, przynajmniej teoretycznie. 1 klasa musi być wyraźnie oznakowana zgodnie z postanowieniami karty UIC 580.


- ET40 - 09.05.2011

psim napisał(a):No tak, ale spodziewałem się że skoro zrezygnowano z biletów 1 klasy w pociągach na EN-57, to te przedziały będą stopniowo ujednolicane z resztą, albo dostaną oznaczenie "2 klasa" (choćby na wsuwanych plakietkach zasłaniających jedynki).

A tu latka lecą, kolejne rewizje, i nic - pasażerowi robi się wodę z mózgu, kto ma "spryt" ten zajmuje lepsze miejsca, a "głupki" się tłoczą na dermie (w tej samej cenie). To może już lepiej udostępnić tę pierwszą klasę (taryfową) tam, gdzie obiegi są przewidywalne?
Jeżeli ktoś nie wie, że w Regio za jazdę w przedziale 1 klasy się nie dopłaca, to niech jedzie na skaju, proste. :lol: Albo niech pogłębi swoją wiedzę na temat 1 i 2 klasy w Przewozach Regionalnych.


- psim - 09.05.2011

Nie, nie, nie! Nie tędy droga, tak nie można! To jest myślenie betonowe, z pogardą dla szarego pasażera. Kolej nie jest od tego, żeby pogłębiać wiedzę o niej, tylko od wożenia szarych pasażerów. Pogłębianie wiedzy wyłącznie dla chętnych.

Kurczę :-( czemu tyle osób tego nie rozumie? Nie można pozwalać na robienie ludziom wody z mózgu błędnymi oznakowaniami... To tylko utrwala pogląd "na kolei jest stały burdel i wszyscy mają wszystko w du*ie", i powoduje przesiadanie się do samochodów...


- mikrobart - 09.05.2011

Zgadzam się z psim - oznaczenia powinno być jednoznaczne - pociąg prowadzi tylko klasę 2, a jeśli pojawią się miejsca w klasie pierwszej, to można śmiało te miejsca zajmować. Wystarczy nalepka: "Tu możesz podróżować z biletem na klasę 2.".