Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
zmiany 2020 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: zmiany 2020 (/thread-7290.html)



zmiany 2020 - the_janeczek - 08.04.2020

Hejo, 
Podczas przeglądania stronę pkp z instrukcjami. Zauważyłem, że wchodzą new przepisy jakoś w r.b. Pobrałem nowe instrukcje i czytam ale niczego nowego nie zauważyłem a wiecczy moglby mnie ktoś oświecić co nowego wprowadzili, zmienili, usuneli ??!!
z gory dzieki 

J.N.


RE: zmiany 2020 - PeKaP - 09.04.2020

...m.in sygnał Pc2 za każdym razem po lewym albo na wskaźnikach W9 cyfry dot. prędkości.


RE: zmiany 2020 - Masz - 23.04.2020

W Ir1 zostały zastąpione nazwy pracowników z "prowadzący pojazd kolejowy" na "maszynista"
W Ie1 zmiana stosowania przypadku stosowania sygnału Pc2, pociąg może przejechać obok tarczy zaporowej bez rozkazu(oczywiście przy pewnym warunku), na wskaźnikach dotyczących początków i końców odcinków z ograniczoną prędkością symboli, dodano nowe wskaźniki od ECTS, dodano wskaźniki ograniczenia prędkości na kierunku zwrotnym i inne.


RE: zmiany 2020 - greenman - 10.05.2020

Z regulacji które wchodzą od maja/czerwca to :
W6a jako wskaźnik ostrzegania - podawanie Rp-1 przed przejazdami "fakultatywnie"
W6b - podawanie obligatoryjnie  Rp-1 BACZNOŚĆ przed przejazdami. Ale uwaga - jednokrotnie. Do tej pory W6b to kilkukrotne podawanie sygnału Rp-1.
W9 i W14 - cyfry na wskaźnikach ( w dziesiątkach km/h) z jaką prędkością obowiązuje ograniczenie. Lub litera C - dotyczy czoła pociągu. Ale uwaga - "dualizm". Od końca maja obowiązuje na liniach modernizowanych. Od 2022 roku (?) na liniach zmodernizowanych lub nie podlegających modernizacji


RE: zmiany 2020 - rustsaltz - 10.05.2020

Zarządca postawi most to nie będę trąbił. Dopóki mam choć cień podejrzenia, że prokurator może zająknąć się, że trąbiąc mógłbym zapobiec wypadkowi nie ma opcji nie trąbić. Przypomnę też, że Ie-1 nakazuje podawać sygnał Rp1 w każdym przypadku, gdy jest konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie (a więc zbliżaniu się pociągu), więc Zarządca podszedł do problemu połowicznie, a zaraz minister od kart do głosowania otrąbi sukces, jak to ulżył mieszkańcom terenów przykolejowych.
I wiecie co wam w co, burżuje na kredyt, coście się na tanią działkę przy linii kolejowej połasili, ode mnie i od ministra także Wink


RE: zmiany 2020 - Zone - 11.05.2020

(10.05.2020, 20:52)greenman napisał(a): Z regulacji które wchodzą od maja/czerwca to :
W6a jako wskaźnik ostrzegania - podawanie Rp-1 przed przejazdami "fakultatywnie"
W6b - podawanie obligatoryjnie  Rp-1 BACZNOŚĆ przed przejazdami. Ale uwaga - jednokrotnie. Do tej pory W6b to kilkukrotne podawanie sygnału Rp-1.
W9 i W14 - cyfry na wskaźnikach ( w dziesiątkach km/h) z jaką prędkością obowiązuje ograniczenie. Lub litera C - dotyczy czoła pociągu. Ale uwaga - "dualizm". Od końca maja obowiązuje na liniach modernizowanych. Od 2022 roku (?) na liniach zmodernizowanych lub nie podlegających modernizacji

Gdzie można poczytać o tych zmianach?


RE: zmiany 2020 - greenman - 11.05.2020

(10.05.2020, 21:05)rustsaltz napisał(a): Zarządca postawi most to nie będę trąbił. Dopóki mam choć cień podejrzenia, że prokurator może zająknąć się, że trąbiąc mógłbym zapobiec wypadkowi nie ma opcji nie trąbić. Przypomnę też, że Ie-1 nakazuje podawać sygnał Rp1 w każdym przypadku, gdy jest konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie (a więc zbliżaniu się pociągu), więc Zarządca podszedł do problemu połowicznie, a zaraz minister od kart do głosowania otrąbi sukces, jak to ulżył mieszkańcom terenów przykolejowych.
I wiecie co wam w co, burżuje na kredyt, coście się na tanią działkę przy linii kolejowej połasili, ode mnie i od ministra także Wink

I co niektórzy się "mocno" zdziwią. Miało nie być "trąbienia" a jak "trąbili tak trąbią" Big Grin


RE: zmiany 2020 - PeKaP - 10.06.2020

Właśnie PLKa się wypowiedziała nt. pisma Bittela, Rząd swoje a polecenie dla maszynistów swoje, każdy ma reagować na wskaźnik W6a sygnałem Baczność...


RE: zmiany 2020 - rustsaltz - 11.06.2020

Wczoraj prasa donosiła, że maszynista dostał zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci, bo nie trąbił przed przejazdem. Także panowie, nap*erdalamy śmiało i bez cienia wyrozumiałości.


RE: zmiany 2020 - greenman - 20.06.2020

I kolejna "zmiana"
Nocny Sygnał D-8 "Obecność dróżnika na przejeździe" podawany w nocy ale i wdzień. Ale to zarządzenie wew. PKP PLK S.A. (IBR)


RE: zmiany 2020 - rustsaltz - 23.06.2020

Od ostatniej korekty wpisane w Ie-1. Z moich obserwacji wynika, że nawet przestrzegane.


RE: zmiany 2020 - Klon - 30.10.2020

(23.04.2020, 09:25)Masz napisał(a): .....
......dodano wskaźniki ograniczenia prędkości na kierunku zwrotnym ....

w której instrukcji można o tym poczytać ?