Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
PESA Gama - nowa platforma lokomotyw - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: PESA Gama - nowa platforma lokomotyw (/thread-850.html)

Strony: 1 2 3


PESA Gama - nowa platforma lokomotyw - sphinx - 12.04.2011

Bardzo wstępne info, ale wątek niech będzie.

Cytat: PESA pracuje nad nową lokomotywą

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", kolejnym po ZNLE Gliwice producentem taboru, który przygotowuje nową lokomotywę jest PESA Bydgoszcz SA. Informację potwierdził prezes PESY Tomasz Zaboklicki.

Prezes PESY nie chciał na razie zdradzać żadnych szczegółów, dotyczących nowej konstrukcji bydgoskiego producenta taboru - Jest na to jeszcze za wcześnie, a konkurencja nie śpi - powiedział Zaboklicki. Indagowany przez "Rynek Kolejowy" przyznał jednak, że lokomotywa skierowana będzie do odbiorców w całej Europie, nie będzie więc przystosowana jedynie do polskiego systemu zasilania. Na życzenie odbiorców lokomotywa będzie produkowana w wersji wielosystemowej.

Jak powiedział Tomasz Zaboklicki, już w najbliższym czasie mają zostać podane dodatkowe informacje dotyczące nowej konstrukcji.
Rynek Kolejowy


- przem710 - 12.04.2011

No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi.


- mikrobart - 12.04.2011

Najciekawsze jest, czy będzie produkowana z myślą o przewozach pasażerskich, czy towarowych. Czekajmy na szczegóły.


- sphinx - 12.04.2011

Albo jedno i drugie, jedna platforma, różne wersje. Ze względu na doświadczenie i większą ofertę (E6ACT, E4ACU, E4ACP, spalinówki Newagu - nowość projektowana z GE, dogłębne modernizacje) to akurat w lokomotywach Pesie ciężko będzie przebić Newag.


- Obleśny Szczur - 12.04.2011

Jedna uniwersalna platforma jest bardziej ni¿ pewna, teraz to ju¿ jest standard w Europie, przynajmniej je¶li chodzi o lokomotywy liniowe. Wystarczy popatrzeæ chocia¿by na TRAXXy, w³a¶ciwie wszystkie maj± ten sam szkielet, w którym zale¿nie od ¿yczenia zamawiaj±cego montuje siê odpowiednie modu³y (przy czym mog± one byæ w razie potrzeby ca³kiem ³atwo wymienione).


- psim - 12.04.2011

To się robi interesujące.

Jest dużo narzekań na jakość produktów tych firm - ale trzeba pamiętać że jeszcze kilkadziesiąt lat temu rozmaite produkty "made in USA" odznaczały się... wyjątkowo podłą jakością (coś jak dziś chińszczyzna). Może i u nas uda się powtórzyć ten fenomen?


- przem710 - 13.04.2011

Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów. Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna. Jeżeli naprawdę chcemy coś ugrać, trzeba się postarać, postawić na jakość i niezawodność za rozsądną cenę, a głównie chodzi o niezawodność.


- sphinx - 13.04.2011

Newag i ZNLE to w zasadzie jedna firma, nie będą wchodzić sobie w drogę.


- Maciek - 18.04.2011

Zapamiętajcie raz na zawsze że jakość zwykle idzie w parze z ceną, a polskie firmy mają ją niższą niż zachodnie.


- psim - 19.04.2011

Maciek, to akurat korzystne zjawisko, jeśli w grę wchodzi prawo o zamówieniach publicznych :-)

przem710 napisał(a):Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów

Jak będzie za mały, to ktoś odpadnie, ktoś zostanie.

przem710 napisał(a):Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna.

Solarisowi się udało. Polskie autobusy śmigają w komunikacji miejskiej po Berlinie aż miło. Życzę podobnych sukcesów naszym producentom kolejowym.


- ET40 - 19.04.2011

przem710 napisał(a):No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi.
Albo ktoś odpadnie, albo producenci zbiorą się w kupę i razem będą podbijać rynek nie tylko polski ale też inne rynki w całej Europie. Ta druga opcja jest o wiele lepsza :-)


- Mika - 19.04.2011

I to w tej drugiej opcji widzę przyszłość naszych zakładów.


- mikrobart - 19.04.2011

A ja wręcz przeciwnie - wydaje mi się, że właśnie konkurencja pozwoli firmom opracować lepsze, niezawodniejsze projekty. Konkurencja już w macierzystym kraju powinna stymulować rozwój.


- Obleśny Szczur - 19.04.2011

Hmmmm, a czy Siemens na terenie Niemiec ma konkurencjê?


- Lutek - 19.04.2011

Lokomotywa ta będzie miała wbudowany falownik.