Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
SM42 - pytanie inżynieryjne - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: SM42 - pytanie inżynieryjne (/thread-7649.html)



SM42 - pytanie inżynieryjne - Garett - 15.03.2021

Witam wszystkich!
Zwracam się do Was z prośbą o wytłumaczenie pewnej rzeczy nt. SM42:
zgodnie z prawami fizyki prądnica wytwarza prąd przemienny (chodzi mi o prądnicę w SM42), a silniki w polskich elektrowozach są przystosowane do prądu stałego. Biorąc to pod uwagę, to czy silniki w stonkach używają prądu przemiennego, czy w obwodzie jest jeszcze prostownik prądu, który zamienia prąd przemienny w stały? Huh
Dziękuję Wam za każdą odpowiedź Wink 
Pozdrawiam wszystkich MK


RE: SM42 - pytanie inżynieryjne - rustsaltz - 19.03.2021

Prądnica w SM42 wytwarza prąd stały. Nie jest to generator jak w elektrowni, a prądnica obcowzbudna, która zgodnie z prawami fizyki wytwarza prąd stały. 6Dg mają prądnicę prądu przemiennego i prostowniki.


RE: SM42 - pytanie inżynieryjne - Garett - 19.03.2021

(19.03.2021, 20:34)rustsaltz napisał(a): Prądnica w SM42 wytwarza prąd stały. Nie jest to generator jak w elektrowni, a prądnica obcowzbudna, która zgodnie z prawami fizyki wytwarza prąd stały. 6Dg mają prądnicę prądu przemiennego i prostowniki.

Wielkie dzięki Wink . To mi wiele wytłumaczyło Big Grin