Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Pesa Link - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: Pesa Link (/thread-757.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8


Pesa Link - przem710 - 17.03.2011

http://www.rynek-kolejowy.pl/22652/Link ... eskich.htm

Pokazano pierwszą wizualizacje dla pojazdu przeznaczonego na tory naszych południowych sąsiadów, pojazd będzie nosił nazwę LINK i posiadał parametry techniczne:

Układ osi: Bo'Bo'
Prędkość eksploatacyjna: 120 km/h
Długość całkowita: 43 730 mm
Szerokość pojazdu: 2 900 mm
Wysokość pojazdu: 4 185 mm
Wysokość podłogi w strefie wejścia: 600 mm
Prześwit drzwi: 1 300 mm
Ilość miejsc siedzących: 120 (w tym uchylnych - 15)
Łączna pojemność pojazdu: 240

Sylwetka bardzo odważna i agresywna, jak dla mnie ogólnie nie wygląda źle.


- kris123 - 17.03.2011

Byle tylko były to lepsze gatunkowo składy jak te w Małopolsce.


- Mark - 17.03.2011

Designerzy z PESy to prawdziwi artyści.. Jestem pod wrażeniem.


- Obleśny Szczur - 17.03.2011

..


- mikrobart - 17.03.2011

Jak dla mnie to PESA ostatnio wszystko robi na jedno kopyta - ELF, ACATUS2, teraz LINK, co jest całkiem pozytywne, bo design pojazdów mi się podoba. Widoczność z kabiny może być jednak stosunkowo mała.


Pesy dla Kolei Czeskich - Ladusa - 17.03.2011

W konkursu na dostawu 31 spalinowych zespolow dla České dráhy zwyciezyla Pesa Bydgoszcz. Chodzi o Pesu Link II, jezdzic beda w 4 krajach naszego państwa na waznych drogach regionalnych.
http://www.zelpage.cz/zpravy/5894

Czy te zestawy juz gdzies jezdzi? Cos szukalem, ale nie wyszukalem.

// edit by mikrobart: Jest już temat o LINK - posty scaliłem.


Przepraszam, tego tematu jeszcze nie widzialem.


- mikrobart - 17.03.2011

Ladusa, z tego co wiem, to nie jeździ, bo produkt powstanie właśnie na zamówienia Czechów, jako nowa seria pojazdów.


- DamianT - 18.03.2011

Wygląd ma bardzo ciekawy. Co moim zdaniem może też przyciągać potencjalnego odbiorcę. Wiem wiem... Nie ma punktów za wygląd w przetargu Wink


- RomekL - 18.03.2011

A co z układem osi? Rynek Kolejowy napisał Bo'Bo' - zbajali się, dwuczłon na dwóch wózkach nie pojedzie (tramwaj może by się dało, ale LINK to SZT).
Kol. Obleśny Szczur zasugerował Bo'Bo'Bo' - ale czy na pewno WSZYSTKIE wózki będą napędowe? Wózek Jakobsa chyba rzadko bywa napędzany...
Ja sugeruję Bo'2'Bo', ale może głos zabierze ktoś mający szersze informacje o konstrukcji tego pojazdu.


- Lutek - 18.03.2011

B'2'2'B' 8-)


- RomekL - 18.03.2011

Dzięki, Lutek. Teraz mam jasność, że LINK nie ma wózka Jakobsa.


- Ladusa - 18.03.2011

Ale Link ma Jakobsa... Tutaj jest widziec: http://www.rynek-kolejowy.pl/22652/Link ... eskich.htm


- RomekL - 18.03.2011

Laduša, díki za spozorněni.
Faktycznie, Jakobs jest (obrazek trzeci z pięciu na stronce Rynku Kolejowego).
LINK ma więc dwa wózki napędowe i JEDEN toczny. A jeżeli wózki mają napęd grupowy, trzeba przyznać racje użytkownikowi Jatal, który pod
http://www.rynek-kolejowy.pl/22652/Link ... eskich.htm napisał 17.03.2011 o 22:50, ze prawidłowy zapis układu osi będzie B'2'B'.


- Obleśny Szczur - 19.03.2011

..


- sphinx - 19.03.2011

Ale przecież tam nie ma przekładni elektrycznej i oddzielnych silników na każdą oś, jeden spalinowy napędza obie osie. B'2'B'