Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
M62 czyli Iwan Gagarin - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: M62 czyli Iwan Gagarin (/thread-7366.html)



M62 czyli Iwan Gagarin - mirmur2 - 10.07.2020

Film opowiada o jednej z najważniejszych lokomotyw przeznaczonych do ciężkich składów towarowych eksploatowanych od wielu lat w krajach byłego bloku socjalistycznego i w Polsce, a mianowicie M62. Mimo, że lokomotywy te intensywnie były używane w PRL, później ze względu na niekorzystne właściwości ekonomiczne i ekologiczne nie były już tak eksploatowane. Dopiero po 2000 r. w związku z podjęciem modernizacji tych maszyn w Polsce znowu wiele ich pracuje na liniach kolejowych:

https://www.youtube.com/watch?v=VmP6k4tNdcA


RE: M62 czyli Iwan Gagarin - zeus04 - 15.07.2020

(10.07.2020, 11:15)mirmur2 napisał(a): Film opowiada o jednej z najważniejszych lokomotyw przeznaczonych do ciężkich składów towarowych eksploatowanych od wielu lat w krajach byłego bloku socjalistycznego i w Polsce, a mianowicie M62.  
Mocno kontrowersyjna maszyna. Osobiście jakoś nie mogę się przekonać do tego typu, a zwłaszcza po modernizacji z wykorzystaniem silnika z Kołomny. Kabina ciasna jak w jakimś czeskim motoraku. Przejście przez przedział maszynowy to jakaś makabra. Ciasno, nisko, w nocy półmrok (w kabinie i maszynowni oświetlenie to jakieś "świeczki"). Pełno jakiś wystających elementów a na środku w przedziale chłodnic pionowo umieszczony wał wentylatora. Atmosfera jak na jakimś okręcie podwodnym. Wszędzie pełno oliwy. Latem gorąco jak w piekle. Jedyne plusy to siła pociągowa i o dziwo ekonomiczny jak na takiego olbrzyma silnik diesla. Producent silnika zaleca po ok. 1000 mth użycia specjalistycznych narzędzi i dociąganie głowic, ale wymaga to rozbiórki połowy silnika i gdyby robił to serwis przewoźnika = utrata gwarancji, więc zalecenia wykreślono. Silniki wyglądają później nieciekawie, a zwłaszcza jak się porówna do zachodnich produkcji. Maszyna może dobra na syberyjskie klimaty. Inne regulatory wzbudzenia i dawkowania paliwa + inne filtry powietrza i byłaby w miarę ekologiczna. Podobny silnik, ale w wersji 16-cylindrowej na BR232 potrafi pracować bezdymnie nawet w stanie przeciążenia: https://youtu.be/nQMRlZVWH3U