Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
PR chce pozbyć się spalinowozów - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: PR chce pozbyć się spalinowozów (/thread-746.html)

Strony: 1 2 3


PR chce pozbyć się spalinowozów - Virakocha - 12.03.2011

PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych

W najbliższym czasie zamierzamy zredukować park naszych lokomotyw spalinowych o 76 sztuk - poinformował członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce", zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy". Jak podał, obecnie 78 lokomotyw spalinowych PR nie posiada ważnych świadectw sprawności technicznej.

Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat).
Źródło:Rynek Kolejowy

Czyżby kolejny gwoźdź do trumny PR czy raczej spin-off taborowo-przewozowy :?:


- Obleśny Szczur - 12.03.2011

Szukaj± oszczêdno¶ci gdzie siê da, pytanie tylko czym bêd± chcieli obs³ugiwaæ po³±czenia na liniach bez druta. SZT nadal brak i siê psuj±. ¯eby tylko nie by³o takiej sytuacji jak w IC po wywaleniu spalinówek.


- mikrobart - 12.03.2011

PR nie ma bodaj ani jednej lokomotywy elektrycznej, a zapotrzebowanie jest spore. Nic dziwnego, że nadwyżkę spalinówek, które są wykorzystywane od święta chce wykreślić z inwentarza - utrzymanie lokomotyw kosztuje a w obecnej sytuacji finansowej PR każdy nieuzasadniony wydatek jest bardzo niepotrzebny.


- sphinx - 12.03.2011

Pozbywają się głównie lokomotyw, które i tak stoją nieużywane. A SZT powoli przybywa.


- ET40 - 12.03.2011

Skasowane zostaną głównie manewrówki i lokomotywy niezdatne do użytku, więc nie bałbym się o przyszłość obsługi bezdrucia przez PR.


- przem710 - 13.03.2011

Może znaleźli by się jacy nabywcy, czy definitywnie złom?


- mikrobart - 13.03.2011

Na lokomotywy bez świadectwa sprawności? Raczej wątpię.


- przem710 - 13.03.2011

ET21-100 również nie maił świadectwa sprawności, teraz śmiga w Orlenie.


- mikrobart - 13.03.2011

A jakie lokomotywy mają pójść pod palnik? SM42?


- przem710 - 13.03.2011

SM42 oraz SU45.


- pospieszny - 13.03.2011

mikrobart napisał(a):A jakie lokomotywy mają pójść pod palnik? SM42?

"Redukcji" podlega 76 szt lokomotyw. SM42 PR-y posiadają 28 szt więc siłą rzeczy kilkadziesiąt szt. będzie innego typu.

Ciekawym zjawiskiem jest ogromna doza zrozumienia tematu, całkowicie "ekonomiczne" podejście,
Tym trudniej to zrozumieć po zapoznaniu się z dyskusją podobną w temacie która dotyczyła PKP IC a wzbudzała ogromne negatywne emocje :-)


- Lutek - 13.03.2011

Trakcja spalinowa jest udupiana w PL więc co się dziwić :] Kasują, bo im ich nie trza.


- sphinx - 13.03.2011

pospieszny napisał(a):Tym trudniej to zrozumieć po zapoznaniu się z dyskusją podobną w temacie która dotyczyła PKP IC a wzbudzała ogromne negatywne emocje :-)
PIC tnie loki i połączenia, PR tylko loki a na tory wysyła tańsze SZT. Pasażer traci tylko w tej pierwszej sytuacji.


- pospieszny - 13.03.2011

Tak, tak! Przecież zawsze można ogłosić przetarg na obsługę poc, trakcją spalinową i beczeć jak to drogo Cargo zdziera :roll:

sphinx, Gratuluję samopoczucia.

Wyjdź i ogłoś swoje tezy pasażerom np. Lubuskiego,Opolskiego,Wielkopolskiego gdzie nagminnym jest gumowa działalność Peerów z braku i lokomotyw i szynozłomów!

Tam oczywiście tak jak na Śląsku pasażer nic nie traci.... bo tyś tak napisał :-D

//Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Używaj opcji edytuj.
przem710



- Bartek - 13.03.2011

pospieszny, akurat w opolskim nie pamiętam już kiedy była KKA z powodu braku taboru, były problemy ale nie z taborem tylko przejezdnością szlaku.
A jak jest potrzeba to pojawiają się składy wagonowe na Opole - Nysa i Nysa - Kędzierzyn-Koźle, choć obecnie jest 10 szynobusów (a obiegów 7) więc wszystko jeździ na SA.