Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
EN81 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html)
+---- Wątek: EN81 (/thread-752.html)

Strony: 1 2 3


EN81 - ET40 - 14.03.2011

Na początek wikipedia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN81

A teraz kilka krótkich pytań :-)
1. Czy jeszcze jakieś województwo zamierza zakupić tego typu składy? (przetarg najpewniej wygrałaby Pesa, więc można przyjąć, że zamiar kupna prowadzący do kupna=EN81)
2. Czy w województwie małopolskim te EZT są użytkowane? Ostatnio, kiedy byłem w Krakowie to na dworcu głównym stał sobie przydługi rząd jelonków, wyglądały na nieco "zastałe" Sad

A na koniec pomysł: czy małopolskie lub świętokrzyskie EN81 nie mogłyby zostać skierowane na interREGIO, na przykład na nieistniejący póki co IR Skarżysko Kam. - Radom - Warszawa Wsch.? Proponuję taką trasę, gdyż to naturalne przedłużenie Regio Ostrowiec <-> Skarżysko. Nie umieszczam tego w wątku z propozycjami, bo to póki co raczej mrzonka Wink.


- Mark - 14.03.2011

EN81 są zbyt krótkie na taką trasę, w dodatku do obsługi jednego pociągu potrzeba by było o wiele więcej personelu niż na zwykłych interREGIO.


- ET40 - 14.03.2011

Dlaczego? Poza tym wg. Wiki EN81 może ciągnąć wagony typu Bh.


- Adams - 14.03.2011

EN81 jest przeznaczony na lokalne zelektryfikowane trasy. W Krakowie został zakupiony głównie do obsługi lini Kraków Gł. - Wieliczka Rynek. Jednak po tym jak relacje do Wieliczki zostały połączone z Kraków - Oświęcim i zaczęły je obsługiwać kible to MZPR nie zabardzo niewie co z EN81 zrobić.

EN81 mają jakąś wadę techniczną z powodu której nie mogą być wykorzystane na krętych górskich trasach. Gdyby nie ta wada to śmiało mogłyby obsługiwać np linię Sucha Beskidzka - Żywiec po której obecnie kursuje KKA.
Ostatnimi czasy te pojazdy obsługiwały także linię Kraków - Skawina - Oświęcim, ale i na tą trasę powróciły kible. Powodem tego było prawdopodobnie to że EN81 okazały się za małe na tą linie.


- Lutek - 14.03.2011

EN81 są w PESIE na modernie bodajże.


- przem710 - 14.03.2011

Lutek znasz szczegóły tej modernizacji, czy to zwykła NR?


- DamianT - 14.03.2011

Adams napisał(a):W Krakowie został zakupiony głównie do obsługi lini Kraków Gł. - Wieliczka Rynek. Jednak po tym jak relacje do Wieliczki zostały połączone z Kraków - Oświęcim i zaczęły je obsługiwać kible to MZPR nie zabardzo niewie co z EN81 zrobić.

Ja EN81 jechałem na trasie Kozłów - Kraków chyba dwa lata temu...


- Adams - 14.03.2011

Fakt kiedyś jeżdziły chyba ostatnim kursem z Krakowa do Kozłowa i pierwszym z Kozłowa do Krakowa, ale to też już historia. Teraz jeżdżą jedynie kible.


RE: EN81 - Obleśny Szczur - 14.03.2011

A czasem jeszcze w poprzednim rozkładzie nie jeździły na tej trasie? Coś mi się tak kojarzy jak miałem przesiadkę w Krakowie w zeszłym roku, że stało to coś do Kozłowa jakoś przed północą.


- Adams - 14.03.2011

Mogło tak być. Wiem że przez jakiś czas wieczorem do Kozłowa jeździły, ale nie zawsze.


- Lutek - 14.03.2011

przem710 napisał(a):Lutek znasz szczegóły tej modernizacji, czy to zwykła NR?

Tam coś było o dostosowaniu do najnowszych standardów i chyba wymiana silników. Musiałbym dotrzeć do papierów.


- Lubuszanin - 14.03.2011

Cytat: EN81 nie mogłyby zostać skierowane na interREGIO, na przykład na nieistniejący póki co IR Skarżysko Kam. - Radom - Warszawa Wsch.?
Tabor należący do UMWŚw. będzie jeździł na komercyjnych pociągach IR. Genialne... :roll:


- Adams - 14.03.2011

To jest raczej nierealne bo po pierwsze tak jak wspomniałeś jest to tabor należący do Urzędu Marszałkowskiego, więc siłą rzeczy jest przeznaczony wyłącznie do obsługi linii lokalnych, a po drugie EN81 jest stanowczo za mały na obsługę jakiegokolwiek połączenia dalekobieżnego. Kto tym jechał to wie że w EN81 jest niewiele więcej miejsca niż w jednym wagonie tramwajowym serii 105Na :lol:


- sphinx - 15.03.2011

Połowę IR zlecają UMy, od biedy dałyby też tabor. Choć faktycznie, EN81 zdecydowanie za mały. A w Pesie były nie na NR tylko na poważniejszą naprawę z modernizacją mającą na celu celu zwiększenie niezawodności (bo psuły się na tyle często, że początkowo odstawiono je do rezerwy, potem wręcz zaniechano jazd).


- DamianT - 15.03.2011

Cytat:Fakt kiedyś jeżdziły chyba ostatnim kursem z Krakowa do Kozłowa i pierwszym z Kozłowa do Krakowa, ale to też już historia. Teraz jeżdżą jedynie kible.

Ja jechałem jakoś około piętnastej Wink